Gravatar

#8581 Mr. Chriss 14 år siden

Skins sæson 1
En ganske god engelsk ungdoms serie, hvor at du følger en gruppe unge mennesker der drikker, fester, tager stoffer, og dyrker sex, altså lever livet. Men med en kombination af disse ting, går det ofte galt, og det gør det også for denne gruppe af engelske stereotyper.

Serien er delt op så man følger en fra gruppen som hovedperson i hvert afsnit, det gør at man får et godt kendskab til alle personerne, og at man bedre forstår deres sammenhold bedre. Selvom hvert afsnit har sin egen hovedperson, så er der stadig nogle af karaktererne, der er mere i fokus end andre, det drejer sig om seriens kærestepar Michelle og Tony, og Tonys ven Sid og hans pige Cassie.

Serien har en god portion humor med, og det er ofte i forbindelse med de meget mærkværdige oplevelser at man begynder at grine, men på grund af de meget mærkværdige oplevelser, er serien også nogle gange svær at tage seriøs, for den skal tages seriøst, tror jeg.
Serien har desuden et rigtig godt soundtrack, og alle skuespillere er perfekte i deres roller, dialogen er god og jeg glæder mig til at komme i gang med sæson 2, så den får varme anbefalinger her fra.
8/10
Gravatar

#8582 Bruce 14 år siden

BN (8580) skrev:
Med apropos "balance", så er det jo kun HALVDELEN af Episode 6 der er børnevenlig (Ewok-delen), ligesom også kun HALVDELEN af Episode 1 er det (Jar Jar og Anakin-scenerne).

KUN halvdelen? Alle film jeg ser, hvor halvdelen af en film i den grad kompromitterer kvaliteten, får en lunken modtagelse af mig :) Er der ikke noget med, at der skal 11 gode oplevelser til at opveje 1 dårlig og 1 dårlig til at opveje 11 gode? :)

Bruce (8579) skrev:
Jeg tror ikke, manden har imødegået nogen kritik - jeg tror, han har lavet filmene helt efter sit eget hoved.

Det er ret sandsynligt. Men det vil så stadig ikke ændre på min opfattelse af filmene. De er status quo i dag.

'Critical reaction towards Revenge of the Sith was generally positive. Film review site Rotten Tomatoes calculated an approval rating of 80% based on 250 reviews, making it the highest rated out of the prequel trilogy and the third highest-rated film of the entire Star Wars saga: The Phantom Menace, Attack of the Clones and Return of the Jedi are rated 62%, 66%, and 78% respectively, while A New Hope and Star Wars Episode V: The Empire Strikes Back are rated 94% and 97% respectively.[50] Some critics considered it the best of the prequels,[50] while other reviewers judged it to be the best Star Wars film since The Empire Strikes Back. A. O. Scott of The New York Times concluded that it was "the best of the four episodes Mr. Lucas has directed," and equal to The Empire Strikes Back as "the richest and most challenging movie in the cycle". In a 2007 summary of the 100 Best Science-Fiction Films on Rotten Tomatoes, Revenge of the Sith was placed 51 out of 100, making it the only prequel film in the Star Wars series to earn a ranking.'

Jeg er så slet ikke uenig i det du skriver om 3'eren. Men at være bedst af filmene i den nye trilogi, er jo så heller ikke så svært :) Jeg gav så vidt jeg husker også 3'eren 8/10, da jeg så den første gang og sidenhen havnet på en konstant 7'er. Top kritikerne på RT giver den idag 67% og Metacritic har den på 67% En for mig rimelig afslutning på det som startede flot, tabte pusten, røg helt i bund og derefter med hiv og sving fik reddet hjem til en bestået præstation.

Hvad sci-fi angår, så betragter jeg personligt ingen af filmene som sci-fi, men som fantasy.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#8583 BN 14 år siden

Bruce (8582) skrev:
KUN halvdelen? Alle film jeg ser, hvor halvdelen af en film i den grad kompromitterer kvaliteten, får en lunken modtagelse af mig :) Er der ikke noget med, at der skal 11 gode oplevelser til at opveje 1 dårlig og 1 dårlig til at opveje 11 gode? :)

Hehe ... Det er muligt.

Bruce (8582) skrev:
Jeg er så slet ikke uenig i det du skriver om 3'eren. Men at være bedst af filmene i den nye trilogi, er jo så heller ikke så svært :) Jeg gav så vidt jeg husker også 3'eren 8/10, da jeg så den første gang og sidenhen havnet på en konstant 7'er. Top kritikerne på RT giver den idag 67% og Metacritic har den på 67% En for mig rimelig afslutning på det som startede flot, tabte pusten, røg helt i bund og derefter med hiv og sving fik reddet hjem til en bestået præstation.

Hvad sci-fi angår, så betragter jeg personligt ingen af filmene som sci-fi, men som fantasy.

For mig fungerer både den børnevenlige halvdel og den anden, mere seriøse del. Hovedparten af den gamle SW-trilogi har altid været let og lejlighedsvis munter i tonen, og dette aspekt har jeg såmænd nydt, akkurat på samme måde som jeg nyder den konsekvent lyse, ironiske og muntre tone i Indiana Jones-trilogien. Men det ER nu engang den mere seriøse og mørke del af Star Wars der tiltaler mig mest - og her er det kun nr. 2 film i den gamle trilogi, altså TESB, der rammer 100 procent rent med et fokuseret, personligt drama, stærke følelser og uforudsete, svære forviklinger. Og det samme gør nr. 2 og 3 i den NYE trilogi. ... Episoderne 1, 4 og 6 er i mine øjne (og som helhed bedømt) Star Wars LIGHT.

Episode 3 har i øvrigt stadig 80 procent positive anmeldelser på Rotten Tomatoes. Jeg ved ikke, hvilke anmeldere/filmkritikere det er du sorterer fra, når du skriver, at "topkritikerne" giver den 67 procent?
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#8584 Steffan Rasmussen 14 år siden

BN (8583) skrev:
Episode 3 har i øvrigt stadig 80 procent positive anmeldelser på Rotten Tomatoes. Jeg ved ikke, hvilke anmeldere/filmkritikere det er du sorterer fra, når du skriver, at "topkritikerne" giver den 67 procent?

Han trykker nok på Top Critics ...
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
Gravatar

#8585 BN 14 år siden

Steffan Rasmussen (8584) skrev:
Han trykker nok på Top Critics ...

Aha. Den detalje har jeg ikke bemærket før. ... Så topkritikere ligesom i "de bedrevidende"?

For helhedsbilledets skyld (helhedsbilledet af filmens modtagelse) holder jeg mig til "All critics". ;-)
Gravatar

#8586 BN 14 år siden

BN (8577) skrev:
Star Wars har alle dage haft et mere eller mindre børnevenligt indhold, repræsenteret ved det sjove, blippende, fumlende og konstant talende Gøk og Gokke-robotpar, R2-D2 og C3-PO, samt den bamselignende, følsomme Chewbacca. Og så er der de små, søde java-folk i Episode 4 og alskens skøre og sære væsener i biroller.

Der skulle ret beset have stået: "Star Wars har alle dage haft et børnevenligt indhold ...", for de nævnte elementer ER jo de børnevenlige. Så væk med "mere eller mindre" ..... og der er ikke noget 't' i "indhold". ;-)
Gravatar

#8587 Bruce 14 år siden

Har lige nydt Morten Korchs "Der brænder en ild" på TV Charlie. Fantastisk film ... not, men der er alligevel et eller andet, som får mig til at se en Korch film færdig, når jeg først er gået igang :)

Det blev derfra til en søgning på instruktøren, som var kvinde, Alice O. Fredericks. Hun instruerede foruden Morten Korch filmene også Far til Fire serien, som solgte 10 mio. biografbilletter. Ret imponerende.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#8588 Takfornu 14 år siden

NightHawk (8572) skrev:
Du skriver at mænd og kvinder ser forskelligt på filmen ....

Jeg tænker ikke kun på HT, men film som sådan, så derfor når snakken går på psykologiske film er det altid spændende at læse eller hører om andres opfatelse af en film eller en tv-serie. Ligesom det er spændende at læse gamle anmeldelser fra da en film kom frem og sammenligne, med hvordan man ser/oplever dem i dag.
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#8589 mr gaijin 14 år siden

Gensyn med "Inception".

Jeg havde forinden lige set "Picnic at Hanging Rock", som også til dels foregår i drømmeuniverser, der elegant fanger det flygtige og forunderlige. "Inception" blegnede til sammenligning. Den var slet ikke så stærk, som jeg første gang. Ud over nogle set pieces var billedsproget ikke halvt så stærkt. Den døde mere i eksposition i anden omgang.

Jeg er stadig dybt imponeret over en blockbusterfilm, der arbejder med virkelighedslag og metafilmisk kommentar i så udpræget omfang som "Inception". Men jeg vil altid foretrække en film som "eXistenz", "Rashomon" eller "Mulholland Dr."

"Inception" fortjener det meste af sin ros. Den vil blive husket. Om ikke andet, så for ambitioinen. Men den tabte lidt ved gensyn for mig.

8/10
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#8590 Babo Rises 14 år siden

Inception har også mere tilfælles med andre mainstream film, f.eks Matrix osv, og ikke så meget med dem du nævner, slet ikke b-film som eXistenz (som jeg ikke finder særlig god). Men det er også lidt svært at sammenligne disse, da de (trods enkelte fællesting) alligevel er milevidt fra hinanden.

Skriv ny kommentar: