Gravatar

#5281 jessup 14 år siden

#5278 - ikk en film uden humor men en af de værste Hitchcock film jeg har set - hvad selvfølgeligt ikke går film decideret dårlig.
This is just until June
Gravatar

#5282 Benway 14 år siden

My Son, My Son, What have Ye Done

En af de største fornøjelser ved Werner Herzogs film er, at de konsekvent nægter at følge de velkendte opskrifter på, hvordan man sætter filmhistorier sammen, og netop af den årsag virker de ofte umådeligt befriende på mig. "My Son, My Son, What have Ye Done", der er baseret på rigtige begivenheder, omhandler et drabeligt mord, som en sindsforvirret ung mand begår, men i stedte for på typisk vis enten at udvikle sig til et politidrama eller et psykologisk portræt, går filmen sine egne veje.

Som sædvanlig er Herzog mere optaget af, hvordan sindslidelsen manifestere sig end i, hvordan den er opstået. Hvis galskaben overhovedet har en årsag, ligger den i selve virkeligheden omkring personerne. Michael Shannon spiller hovedrollen med en intensitet ikke ulige Klaus Kinskis, og filmen, der er produceret af David Lynch, har også en glimrende Willem Dafoe i en sjældent neddæmpet rolle som efterforsker.

Filmen er en dramatisk modsætning til "Bad Lieutenant", hvor galskaben er dramatisk udadvendt og er i stedet en indadrettet oplevelse. Jeg kan vældig godt lide begge film, men foretrækker nok "My Son, My Son, What have Ye Done" af de to. Her er nogle dybt geniale stunder. Blandt andet en sekvens hvori skuespillerne stopper og stirrer mod kammerat, som om selve tiden var fastfrosset. Det er et øjeblik af ren brillant filmkunst.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#5283 Bobby Singer 14 år siden

Precious

Claireece 'Precious' Jones, er vokset op i et hjem med en voldelig mor og en far som har udsat hende for hyppige voldtægter. To af faderens overgreb har resulteret i graviditeter og for at det ikke skal være nok er hun også svært overvægtig og analfabet. Hun lever i en kold og trist tilværelse uden kærlighed, indtil en lærerinde beslutter sig for at hjælpe hende.

Gabourey Sidibe yder en rigtig god præstation som Precious og hun er uden tvivl det mest positive ved den her film. På trods af den barske handling, har den en meget naiv og sukkersød tilgang til at det hele nok skal lykkedes. Lærerinden, Ms. Rain, som ligner en fotomodel er så barmhjertig, at det næsten bliver utroværdigt efter min mening. Det hjælper heller ikke ligefrem at mange af scenerne, specielt hen imod slutningen, indeholder skuespillerne der fælder mange tårer. Den prøver lidt for hårdt på at presse tårer frem hos seeren og derfor får det den direkte modsatte effekt hos mig. Føler egentlig også at den taler ned til mig, blandt andet på grund af de mange "drømme" sekvenser, som man ser igen og igen i løbet af filmen. Jeg har fanget at det er en flugt fra virkeligheden og der er i det hele taget ikke meget man selv får lov til at fortolke, da alting bliver skåret ud i pap, i form af Precious voice-over.

2/6
Idjit
Gravatar

#5284 Skeloboy 14 år siden

#5283 - er temmelig uenig. Jeg vil give den 9/10
Gravatar

#5285 Bobby Singer 14 år siden

#5284 - Så må vi jo bare være enige om at være uenige.
Idjit
Gravatar

#5286 knipsknips 14 år siden

Bronson

4/6

Første gode film han laver siden Pusher, Tom Hardy er genialt castet til rollen som Bronsom.

Gravatar

#5287 Yoda 14 år siden

#5283-5284

Jeg må også melde mig under Skeloboys faner. Jeg vil give "Precious" 5/6. Det er en fantastisk film
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#5288 chronaden 14 år siden

Også sygt at læse hvor meget han skulle bulke op for den rolle o0
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#5289 frankdrebin 14 år siden

Bronson er sgu en fed film.. Tom Hardy er perfekt i rollen!
Gravatar

#5290 Twister 14 år siden

Mit Facebook Review af Micmacs à tire-larigot:

Micmacs (Jean-Pierre Jeunet) 3/6 stars --> While being filled with charming characters and containing several funny moments, "Micmacs" fails to become really interesting because of a paper thin plot. But as a purely feel-good-movie the film is still recommendable.
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang

Skriv ny kommentar: