#5100 Til at starte med, diskuterede vi jo ikke hvordan du selv opfatter dine egne beskeder. Det er fuldstændigt irrelevant. Vi diskuterede hvordan andre opfatter dem, og hvilke konklusioner der drages ud fra dette. Noget andet er, at som jeg også pointerede i min sidste besked, spørgsmålstegnene er naturligvis langt fra den eneste faktor, der er blevet taget op her. De er blot med til at understrege en form for aggressivitet, når de ledsages af gennemgående negativitet, der understreges yderligere af nedladende tillægsord. Jeg har ikke meget mere at sige til den sag, men det vil naturligvis fortsat blive opfattet sådan af langt de fleste. Hvis du vil undgå dette, så kan du altid tilsætte et par smileys, udelade dobbetspørgsmålstegnene og naturligvis ikke være gennemgående negativ og nedladende i posts som den sidste.. især hvis det ikke er hensigten.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
#5101 jeg ved ikke hvorfor jeg vil have der skal stå 6 istedet for 3 :D
#5102 jeg er ikke spor nedladende overfor nogen, og jeg dropper ikke spørgsmåls tegnene fordi det er sådan jeg skriver på mobil og især computeren og filmz er ikke det eneste sted jeg skriver. Og jeg er begyndt at droppe smileys lidt fordi folk har fortalt mig at det er iretene at se på og provokerene, jeg lavede smileys til næsten alt.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Nu vil jeg faktisk skrive en FILM anmeldelse i "What We Saw" tråden... GYS!!!
The Matrix: Reloaded Okay udbyggelse af Matrix universet. Steder som kun blev hintet til i den første film, får vi nu at se med vores egne øjne som f.eks. Zion osv. Hvor den første film satte rammerne op, går denne film mere i dybden med det hele. Tilgengæld tilføjer den ikke ligefrem noget decideret nyt og wauw effekten fra den første film er heller ikke tilstede mere, eftersom man på en eller anden måde allerede har set det før. Selve handlingen i denne efterfølger er rimelig simpel, robotterne har fundet ud af hvor menneske gemmer sig og nu borer de sig ned mod Zion. Det er så Neos job at stoppe dem engang for alle og slutte krigen. Problemet med denne to'er er at den fungerer som et bindeled og derfor får man ikke rigtig en endelig konklusion på udfaldet i denne omgang.
Et andet kritik punkt er de til tider hæslige CGI effekter. Specielt under en ellers meget underholdende kamp scene tager det lidt overhånd hen mod slutningen, som nærmest ligner en Cutscene fra et spil!
Som en værd sædvanlig to'er er action scenerne piftet lidt op og de fylder også forbløffende meget i denne 2 timer og 18 min. lange film. Jeg vil skyde på at den faktisk består af 30% reel handling og de sidste 70% af tiden bliver brugt på folk der slåsser på jorden, i luften, på toppen af en lastbil, bliver jagtet på motorvejen osv.
Men selv om der er mange og lange action scener, så er de altså stadig mega underholdende og jeg var faktisk godt underholdt det meste af tiden.
#5104 men hvorfor er det så først nu at du reagerer på det?? forstår jeg ikke helt, at mine spørgsmåls tegn kan være skyld i det hele synes jeg lyder urealistisk og jeg har ikke hørt andre klage eller blive sure over at jeg sætter for mange spørgsmåls tegn??
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Så gik det ellers galt! Alt hvad der hedder handling og karakter udvikling bliver bare smidt ud af vinduet i dette tredje og sidste kapitel af trilogien. Det afgørende slag mellem menneskene og maskinerne er lige om hjørnet og... så får Neo nogle syner som ingen rigtig kan forklare hvorfor han får dem, men det gør han altså og kort tid efter bryder krigen løs og så sker der noget mærkeligt halløj hen imod slutningen og det var så Matrix trilogien.
Seriøst 90% af den her film kunne ligeså godt være en cutscene fra et spil. Computeranimationer der kæmper mod computeranimationer, det er omtrent ligeså spændende som Michael Bays Transformers. Jeg ved egentlig ikke hvad jeg skal sige til det her, der var da et enkelt god øjeblik i filmen og Hugo Weaving er en sej skuespiller, men desværre skal der mere til at redde den her katastrofe af en film.
Nok den værste afslutning jeg har set af en trilogi i lang tid. Det virker virkelig som om at de trækker tiden for at få den op på to timer, det meste af historien blev fortalt i forrige kapitel, nu skal de bare holde den kørende. Hvilket forklare de utroligt lange og tamme action sekvenser, som desværre fylder det meste af filmen.
Jeg synes nu ikke at MOVIE1000 er specielt nedladende overfor vores allesammens Batman. Bevares, han kan da være lidt hård ind imellem, men EPH333 giver så vidt jeg husker godt igen for det meste. Og når de nu begge to kan være enige om, at være Filmz-venner, så er det vel fint.
So, at last we meet for the first time for the last time.
#5107 - Jeg er helt enig i dine bedømmelser af The Matrix. Det starter som et fest måltid med en lækker forret, så får man en lunken hovedret, og til sidste en dessert som man ikke lige ved hvad man skal gøre ved.
Jeg er så ganske uenig i Matrix...det startede som en lækker hovedret, som dog vidste sig at bestå af meget tom luft...derefter en ret så usmagelig, at jeg ikke gad spise videre...:)
Sagt på en anden måde: The Matrix, 4/10 Den anden: tjo, så 30 minutter...
#5101 Batsy 15 år siden
#5102 Lord Beef Jerky 15 år siden
#5103 MOVIE1000 15 år siden
#5102 jeg er ikke spor nedladende overfor nogen, og jeg dropper ikke spørgsmåls tegnene fordi det er sådan jeg skriver på mobil og især computeren og filmz er ikke det eneste sted jeg skriver. Og jeg er begyndt at droppe smileys lidt fordi folk har fortalt mig at det er iretene at se på og provokerene, jeg lavede smileys til næsten alt.
#5104 Lord Beef Jerky 15 år siden
#5105 Bobby Singer 15 år siden
The Matrix: Reloaded
Okay udbyggelse af Matrix universet. Steder som kun blev hintet til i den første film, får vi nu at se med vores egne øjne som f.eks. Zion osv. Hvor den første film satte rammerne op, går denne film mere i dybden med det hele. Tilgengæld tilføjer den ikke ligefrem noget decideret nyt og wauw effekten fra den første film er heller ikke tilstede mere, eftersom man på en eller anden måde allerede har set det før. Selve handlingen i denne efterfølger er rimelig simpel, robotterne har fundet ud af hvor menneske gemmer sig og nu borer de sig ned mod Zion. Det er så Neos job at stoppe dem engang for alle og slutte krigen. Problemet med denne to'er er at den fungerer som et bindeled og derfor får man ikke rigtig en endelig konklusion på udfaldet i denne omgang.
Et andet kritik punkt er de til tider hæslige CGI effekter. Specielt under en ellers meget underholdende kamp scene tager det lidt overhånd hen mod slutningen, som nærmest ligner en Cutscene fra et spil!
Som en værd sædvanlig to'er er action scenerne piftet lidt op og de fylder også forbløffende meget i denne 2 timer og 18 min. lange film. Jeg vil skyde på at den faktisk består af 30% reel handling og de sidste 70% af tiden bliver brugt på folk der slåsser på jorden, i luften, på toppen af en lastbil, bliver jagtet på motorvejen osv.
Men selv om der er mange og lange action scener, så er de altså stadig mega underholdende og jeg var faktisk godt underholdt det meste af tiden.
4/6
#5106 MOVIE1000 15 år siden
#5107 Bobby Singer 15 år siden
Så gik det ellers galt! Alt hvad der hedder handling og karakter udvikling bliver bare smidt ud af vinduet i dette tredje og sidste kapitel af trilogien. Det afgørende slag mellem menneskene og maskinerne er lige om hjørnet og... så får Neo nogle syner som ingen rigtig kan forklare hvorfor han får dem, men det gør han altså og kort tid efter bryder krigen løs og så sker der noget mærkeligt halløj hen imod slutningen og det var så Matrix trilogien.
Seriøst 90% af den her film kunne ligeså godt være en cutscene fra et spil. Computeranimationer der kæmper mod computeranimationer, det er omtrent ligeså spændende som Michael Bays Transformers. Jeg ved egentlig ikke hvad jeg skal sige til det her, der var da et enkelt god øjeblik i filmen og Hugo Weaving er en sej skuespiller, men desværre skal der mere til at redde den her katastrofe af en film.
Nok den værste afslutning jeg har set af en trilogi i lang tid. Det virker virkelig som om at de trækker tiden for at få den op på to timer, det meste af historien blev fortalt i forrige kapitel, nu skal de bare holde den kørende. Hvilket forklare de utroligt lange og tamme action sekvenser, som desværre fylder det meste af filmen.
2/6
#5108 Åkepool 15 år siden
Og når de nu begge to kan være enige om, at være Filmz-venner, så er det vel fint.
#5109 Kiksmann 15 år siden
#5110 Skeloboy 15 år siden
Sagt på en anden måde: The Matrix, 4/10
Den anden: tjo, så 30 minutter...