Jeg er så ganske uenig i Matrix...det startede som en lækker hovedret, som dog vidste sig at bestå af meget tom luft...derefter en ret så usmagelig, at jeg ikke gad spise videre...:)
Den består da ikke af luft....................den består af THE Matrix :)
#5107 enig, men hvad synes du om de 2 første?? jeg synes elv at Reloaded er den bedste fordi, nu kender vi universet og de går mere i dybden med det også en hel del gode action scener.
Matrix (4/6) Matrix Reloaded (5/6) Matrix Revolutions (2/6) Jeg har holdt mig væk fra Animatrix, kan den anbefales??
#5108 tak, ja kan nogen gange godt skrive lidt hårdt, men jeg siger tingene lige ud som jeg opfatter det.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Er en islandsk drama komedie film i første klasse!
Det starter som seriene, i 3 sæsoner og slutter af med en film der vare 2 små timer
Historien, handler om De 3 uheldige og besynderlige islandske gutter, den ene er Georg Bjarnfredason som er vel snart 50 år gammel. Som er en idiot der er vegetar og værdsætter sverige i fulde drag og hader USA i fulde drag. Hans mor var en Kvinde friheds kæmper ik så mærkligt han blev mærklig og en slags leder type. Han spilles fremragende af Jon Gnarr som nu er Borgmester for Rejkavik( Islands hovedstad) sjovt nok gjorde han det for sjov og han klare sig utrolig godt og bliver godt modtaget af byen.
Den anden er den Kiksede torsk Olafur ragnarson som er i 20 erne fattig som en kirke rotte og lave alt muligt lort i det.
så den tredje er Daniel i 20 erne, som er en nervøs stille type som lyver for sine forældre pågrund af de tror han går i læge skole. Han er så været på hash, og arbejdet som maler og alt muligt.
Vi følger disse fyre hvor bla, Gerog finder ud af hva hans far hedder og kommer fra og olafur kommer til at arbejde som radio vært. Daniel siger fuldstændig fuld til sin familie at han har løjet og ikke har gået på læge skolen som hans forældre har betalt kassen på..
Rigtig sjov film som kan ses af jer os (-: der er engelske tekster og tyske og islandske på dvd'en look for it, og de 3 andre sæsoner som er starten på deres eventyr. ved navn, Nætturvaktin( Nattevagten) og Dagvaktin,( dagvagten) Fangavaktin(Fængsels vagten)
5/6 for filmen, 6/6 for sæsonen! simpelhen klassik humor! Olafur er den sorthårde, og daniel har briller og gerog har det sjove skallede hår
Nætturvaktin= Bjarnfredason filmen,
Jeg kunne ik finde noget med dagvaktin og fangavaktin
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".
The Ninth Gate Roman Polanski's overnaturlige Thriller handler om Dean Corso (Johnny Depp), der lever af at opspore sjældne bøger til rige samlere. Deans eneste kærlighedsforhold synes at være til hans pengepung, så da han bliver opsøgt af endnu en rigmand, der ønsker at han skal finde to meget specielle bøger, som måske/måske ikke indeholder information om hvordan man påkalder djævelen selv, takker han selvfølgelig ja uden de store indvendinger. Denne sag viser sig dog hurtigt meget anderledes end noget Corso har oplevet før og inden længe er han pludselig involveret i et mysterie som viser sig livsfarligt.
Filmen er en af Polanski's mindre anerkendte film og fik en lunken modtagelse af kritikkerne rundt om i verden. Jeg mener dog, at her er tale om en Thriller i særklasse, med gode skuespillere, et stærkt plot samt en ufattelig veludført teknisk side.
Depp er upåklagelig som "bog-detektiven" Dean Corso, selvom man godt kunne have tænkt dig en lidt "dybere" hovedkarakter, som man kommer lidt længere ind under huden på. Selvom Corso fungerer fint som den typiske noir-helt, kommer man aldrig helt tæt på ham og han forbliver derfor noget uinteressant.
Selve historien er virkelig velskrevet og indeholder mange gode scener der byder på mystik og spænding af høj kaliber. Der er tale om en nyfortolkning af den klassiske film-noir historie. Femme Fatales, antihelte, bytemaet og kriminalitet er alle elementer der er tilstede gennem filmen. Dog er det hele krydret med det lidt anderledes overnaturlige tilgang til historien hvilket kun er dejligt forfriskende.
Teknisk er filmen i topklasse. flot og avanceret cinematografi bliver ledsaget af et stemningsfyldt soundtrack som sørger for at give filmens spændende historie det ekstra pif der får det hele til at gå op i en højere enhed.
Jeg fandt filmen spændende og interessant hele vejen igennem og kan varmt anbefale filmen til andre noir/Polanski tilhængere.
8/10
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
The Expendables er formidabel drengerøvsunderholdning! Masser af overdrevet 80'er action, eksplosioner og punch lines. De gamle drenge tager pis på hinanden til den store guldmedalje. Glæd jer til shotgun-scenen! ;-)
Karakter: Uden for skalaen - simpelthen en must-see film hvis man nogensinde har set 80'er actionfilm.
Slutningen spolerede lidt filmen for mig synes jeg.
Jeg synes faktisk slutningen er ok. Ja, den er frustrerende i starten fordi man bare bliver efterladt som tabt bag en vogn uden at få nogle som helst svar på hvad man lige har overværet og hvad konsekvensen af dette vil være. Mener faktisk selveste Roger Ebert gav samme kritik da filmen i sin tid udkom. Men jeg synes ikke slutningen ødelægger noget. Den lader seeren selv om at komme op med en fortolkning og passer udemærket ind i filmens mystiske univers generelt! Men det er bare min mening :)
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
#5111 Kiksmann 15 år siden
Den består da ikke af luft....................den består af THE Matrix :)
#5112 Batsy 15 år siden
matrix 1 4/6 og resten er os bare 3-4/6
#5113 MOVIE1000 15 år siden
jeg synes elv at Reloaded er den bedste fordi, nu kender vi universet og de går mere i dybden med det også en hel del gode action scener.
Matrix (4/6)
Matrix Reloaded (5/6)
Matrix Revolutions (2/6)
Jeg har holdt mig væk fra Animatrix, kan den anbefales??
#5108 tak, ja kan nogen gange godt skrive lidt hårdt, men jeg siger tingene lige ud som jeg opfatter det.
#5114 Bobby Singer 15 år siden
Se indlæg nr. 5105 og gå derefter en side tilbage. ;)
#5115 MOVIE1000 15 år siden
#5116 Batsy 15 år siden
Er en islandsk drama komedie film i første klasse!
Det starter som seriene, i 3 sæsoner og slutter af med en film der vare 2 små timer
Historien, handler om De 3 uheldige og besynderlige islandske gutter, den ene er Georg Bjarnfredason som er vel snart 50 år gammel. Som er en idiot der er vegetar og værdsætter sverige i fulde drag og hader USA i fulde drag. Hans mor var en Kvinde friheds kæmper ik så mærkligt han blev mærklig og en slags leder type. Han spilles fremragende af Jon Gnarr som nu er Borgmester for Rejkavik( Islands hovedstad) sjovt nok gjorde han det for sjov og han klare sig utrolig godt og bliver godt modtaget af byen.
Den anden er den Kiksede torsk Olafur ragnarson som er i 20 erne fattig som en kirke rotte og lave alt muligt lort i det.
så den tredje er Daniel i 20 erne, som er en nervøs stille type som lyver for sine forældre pågrund af de tror han går i læge skole. Han er så været på hash, og arbejdet som maler og alt muligt.
Vi følger disse fyre hvor bla, Gerog finder ud af hva hans far hedder og kommer fra og olafur kommer til at arbejde som radio vært. Daniel siger fuldstændig fuld til sin familie at han har løjet og ikke har gået på læge skolen som hans forældre har betalt kassen på..
Rigtig sjov film som kan ses af jer os (-: der er engelske tekster og tyske og islandske på dvd'en look for it, og de 3 andre sæsoner som er starten på deres eventyr. ved navn, Nætturvaktin( Nattevagten) og Dagvaktin,( dagvagten) Fangavaktin(Fængsels vagten)
5/6 for filmen, 6/6 for sæsonen! simpelhen klassik humor!
Olafur er den sorthårde, og daniel har briller og gerog har det sjove skallede hår
Nætturvaktin=
Bjarnfredason filmen,
Jeg kunne ik finde noget med dagvaktin og fangavaktin
#5117 Twister 15 år siden
Roman Polanski's overnaturlige Thriller handler om Dean Corso (Johnny Depp), der lever af at opspore sjældne bøger til rige samlere. Deans eneste kærlighedsforhold synes at være til hans pengepung, så da han bliver opsøgt af endnu en rigmand, der ønsker at han skal finde to meget specielle bøger, som måske/måske ikke indeholder information om hvordan man påkalder djævelen selv, takker han selvfølgelig ja uden de store indvendinger. Denne sag viser sig dog hurtigt meget anderledes end noget Corso har oplevet før og inden længe er han pludselig involveret i et mysterie som viser sig livsfarligt.
Filmen er en af Polanski's mindre anerkendte film og fik en lunken modtagelse af kritikkerne rundt om i verden. Jeg mener dog, at her er tale om en Thriller i særklasse, med gode skuespillere, et stærkt plot samt en ufattelig veludført teknisk side.
Depp er upåklagelig som "bog-detektiven" Dean Corso, selvom man godt kunne have tænkt dig en lidt "dybere" hovedkarakter, som man kommer lidt længere ind under huden på. Selvom Corso fungerer fint som den typiske noir-helt, kommer man aldrig helt tæt på ham og han forbliver derfor noget uinteressant.
Selve historien er virkelig velskrevet og indeholder mange gode scener der byder på mystik og spænding af høj kaliber. Der er tale om en nyfortolkning af den klassiske film-noir historie. Femme Fatales, antihelte, bytemaet og kriminalitet er alle elementer der er tilstede gennem filmen. Dog er det hele krydret med det lidt anderledes overnaturlige tilgang til historien hvilket kun er dejligt forfriskende.
Teknisk er filmen i topklasse. flot og avanceret cinematografi bliver ledsaget af et stemningsfyldt soundtrack som sørger for at give filmens spændende historie det ekstra pif der får det hele til at gå op i en højere enhed.
Jeg fandt filmen spændende og interessant hele vejen igennem og kan varmt anbefale filmen til andre noir/Polanski tilhængere.
8/10
#5118 McPeter 15 år siden
Karakter: Uden for skalaen - simpelthen en must-see film hvis man nogensinde har set 80'er actionfilm.
#5119 elwood 15 år siden
Slutningen spolerede lidt filmen for mig synes jeg.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#5120 Twister 15 år siden
Jeg synes faktisk slutningen er ok. Ja, den er frustrerende i starten fordi man bare bliver efterladt som tabt bag en vogn uden at få nogle som helst svar på hvad man lige har overværet og hvad konsekvensen af dette vil være. Mener faktisk selveste Roger Ebert gav samme kritik da filmen i sin tid udkom. Men jeg synes ikke slutningen ødelægger noget. Den lader seeren selv om at komme op med en fortolkning og passer udemærket ind i filmens mystiske univers generelt! Men det er bare min mening :)