Gravatar

#171 Benway 17 år siden

#170 Det må vi håbe, for den lyder da spændende. Det sidste år har jeg i høj grad for øjnene op for at hans mindre kendte film er mindst lige så interessante og fascinerende som de samuraifilm man forbinder ham med. Jeg har virkelig den største beundring og respekt for hans talent. Han er en af de få der har lavet film, som jeg tror potentielt kan få folk til at revidere deres liv.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#172 filmz-Narniabæver 17 år siden

Elling (Norge 2001):

Elling og Kjell Bjarne bor sammen i et hus i Oslo, men de har problemer med hinanden, og Elling kan ikke klare sig ret længe ude for huset.

Et komedie/drama der fortjente sin Oscar nominering for bedste udenlandske film.

9 / 10

Frækkere End Politet Tillader (1984):

Politimanden Axel Foley tager på ferie i Los Angeles i denne komedie, men han kan ikke holde sig fra at rode i LA's kriminelle sager.

8 / 10

Ghostbusters (1984):

Der sker mærkelige ting på et bibliotek i New York City, og så er det op til en gruppe af fire mænd kendt som Ghostbuster at besejre spøgelset, men det er bare begyndelsen, da en større magt er på spil.

Gys og grin bliver leveret, men den føles langtrukken.

8 / 10

Kung Fu Fodbold (Shaolin Soccer):

Nogen beboere i en kinesisk storby, der har specielle evner, deltager i en fodbold, hvor næsten alt er tilladt, også magi.

Ret åndsvag, men god sportskomedie.

8 / 10

Labyrinten (1986):

Pigen Sarah skal være alene sammen med sin irreterende lillebror Toby en stormfuld aften, og hun får sit ønske opfyldt, da hun ber troldkongen om at tage Toby væk til sitr slot i en labyrint der er fyld af charmerende men ikke altid lige så venlige monstre.

En lidt dateret, men underholdene og lidt uhyggelig eventyrfilm.

10 / 10

Oliver & Company (1988):

Kattekillingen Oliver bliver forladt i en kasse i New York City, og han møder hunden Smutter og hans hundebanden, men også skurkene Sykes og hans to Dobberman hunde.

Gammeldags og langsom, men flot detaljeret, og sød Disney tegnefilm.

9 / 10

Sandheden Om Rødhætte (2005):

En dag bliver freden i skoven afbrudt af noget der ligner et mordforsøg, og Rødhætte, skovhuggeren, ulven og egerent giver hver deres historie.

Computeranimeret komedie med et mindre budget, dog med charme og masser af sjove indslag.

7 / 10
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#173 mr gaijin 17 år siden

#171 Helt sikkert. Kurosawa kunne det hele. Både de store, fremragende underholdningsfilm og de mindre dramaer med eksistentielle temaer.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#174 Herrguth 17 år siden

Jeg tror aldrig at jeg selv har postet i denne tråd, selv om jeg dog ivrigt følger med i den.
Men idag har jeg set en film, som jeg bliver nødt til at anbefale.

Jeg har nemlig købt "Personal Velocity" fra Play.com. Et impuls-køb, som jeg egentlig bare købte fordi jeg ville se noget nyt, og så var den billig.

Men jeg er ikke skuffet.
Filmen er bygget op af 3 dele (af ca. 30 min. hver). Hver del omhandler en kvinde, hvis liv bliver udsat for en omvæltning.
Det eneste der går igen i de 3 film er temaet, samt en ulykke.

Filmen byder på fantastisk skuespil af de hovedrolleindehavere: Kyra Sedgwick, Fairuza Balk og Parker Posey. Jeg vil ikke fremhæve en af dem som værende bedre end den anden, for de spiller alle 3 fantastisk.
Selv Parker Posey, som jeg ellers ikke har været så vild med (har set hende i "Scream 3", "Josie & The Pussycats" (hvor hun faktisk var sjov), "Blade 3" og "Superman Returns"), spiller helt vildt godt i denne film, og jeg vil da helt sikkert gerne se flere film med hende nu.

Jeg kan i hvert fald kun anbefale denne film. Og håber hermed at jeg har givet flere lyst til at se den. (Selv om jeg ikke er den store filmanmelder). :)

Den får:
9/10
Gravatar

#175 chuck 17 år siden

#174 Så kan jeg varmt anbefale Linklaters "Dazed and Confused" som er en af de bedste ungdomsfilm, hvis ikke den bedste. Her spiller Posey rigtig godt, og Matthew McConaughey og Ben Affleck er top fesne, hehe. Den kan erhverves for en halvtredser overalt, undtagen hos fiskehandleren selvfølgelig. Fuck den reklame hader jeg!
How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)
Gravatar

#176 Herrguth 17 år siden

#175 Tak. Den ryger straks på huskelisten!
Gravatar

#177 elwood 17 år siden

#175 hehe så lige Family guy nede ved min fætter igår, og der lavede de netop en hentydning til den film.

Man Ser Chris Griffin der er en freshman får smæk med et bat af Mayor West, mens "no more mr. nice guy (mener jeg numret hedder)" spiller i baggrunden, hele scene er stortset en kopi fra filmen inc. ansigts udtryk
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#178 chuck 17 år siden

#177 Family Guy er så genialt. Stewie overtager verden, måske i morgen.

DVDTimes elsker også Dazed, og den her udgave er nice
How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)
Gravatar

#179 rasser 17 år siden

The Good Shepherd

Hvordan opstod CIA? Det er grundstenen i denne næsten 3 timer lange epos, der følger Matt Damons Edward Wilson over mere end 20 år.

Filmen fortælles dels i en ’nutid’ der foregår omkring den mislykkede ’Bay of Pigs’ invasion af Cuba i 1961, hvor Edward Wilson tydeligvis har en hovedrolle i CIA, dels gennem Wilsons unge år, begyndende med hans tid på Yale University, samt hans optagelse i det hemmelighedsfyldte Skull & Bones broderskab. Fortællerteknikken foregår for så vidt udmærket, og Damon er en af de skuespillere jeg godt kan acceptere spille både en 20-årig, samt en mand i 40’erne.

Damons medlemsskab af Skull & Bones, samt hans skarpe hoved og ufravigelige loyalitet, gør ham til et oplagt emne i USAs nyopstartede counter-intelligence operation under starten af 2. verdenskrig. Desværre er der ikke tid til familien, og hans søn bliver født mens han er i Berlin.

Filmen er i og for sig interessant nok, og det er spændende at følge CIAs oprindelse fra luset mini-operation i London til storstilet hovedkontor i Langley. Problemet er bare, at mens CIA udvikler sig lidt i baggrunden, følger filmen udelukkende Edward Wilson, en person der på ingen måde udvikler sig. I det hele taget er Edward Wilson kedelig – virkelig kedelig. Han siger ikke så meget, med mindre det er ”worth saying”. Ok, we get it, han er agent så det er en god ting. Men det er bare så fandens kedelig! Og som omdrejningspunkt for en så ambitiøs film som denne er det essentielt at man føler med hovedpersonen. The Good Shepherd vil på mange måder gerne være en slags mini-Godfather (bare med CIA som fokus i stedet for mafiaen), og Coppola er da også en producer, og hvis hovedpersonen havde været bare halvt så interessant som Michael eller Vito Corleone havde der nok også været mere at komme efter.

Damon er suppleret af en fremragende rollebesætning; William Hurt, Alec Baldwin, Angelina Jolie, Michael Gambon, John Turturro, Robert De Niro, Joe Pesci og Billy Crudup (dog med en ulidelig engelsk accent, der stort set ødelagde hans rolle for mit vedkommende) - men Damon er i stort set hver eneste scene! Det er ikke at han spiller dårligt, tværtimod, men hans karakter er som nævnt bare ikke spændende nok til at man for alvor føler med ham, og det er desværre med til at forhindre filmen i at opnå 5 eller 6. Men den kan så absolut anbefales.

4/6
Gravatar

#180 elwood 17 år siden

Mini spoiler, men ikke noget som spolere filmen overhovedet efter min mening, men nu er advarelsen der 8-)


Tenacious D. The Pick of Destiny

Yep jeg har lige kommet hjem fra biffen hvor jeg så denne.

Plottet var ikke det mest sindsoprivene, men hvis man kan li Jack Black's humor og f.eks. School of rock vil man helt sikkert også kunne li den her.

Der er en hel del refrencher og olk fra den lille stribe kortfilm de lavede, så det er ret tydeligt fra start af at selv om det er en film en del vil nyde er den klart lavet for fans'ne 8-)

Vi følger Jack Black og Kyle Gass fra før de blev TD, Jack løber væk hjemmefra sin kristene familie (faren forøvrigt spillet af en veloplagt Meatloaf) for at tage til Hollywood og lave det bedste Rockband i verden.

I hollywood møder han Kyle Gass som står og spiller for fodgægerne, uden synlig meget held, kun JB ser hans sande talent, og efter lidt tumult ender de samme, og bliver enige om at de er som "skabt" for hinanden (se filmen og man vil forstå hehe)

Men deres Gigs går ikke sindsyg godt (de bliver forøvrigt præcenteret af den samme gut som fra deres mini serie, inc. deres selvskrevne præsentations taler hehe) og de bliver enige om at de mangler noget for at blive det ultimative rockband. Nemlig The Pick Of destiny, og så går ellers den vilde jagt efter det mest ultimative Plekter i verden...

Jeg morede mig herligt under hele filmen, og tog mig selv i at sidde og synge med på sangene i filmen. Jack Black og Kyle Gass er præcis som man ville forvente, Kyle Gass er den meget usikkrer, og den mindst frembrusene. Jack Black derimod er den fuldstændige Rock dedikerede musikker, med alle hans trademark ansigts memik og armbevægelser.

Der er en del små roller der også bør fremhæves Ben Stiller har en sjov lille rolle i filmen som ham der så at sige sætter det hele i gang, den passer perfekt til ham.

Tim Robbins har en anden lille morsom rolle, vil ikke afsløre noget her, men lad os bare sige han lever en del humoristiske indfald i filmen, og så er der Amy Poehler som spiller en truck Servetrice der bare hader sit job, meget underholdene lille rolle.

Et lille minus lige umiddelbart, og det er at Slutscenen desværre er al for kort synes jeg, den måtte godt ha varet længere, nu hvor den var så godt igang.

Men alt i alt en sjov film for TD fans, og dem der kan li Jack Black's humor.

Ps. der er en lille scene efter rulleteksterne.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: