Gravatar

#2941 elwood 14 år siden

Filmen om geder.

Hehe Avatar blir aldrig den samme film igen 8-)

Vil ikke sige så meget om filmen, men fantastisk underholdende film, George Clooney er især og fremhæve, og så ja Ewan McGreeggor og resten af castet, jeg morede mig herligt med filmen her.

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#2942 Kruse 14 år siden

Gomorra

Jeg har set meget frem til denne film, da jeg efter at have set trailere og små klip fra filmen var overbevist om at det lige var en film jeg ville falde pladask for. Det var især den flotte visuelle side med det langsomme dvælende tempo som spirede min interesse. Men efter at have set den er jeg ærlig talt en smule skuffet. Den var da ganske fin, men slet ikke i den klasse som jeg havde forestillet mig og som vinder af European Film Festivals hovedpris gav anledning for. Den visuelle side er ganske flot, men dog ikke helt så dragende som jeg havde forventet. Filmens største problem er at der ikke rigtigt er nogle personer som man rigtigt kan interessere sig for. Man kommer simpelt hen aldrig ind under huden på disse mennesker og det bliver i sidste ende for overfladisk, hvilket igen gør at man ikke rigtigt bliver draget ind i filmen. Den byder nu ellers på nogle rigtig gode momenter. Især nogle skudepisoder som virker meget troværdige og brutale. Men jeg havde nu forventet en større oplevelse end den jeg fik.

4/6
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#2943 filmz-Bruce 14 år siden

Up in the air

Jeg ser lidt Jason Reitman som en slags Nora Ephrons mandlige alter ego. Anser hans Thank You For Smoking som hans absolut bedste film og efter at have set Up in the Air, er det stadig min overbevisning.

Up in the Air har nogle gode præmisser i sin historie. Man fornemmer, at Clooneys rolle, som afskedigelseskonsulenten, der lever sit liv i luften, på vej fra by til by for at udføre fyringsopgaver, som cheferne er for konfliktsky til selv at udføre, er skræddersyet. Han er tilfreds med at leve i en kuffert, uden forpligtelser og uden bånd til mennesker og materielle goder. Som i det virkelige liv, en lykkelig ungkarl.

Ingen tvivl om, at George Clooney har karisma i metervis til at nedlægge det svage køn, men selv som mand må man erkende hans charmerende væsen, hvilket absolut er en af filmens stærke sider. Stemningsmæssigt lægger filmen godt ud og man har på fornemmelsen, at historien kan udvikle sig i flere retninger, fagligt som personligt, ikke mindst da han møder hans kvindelige modstykke i en lufthavn, som forstår hans prioriteter i livet.

Filmen er hyggelig, kører ikke i tomgang og man keder sig ikke i Clooneys selskab. Men af en film, som er nomineret til en Oscar, overrasker det mig, at Up in the Air, ikke er .... mere! Der introduceres et pænt twist henad slutningen, men som ud fra det vi har oplevet, ikke fremstår særlig troværdigt. Der kommer et par rare afrundinger på andres vegne, men Clooney selv, der er en erfaring rigere, synes ikke rigtig at udnytte dette på nogen måde.

Alt i alt hyggede jeg mig, men Up in the Air har alt for få mil under vingerne til at være en seriøs Oscar kandidat eller en bedste film aspirant overhovedet, med mindre diverse filmjuryer ikke ser årets film igennem.

Film: 4/6
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#2944 mr gaijin 14 år siden

#2943 Så vidt jeg har forstået på amerikanske anmeldere, rammer "Up in the Air" plet i tidsånden i USA. Det skulle være årsagen til, at den omtales som en Oscar-kandidat. Det er desværre ikke noget, vi kan tage at føle på i resten af verden. Vi har godt nok fyringer og krise her, men det hele smager sandsynligvis anderledes end i USA.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#2945 Batsy 14 år siden

The Seed of Chucky


Jeg blev skuffet af den film, det var jo mere en parodi af ham eller var det menningen. Jeg hørt at han var en af de skæmmende Film monstre eller hva han nu er :D. Humoren er alt for plat og den er kun lidt uhyggelig i starten. Jeg kunne bare ikke tage den seriøst!

2/6 Vis 1 eren er sådan os så er Chucky det værste bras jeg har set!
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#2946 chronaden 14 år siden

Hvad med du starter fra starten, istedet for at tage sequel nr 501 inden du sviner? :P
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#2947 filmz-Bruce 14 år siden

#2944 Ihvertfald en rigtig god forklaring :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#2948 Batsy 14 år siden

2946# Ja hehe fandt ud af det var nr 5 i serien så forstår jeg sku mere hvorfor den er så ringe sequels er for det meste ringe. My bad, Noughty Batman shame on yourself!!
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#2949 filmz-Utyske 14 år siden

The Road

Stærk, rørende og flot film. Viggo burde klart hive en Oscar-nominering ind for sin rolle. Jeg kunne skrive en masse andet, men det har anmelderne allerede gjort - jeg glæder mig dog til at gense den på BD, da den analoge kopi i biografen ikke var helt i top og filmen faktisk knækkede under forestillingen i en af de mest nervepirrende scener.

8/10

Daybreakers
Stabil omgang vampyrfest med den fantastiske Sam Neill og den endnu mere fantastiske Willem Dafoe. Ethan Hawke bærer hovedrollen ganske fint og det klæder ham at han er blevet noget ældre og ikke længere tilbydes prettyboy-rollerne.

Vi så denne lige efter "The Road" og det var en rigtig god modvægt, der byder på enkelte scener med en god gang splat, en gang stabil action og en fornuftig historie. Den kan anbefales til alle vampyr-fans derude.

7/10

Og nu har jeg vist set film nok med høj produktionsværdi, så jeg tror at søndagen står på vold, blod og patter i form af noget billigt produceret horror eller exploitation. :D
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#2950 mr gaijin 14 år siden

Nyrestaureringen af "Rashomon" i HD på Blu-ray:

5/5

Lyden er stadig slidt og skidt, men billedet er helt i top.

Og nej, den er stadig ikke udgivet med engelske undertekster. Men det kommer nok engang. Glæd jer.
Happiness is not always the best way to be happy.

Skriv ny kommentar: