Gravatar

#7031 Sweetiebellefan 15 år siden

Shrek Den Lykkelige:

Shrek og hans venner vender stærkt tilbage, og de må tage kampen op mod Rumleskaft der har vendt om på tid og rum.

En lykkelig afstutning, mens Puss In Boots filmen venter forude, og husk at blive under end credits.

10/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#7032 Kruse 15 år siden

The Last Picture Show

Det er imponerende at tænke på at Peter Bogdanovich blot var omkring de 32 år gammel, da han lavede "The Last Picture Show". Det er en film der føles så gennemført og lavet med en så sikker hånd, at man skulle tro at han var en garvet filminstruktør på det tidspunkt, og ikke en ung uerfaren gut, som stort set kun har instrueret en film, "Targets", udover en dokumentar om John Ford som udkom samme år som "The Last Picture Show".

"The Last Picture Show" er yderst smukt filmet i sort/hvid, og hver en scene er nærmest eksekveret til perfektion. Filmen har intet underlægningsmusik, og sammen med den flotte fotografering af en tom og nærmest øde by, er det med til at skabe et billede at en meget lille og lokal by, hvor livet står stille og hvor de unges rastløshed og kedsomhed kun kan spire.

Peter Bogdanovich brugte nogle dengang noget ukendte skuespillere i flere af de bærende roller, og de gør alle et fremragende arbejde. Timothy Bottoms er fremragende som den unge Sonny Crawford, og han formår med et stille blik i nogle af de mange close-ups at udvise alt hvad karakteren føler og tænker. Jeg vil også kort nævne en ung Jeff Brigdes der er fremragende, og udviser et noget af hans store skuespilstalent, som vi har set mere af i løbet af årene. Cloris Leachman, Ellen Burstyn, Ben Johnson og Cybill Shepherd fungerer også alle perfekt i deres roller.

"The Last Picture Show" er en ret så fremragende film hele vejen igennem, og den udviser godt hvorfor 70'erne var en så interessant periode indenfor film.

8-9/10
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#7033 jessup 15 år siden

Kruse (7032) skrev:
The Last Picture Show

Enig - en fremragende film.
This is just until June
Gravatar

#7034 Bruce 15 år siden

#7032 Godt at høre du kunne lide den :)

Bogdanovich har iøvrigt en blog om klassiske film hos Indiewire
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#7035 misuma 15 år siden

Genså All The Boys Love Mandy Lane - Et nogenlunde frisk bud på en slasher med skuespil som føles naturligt, en instruktør som tør lege med billederne og et ganske habilt lydspor.

Fans af genren vil nok gennemskue filmen, men den kan sagtens ses alligevel.

4/6
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#7036 Batsy 15 år siden

Juno

Jeg så den her for noget tid sid, i skolen.

Jeg må sige jeg var syndes den var rigtig god, og sjov.
Ellen Page er så fremragende en skuespiller at hun er perfekt castet til rollen som Juno.

De andre er gør det også godt, jeg kan godt forstå den blev nomineret til så mange oscars, og den vandt lidt den fortjente det fuldt ud.

5/6

"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#7037 knipsknips 15 år siden

Toy Story 3

Rørende og utrolig underholdende på samme tid.
Andy skal på College så spørgsmålet er hvad der skal ske med hans gamle legetøj.

5/6
Gravatar

#7038 mr gaijin 15 år siden

Godfather 2

Vito Corleone er død, så spørgsmålet er, hvad der skal ske med hans familie.

5/6

Knipsknips: Jeg mener intet ondt med det. Den lå bare til højrebenet. ;)
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#7039 knipsknips 15 år siden

mr gaijin (7038) skrev:
Godfather 2

Vito Corleone er død, så spørgsmålet er, hvad der skal ske med hans familie.

5/6

Knipsknips: Jeg mener intet ondt med det. Den lå bare til højrebenet. ;)

Det er helt okay med mig :D
Gravatar

#7040 Kruse 15 år siden

On the Waterfront

Det bliver en meget kort anmeldelse.

"On the Waterfront" er en fremragende film, som handler om Terry Malloy, der føler stor skyldfølelse efter at han var involveret i et mord på en havnearbejder, der turde tale ud om de ufine metoder Mafiaen styrer havnearbejderne med og de elendige forhold de har. Marlon Brando er yderst fremragende i hovedrollen og birollerne spillet af Karl Malden, Rod Steiger og Lee J. Cobb er ligeledes glimrende. Et enkelt problem jeg dog havde med filmen, var at de godt kunne have nedtonet musikken i flere tilfælde i filmen. Der blev et par gange kørt for tykt på med scoret, og det bliver et lille irritationsmoment, der tager fokus væk fra det fremragende skuespil.

Men en fremragende film, det er det da :)

5/6
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."

Skriv ny kommentar: