#880: Der stod ellers noget om det nederst i denne anmeldelse, som jeg linkede til i #796 (samt på dvdcompare-siden jeg linkede til samme sted). "The Big Heat" burde der ikke være noget i vejen med. Men ja, du får sgu en fed dag med de film! :) Jeg var også lige henne og købe "Election" og "Breaking News" hos dvdcity i dag. Sidstnævnte er med cover og hæfte på norsk. ;)
Fik set Watchmen til snigpremiere i går. Fantastisk film, som vel kan betegnes som X-Men for voksne. Filmen beviser at superhelte film ikke nødvendigvis behøves at være realistiske og grumsede for at være fede. Fremragende tegneserie-agtig og stilet billedside, ultra brutal og mere kompleks end de fleste superhelte film. Der er ingen komplet gode eller onde karakterer i filmen, ej heller en fuldstændig lykkelig slutning. Jeg var især vild med "noir" delen af filmen, hvor vi følger Rorschach på detektiv arbejde. Ikke siden Batman Begins har jeg været så underholdt af en superheltefilm. Min eneste anke er, at der er meget der skal fortælles, selvom filmen kommer rundt om det meste på sine ca. 3 timers spilletid! Det er lidt hårdt at blive bombarderet med info, baggrundshistorier og den ene episke scene efter den anden i 3 timer. Der kunne man måske have ønsket at filmen blev delt op i 2.
Jeg så også Watchmen i går og jeg er rimelig enig med #882's anmeldelse.
Det er rart at den tager sig tid til at fortælle historien og historierne for alle de medvirkende, men det bliver lidt langt midt i filmen, hvor hovedplottet stort set ikke har rykket sig siden første scene.
Men den er fantastisk flot. Man skal bare ikke forvente et action inferno når man går ind til den. Desuden er der glimt af ultravold i den, som man lige skal være klar på. Den er bestemt ikke for sarte sjæle.
8/10
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666 "Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Der er flere scener der fik mig til at kigge væk og jeg er bestemt ikke sart.
Rorschach hugger en kriminel i skallen (flere gange) med en kødøkse. En indsat i fængslet får begge arme skåret af med en vinkelsliber. Et bandemedlem får brækket armen, så man ser knoglerne stikke ud.
Alle tre scener er unødvendigt udpenslede.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
# 878 Jeg er ikke enig i at billede er overlegen og til 5 ud af 6, men smag og behag ;) fik desuden set Steve McQueens Hunger igår aftes, hvilket jeg nok vil betegne som en af de mest barske og ubehagelige og vedrørende film jeg har set i lang tid. Der er masser af flotte/ulækre billeder og tekniske guf elementer bl.a. en næsten 18 minutter lang scene uden klip eller bevægelser af kameraet.
Jeg vil komme med en egentlig anmeldelse senere for den fortjener klart en omtale her på stedet, men indtil da kan I læse lidt mere her ...http://www.hungerthemovie.co.uk/ :)
#887 Ja, Hunger er af BFI Sight and Sound blevet kåret til den bedste film i 2008, foran There Will Be Blood. Det er kompromisløs filmkunst på flere planer, barsk, barsk, barsk og en film, som det er svært at skubbe fra sig. Hvilken cinematografi og sikken dialog i "den scene". Det er uden tvivl en top-5 film fra 2008.
9/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#881 Highland Park 15 år siden
"The Big Heat" burde der ikke være noget i vejen med. Men ja, du får sgu en fed dag med de film! :)
Jeg var også lige henne og købe "Election" og "Breaking News" hos dvdcity i dag. Sidstnævnte er med cover og hæfte på norsk. ;)
#882 duuk74 15 år siden
Fremragende tegneserie-agtig og stilet billedside, ultra brutal og mere kompleks end de fleste superhelte film.
Der er ingen komplet gode eller onde karakterer i filmen, ej heller en fuldstændig lykkelig slutning.
Jeg var især vild med "noir" delen af filmen, hvor vi følger Rorschach på detektiv arbejde. Ikke siden Batman Begins har jeg været så underholdt af en superheltefilm.
Min eneste anke er, at der er meget der skal fortælles, selvom filmen kommer rundt om det meste på sine ca. 3 timers spilletid!
Det er lidt hårdt at blive bombarderet med info, baggrundshistorier og den ene episke scene efter den anden i 3 timer. Der kunne man måske have ønsket at filmen blev delt op i 2.
9/10
#883 Spanner 15 år siden
Det er rart at den tager sig tid til at fortælle historien og historierne for alle de medvirkende, men det bliver lidt langt midt i filmen, hvor hovedplottet stort set ikke har rykket sig siden første scene.
Men den er fantastisk flot. Man skal bare ikke forvente et action inferno når man går ind til den. Desuden er der glimt af ultravold i den, som man lige skal være klar på. Den er bestemt ikke for sarte sjæle.
8/10
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#884 DarkLight 15 år siden
Hmm. Kan du komme med en beskrivelse i et spoilertag?
#885 El vez 15 år siden
Alle tre scener er unødvendigt udpenslede.
#886 duuk74 15 år siden
#887 Takfornu 15 år siden
Jeg vil komme med en egentlig anmeldelse senere for den fortjener klart en omtale her på stedet, men indtil da kan I læse lidt mere her ...http://www.hungerthemovie.co.uk/ :)
#888 filmz-Bruce 15 år siden
9/10
#889 filmz-jonasgr 15 år siden
'Cause I'm evil"
#890 filmz-Bruce 15 år siden
Jeg var meget overrasket over kvaliteten. Stod ligeså godt på 50", som en hæderlig blu-ray.