Gravatar

#18011 Slettet Bruger [2214553310] 12 år siden

Jeg kan ikke huske præcis hvor den skal puttes ind, men der er en del info på detdér internet om det. :)
Gravatar

#18012 Kruse 12 år siden

Det er heller ikke så lang tid siden at jeg pløjede igennem alle sæsonerne af "Battlestar Galactica". Fed serie, og selvom at der er enkelte afsnit hist og her, som ikke er så gode som resten, så synes jeg generelt at hele serien overall holder et godt niveau. "The Razor" mangler jeg stadig at se. Det skal nok blive gjort på et tidspunkt :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#18013 Pécuchet 12 år siden

Drowning by Numbers af Peter Greenaway

10/10
Der burde have været Roser.
Gravatar

#18014 Muldgraver 12 år siden

Interessant læsning, både som erindring og forståelse.
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#18015 Ispep 12 år siden

Jeg har intet set til Peter Greenaway. Men det kan være man skulle? Når jeg ser traileren til hans The Falls, synes jeg den forekommer mig noget tv-amatør agtig. Men det kan være billedet bedrager.
Gravatar

#18016 Pécuchet 12 år siden

#18014:

Fik du egentlig nogensinde set filmen? Så vidt jeg husker, kommenterede du kun Nymans musik i vores sidste Greenaway-diskussion.

#18015:

Jeg vidste ikke, at der fandtes en trailer, men The Falls er Greenaways monumentale kino-fantasi. Derfor kan man både argumentere for og imod, hvorvidt det er en god introduktion. Filmen konstrueres ud fra en encyklopædisk form af dokumentariske stilarter (et kompendium over filmteknikker om man vil), idet filmen dekontekstualiserer og rekontekstualiserer sit medie, hvorfor den måske forekommer "TV-amatør agtigt". Ikke desto mindre er det efter min mening en af verdens bedste film.

Hvis du vil opleve Greenaways filmunivers, før det blev konspireret, seksualiseret, deromantiseret og barokiseret, bør du tjekke A Walk Through H, Vertical Features Remake og Windows ud. Ellers kan du sagtens give dig i kast med resten af filmografi (hvor hhv. The Draughtman's Contract, The Belly of an Architect og The Cook, the Thief, His Wife & Her Lover fungerer som hans "mainstreamfilm").
Gravatar

#18017 Pécuchet 12 år siden

The Falls er filmens svar på Jorge Luis Borges' Ficciones.
Gravatar

#18018 Muldgraver 12 år siden

Pécuchet (18016) skrev:
Fik du egentlig nogensinde set filmen? Så vidt jeg husker, kommenterede du kun Nymans musik i vores sidste Greenaway-diskussion.

Se #27

Jeg har ikke fået den genset, så jeg har ikke haft mindre brug for din fine analyse, der giver mig en meget bedre forståelse af hans systematisering.
Gravatar

#18019 Hr. Nielsen 12 år siden

Jeg ville så hævde at The Pillow Book er mandens mest indeterminerede og let tilgængelige værk, der uden at dekonstruere fokus fortæller en subjektiv og eftergivelig beretning, men måske det er derfor du ikke omtaler den, da du anfægter dens kvaliteter? Jeg erkender dog, det er længe siden jeg har set den, så den står svagt i min erindring og at jeg ej heller er up-to-date med alt hvad Greenaway har bedrevet.

Men tak for et interessant indlæg.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#18020 Muldgraver 12 år siden

Pécuchet (18016) skrev:
The Belly of an Architect

Denne må være den for mig vanskeligste af hans film. Jeg kunne især betages af de groteske og finurlige omstændigheder, men jeg kom vist aldrig rigtig ind i betydningen af disse.

Skriv ny kommentar: