Gravatar

#3201 rockysds 14 år siden

Den læser nu også sjovere, end hvad tanke jeg gav det, da jeg skrev det. Nu er jeg lige ved at ærgre mig over at jeg ikke smed flere f-ord derind i starten. Men det er vitterligt, hvad der er tilfældet i filmen. Selv de bedste cirkusakrobater kan komme i knibe, når kvinder bliver involverede. Simple plotsummeringer FTW. ;)
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#3202 Twister 14 år siden

Shutter Island

Dette indlæg er kopieret fra mit oprindelige indlæg under filmanmeldelsen af Shutter Island. Gad ikke lige til at skrive det samme igen, så kopierede bare lige mit indlæg :)

Er lige kommet hjem fra Cinemax. Jeg synes filmen er rigtig god. Klart bedre end The Aviator og Gangs of New York efter min mening.

Det bedste ved filmen er klart dens visuelle side som i sandhed er fantastisk. Ikke kun på grund af de flotte effekter men også pga. det flotte kameraarbejde som fylder filmen hele vejen igennem (Robert Richardson og Martin Scorsese er et fremragende makkerpar). Specielt en klatrescene med leonardo dicaprio ca. halvvejs henne i filmen er rigtig flot udført (og muligvis en lille hyldest til North by Northwest?).

Filmen har også en rigtig god lydside som virkelig er med til at sætte tonen for filmen. Jeg kan godt lide historien i filmen som generelt er rimelig intelligent og holdte mig koncentreret hele filmen igennem. Mit eneste problem med filmen er at den til tider bliver lidt rodet. Der er pludselig mange twist and turns som gør at plottet skifter fokus. Overgangende mellem disse "plotskift" er ikke altid lige gode og man kan godt blive lidt forvirret.

Men alt i alt en fremragende film som jeg klart vil anbefale. Scorsese er og bliver fantastisk.

5/6
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#3203 knipsknips 14 år siden

The Illiusionist

3/6

The Prestige

4/6
Gravatar

#3204 filmz-Bruce 14 år siden

#3202 Et godt dobbeltprogram. Kunne jeg også godt tænke mig engang. Jeg vil dog give begge 5/6.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#3205 Kruse 14 år siden

#3203: Enig med hensyn til The Illiusionist. Eller måske kan den snige sig på på 4/6. The Prestige synes jeg tilgengæld fortjener 5/6 :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#3206 Thomsen 14 år siden

HOUSE OF A 1000 CORPSES (2003)

Fire unge er ved at skrive en guide om mærkelige seværdigheder og kommer til det nedslidte Captain Spaulding's Museum of Monsters and Madmen. Efter at have prøvet Kaptajnens "Murder Ride"-spøgelsestog får de to par nys om, at en lokal galning kaldet Dr. Satan huserede i nærheden, og de beslutter sig for at finde det træ, hvor han blev hængt og efter sigende efterfølgende forsvandt fra. I regnvejret støder de på den smækre Baby Firefly, der tilbyder dem at vise vej, og, da bilen pludseligt punkterer, også husly. Baby har dog glemt at fortælle om sin særprægede familie.

Rob Zombie har i sin spillefilmsdebut nogenlunde samme tilgang til mediet som Quentin Tarantino. Filmen er et kludetæppe af citater og typer enten inspireret af eller direkte hentet direkte 1970-80'ernes "rural gothic horror" - det hele bundet sammen af en påtrængende og til tider ulideligt selvbevidst, musikvideoinspireret klippestil. Når det er sagt, så er det også en forbavsende underholdende film. Man har set det før og er på forkant med handlingen det meste af vejen, men det gør knap så meget, når det hele emmer af sjov og ballade. HOUSE OF A 1000 CORPSES er på ingen måde en skræmmende film. Den er mere som et slidt, gammelt GRU-hæfte: En uforpligtende, makaber fornøjelse.

4/6
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#3207 filmz-Narniabæver 14 år siden

District 9

Rumvæsner ankommer i Sydafrika, og det starter en kamp mellem menneskene og de rumvæsner som skulle holde sig til i District 9.

Jeg må håbe at denne film vinder Oscars over Avatar.

10/10
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#3208 filmz-Bruce 14 år siden

A Serious Man - BD

You must be serious kidding?

Det var dog den absolut værste nominering til Oscar jeg indtil videre har været udsat for i år. Teknisk set er der som sædvanlig intet at udsætte fra Coen brødrenes hænder, men dette er i den grad uinspirerende venstrehånds arbejde fra de to, et karrieremæssigt deja vu af stilistiske gentagelser, hvor ensemblet på intet tidspunkt leverer en historie og skuespil, som giver én lyst til indlevelse. Jeg beklager, men om det er Tarantino eller Coen brødrene som forsøger at pakke yesterdays news in i andre klæder og kalde det "det nye sort", det kommer ud på et. Det er professionelt, men sjælløst!

Det er måske frækt at sige det, men det er på en måde en jødisk film for jøder, som er indforståede med de mange religiøse termer og som udenforstående kan lave små gættekonkurrencer til.

Elsker man som Coen brødrene, at svælge i typer og menneskers små særheder, så er der stor sandsynlighed for, at man vil få en positiv oplevelse med sig. Vi får masser af små indslag, med udstilling af skæve personagers fysiologiske særheder. Lidt charmerende snotten, masser af briller og typecasting af jødiske highschool studerende, som ligner et dusin pubertære Woody Allen figurer. Og inde i dette stilmæssigt MEGET traditionelle Coen'ske menageri, udspiller der sig en bibelsk historie fra det gamle testamente om Job, som skal så grueligt meget igennem. Det var dog svært at føle med hovedpersonen, da man som publikum havde sine egne kvaler med forhåbningsfuldt at tro på, at historien ville lette og noget interessant skulle udspille sig.

Desværre nej. Indledningssekvensen optaget i 1.33:1 format, med et jødisk bondepar i det 18. århundredes Rusland, som taler jiddisch er så absolut klimaks og et studie i opbygning af en fed stemning. Derfra var det all downhill, indtil rulleteksterne, som både kom som en lettelse, men også en uhørt skuffelse over, at Coen brødrene åbenbart er blevet en så fasttømret Oscar institution- og tradition, at de i den grad skal tiltvinge sig adgang i køen før andre langt bedre film. Sjældent har jeg savnet Woody Allen så meget.

Film: 4-5/10
Gravatar

#3209 filmz-Bruce 14 år siden

Derudover blev det til et væld af BD demo syn.

Studio Anal laver nogle fede book udgivelser efterhånden og jeg er ved snart at foretrække disse fremfor Criterions kedelige standard indpakninger.

Une Femme Mariée, Repulsion, Belle du Jour, 8½ og Double Life of Veronique. I guder, hvor er billedkvaliteten bare suveræn på disse. Det er som om, 60'er filmstock bare var bedre end de følgende 2-3 årtier. Skarp og detaljeret, med gode filmgryn.

Den nye Creation købt hos Amazon.uk. Stor skuffelse, hold jer væk. Der er pixelation i filmen, lidt mindre end i The Leopard, men det var der. Det er en bytter. Spændt på at høre fra anden side om dette. Har skrevet et indlæg på engelske DVDForums om det.

A Serious Man. Ingen tekniske problemer what-so-ever. Flot billed og lyd.

The New World. Klasse billed og lyd, men en smule mere filmgryn havde ikke gjort noget.

To Live and Die in LA. KÆMPE forskel til dvd udgaven. 80'er film har indtil videre ikke været så succesfulde på blu-ray, bare se Die Hard, men TLADILA retter op på dette. Fedt!

Tora Tora Tora. Hvilken flot restaurering. Meget flot billede, med skarpe detaljer og fornuftig farvepalette. Lidt tyndhudet lyd ifth. Pearl Harbour, men selv som stumfilm, er der klasseforskel.

Siger man Howards End, tænker man nok på en (J)anus production i Studio (C)anal regi og med Robert Knepper som skuespiller og Kurt Sutter som instruktør. Det er det ikke. Det er måske det umiddelbart svageste transfer, men man skal ikke lade sig narre. Der er foretaget en massiv restaurering af et meget slidt transfer og resultatet er som altid med Criterion, rigtig rigtig godt.

Gangs of New York. Scorsese fans rejoice. Den nye udgave har INGEN visuelle problemer vi umiddelbart kunne se. Det er en meget flot udgivelse, skarp, detaljeret, flotte farver og et godt sortniveau. Cadeau til Disney for at rette fejltagelsen.

Memories of Murder, LE edition fra Korea. Superflot transfer på alle måder. Billedet vibrerer til tider en smule de første fem minutter, men tror ikke det er en fejl. Wow!
Gravatar

#3210 El vez 14 år siden

bruce (3209) skrev:
Memories of Murder, LE edition fra Korea. Superflot transfer på alle måder. Billedet vibrerer til tider en smule de første fem minutter, men tror ikke det er en fejl. Wow!

Kører de Region A i Korea?
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."

Skriv ny kommentar: