Gravatar

#391 Bates 15 år siden

Surplus : Terrorized into being a consumer.

Hvilket makværk. Havde faktisk set frem til en god og informativ dokumentar omkring vestens overforbrug, men istedet for man serveret 53min MTV teenage montage med gentagelser af billeder og lyd i en sådan ekstrem grad, at jeg var ved at rive håret af mig selv. Der er dog et lyspunkt i dokumentaren, og det er interview med John Zerzan. Men det er enten klippet helt i smadder eller tilsat en eller anden form for tåbelig elektronisk musik og gentagelser. Trist da det ellers er et emne, som der helt sikkert kunne komme en spændende og informatv dokumentar ud af.

Det er den mest ligegyldige, tåbelige, og usandsynlig latterlig dårlig dokumentar jeg nogensinde har set.

1/10 (1 for de 3 min med John Zerzan)
Gravatar

#392 El vez 15 år siden

Og lidt links til at bakke batman stemmeargumentet op:
- Kevin Conroy som Bruce Wayne (fra ca. 01:00),

- Kevin Conroy som Batman (fantastisk klip i øvrigt),
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#393 BN 15 år siden

#390+392 - El vez:

Jeg må ærligt talt sige, at jeg ikke oplever Christian Bale's som meget anderledes forvrænget. Når Bale som Batman nogle gange er nødt til at tale højere, bliver den hæse, brølende tone naturligvis højere. Jeg synes, det fungerer. Det skurrer ikke mine ører, snarere tværtimod.

Men Conroy's gøren forskel på Bruce Wayne og Batman's stemmer er da ganske fin.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#394 BN 15 år siden

Atonement

Lad det være sagt med det samme: Den her film gør ondt langt ind i sjælen!

Der findes løgne eller falske anklager, der kan forvolde nærmest uoprettelig skade. Det er en sådan løgn, der er omdrejningspunktet for dramaet i Joe Wright's film 'Atonement' (på dansk: 'Soning'). En blot 13-årig pige ved navn Briony anklager på grund af jalousi sin voksne storesøsters nyfundne kærlighed, den unge gartner Robbie, for voldtægt mod en pige, der er på besøg hos familien sammen med sine to brødre. Knap har storesøsteren Cecilia (Kiera Knightley) og Robbie (James McAvoy) nået at vise hinanden de allerførste udtryk for kærlighed, før de rives fra hinanden som følge af den falske anklage, der betyder at Robbie arresteres af politiet.

Straks derpå skrues tiden 5 år frem, og spørgsmålet er herefter, om de to elskende kan finde sammen igen? Kan kærligheden overvinde alt? Kan skaden gøres god igen? Og kan Briony, der - som tiden er gået - har fortrudt det, hun har gjort, få tilgivelse? Vil hun stå frem og fortrælle sandheden?

Efter at have set denne film, ved jeg nu, at Kiera Knightley, der mildest talt ikke imponerede i de tre 'Pirates of the Caribbean'-film, kan spille rigtig skuespil. Hun fremviser her et fint, bredt register af udtryk og følelser. Og James McAvoy overbeviser i den grad med sin skildring af en oprigtig, godhjertet fyr, der bliver sendt ud på en psykisk udmattende deroute.

Hver eneste scene i denne film imponerer. Det er flotte billeder og til tider overvældende scenarier, hvis formål dog ikke bare er at fryde øjet, men derimod at afspejle det kaos og tungsind, som gartneren Robbie oplever som følge af et par kraftige omvæltninger i hans liv.

Sjældent har en film efterladt mig med sådan en følelse af vrede mod én person som 'Atonement' gør.
Gravatar

#395 jessup 15 år siden

21

En gambler film under middel - 2/6

REC - en fin lille film med et par gode gys men formår ikke rigtigt at bruge den begrænsede plads effektivt. 4/6
This is just until June
Gravatar

#396 Skeloboy 15 år siden

#394 - har godt nok været uenige i et par af dine favoritfilm...men Atonement er for mig den bedste film fra 2007 og helt klart på min all-time top20
Gravatar

#397 BN 15 år siden

#396 - Skeloboy:

Jeg er fuldstændig enig med dig i, at det er en af de bedste film fra 2007, som jeg altså først fik set her i slutningen af 2008.

Jeg glemte forresten at give den karakter:

5/6 (med en pil opad)
Gravatar

#398 filmz-Bruce 15 år siden

Fik set The Fountain i BD i går og det var dæleme en god oplevelse. Rachel Weisz er og bliver en smækker steg. Billedet var lidt under toppen, mens DTS HD MA sporet var klasse.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#399 DarkLight 15 år siden

Ja, når man intet forstår af historien, kan det være en fordel af have noget konkret teknisk at holde fast i :)

Transporter 3
Jeg har altid haft en svagt punkt for 1'eren i denne serie. Faktisk så svagt at jeg frivilligt har underlagt mig både 2 og 3. Begge med stor fortrydelse!

Leverage 1x01 IMDB
En amerikansk version af Hustle. Altså en serie skåret over et klassisk heist-snit.
Jeg gav primært serien en chance pga mere kendte skuespillere som Timothy Hutton, Christian Kane og Gina Bellman.

Serien minder meget om en mini-udgave af Ocean's 11. Heist med plot-twist.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#400 filmz-Bruce 15 år siden

#399 Ja, når man intet forstår af historien, kan det være en fordel af have noget konkret teknisk at holde fast i :)

Jeg holder meget af film som Fountain, som får de små grå igang. Jeg synes jeg fik det meste på plads under synet og lidt squash bagefter og en tur hjem i bilen, var nok til at jeg føler mig "godt kørende". Nu bliver det interessant, når man skal læse lidt om andres oplevelser rundt omkring på nettet. Ligesom med Mulholland Drive, hvor nye vinkler pludselig afdækker noget uset og på et tidspunkt er det på tide med et gensyn og så kan oplevelsen blive en hel anden. Luvly :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: