Gravatar

#1421 Bony 15 år siden

#1420 - Jeg svarer lige i din Watchmen-tråd. ;-)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#1422 evermind 15 år siden

Fint, så kan vi køre ud af tangenten dér. ;)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#1423 Skeloboy 15 år siden

#1419 - jeg skriver altid anmeldelser i word først...det er en god ide:)...eller andre lange tråde
Gravatar

#1424 wiseguy 15 år siden

#1423 me too eller Outlook, når jeg er på arb. så ser det samtidig ud som om man laver noget man burde ;o)
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#1425 BN 15 år siden

Bony (1419) skrev:
Fuck, jeg hader når ultralange indlæg går tabt! Det var fandme sidste gang, at jeg skriver de lange indlæg herinde.

Det er også sket for MIG en del gange. Løsningen er hver gang at markere hele den tekst, man har skrevet og kopiere den (du ved, højreklik på musen und so weiter), FØR man trykker på 'INDSEND'. Så slipper man for hele tiden at skulle købe en ny pc-skærm, fordi den gamle ikke kan tåle en knytnæve.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#1426 mr gaijin 15 år siden

#1425 Du skriver da ellers aldrig lange indlæg, bn ;)
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#1427 BN 15 år siden

mr gaijin (1426) skrev:
#1425 Du skriver da ellers aldrig lange indlæg, bn ;)

Øhh .....næh .... *host, host*
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#1428 wiseguy 15 år siden

ups! forkert tråd
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#1429 Nicki52 15 år siden

wiseguy (1428) skrev:
ups! forkert tråd

hehe :D
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#1430 Skeloboy 15 år siden

Himlens Hjerte, 2008

Under en samtale til en par middag, bliver der fortalt en historie. Det fører til et opgør mellem ægteparret gennem 20 år, Lars og Susanne. Det den helt og aldeles banale historie. Men det er leveret naturligt og fremragende spillet. Der er stof til eftertanke og et vaskeægte stykke af virkeligheden.

Inspirationen om Bergman er slet skjult. Dog er der væsentlige punkter, hvor den adskiller sig: musikken spiller en større rolle hos Staho, og kameraet er mere livligt. Instruktionen spiller så at sige en større rolle. Men tema, tempo og udtryk er langt hen ad vejen det samme. Helt specifikt, så er der store ligheder med Scener Fra Et Ægteskab. I begge gælder det, at rummet og omgivelserne ikke er vigtige, men personerne og deres ord er i centrum. Der er en datter, der ikke bliver vist. Alt sammen noget, der også er med i Scener Fra Et Ægteskab. Der er ikke tale om et rip-off, men ligheden er stor.

At kalde ham for en dansk Bergman er lidt overdrevet. Dag og Nat, Daisy Diamond og Himlens Hjerte får ikke meget biograftid. Men jeg håber virkelig ikke det påvirker filmkonsulenternes beslutning om ikke at støtte hans film.(det samme gælder Christoffer Boe. Ikke de bedste film, men de er interessante og en dejlig afveksling for alt det andet, der kommer fra danske instruktører).

5/6
IMDB

Skriv ny kommentar: