“Lost”-manuskriptforfatter Damon Lindelof skulle være i gang med at omskrive Jon Spaiths manuskript til den kommende “Alien Prequel”.
Det siges dog fra kilder, at nogle indledende idéudvekslinger mellem Lindelof og instruktøren Ridley Scott måske vil resultere i et helt nyt projekt uafhængigt af Alien-universet.
Om Lindelofs manuskript vil indgå i “Alien”-projektet eller i noget helt andet, kan studiet endnu ikke tage stilling til, før Lindelofs udkast til det nye manuskript er færdigskrevet.
Den kommende “Alien”-film har officielt stadig Ridley Scott bag kameraet, men det vides endnu ikke, om filmen vil være hans næste projekt. Scott er nemlig allerede tilknyttet projektet “Gucci”, der rygtes at have Angelina Jolie i hovedrollen, og senest “The Wolf of Wall Street”, der vil have Leonardo DiCaprio i hovedrollen.
Se også: Ridley Scotts “Alien”-prequel bliver i 3D – og måske den første i en trilogi?.
#61 JHP 14 år siden
Selvom der er mange målgrupper og TV kanaler, synes jeg tit det går lidt i ring med TV serier og ikke mindst film. Det er sjældent i Hollywood at der en som laver noget helt nyt og inspirerende, hvilke jeg synes er vildt ærligt. Så man ikke gang på gang, skal se på det samlebånds film, der bliver dog lavet noget som er lidt originalt, Inception, The Killer Inside Me osv.
Synes ikke Heroes på nogen måde kopierede Lost, hvis jeg tager fejl så forklar nogle af sammenligningerne. Tror Heroes fik succesen fordi der blev brugt en helt normal opskrift, normale mennesker får/har specielle kræfter og de prøver at leve et normalt liv.
#62 NP 14 år siden
Ja, der er rigtig meget gentagelse. Man kan jo håbe, at der bliver satset lidt mere på originale koncepter, efter alle de mange fortsættelser og filmatiseringer, der denne sommer ikke har præsteret som håbet. Men det er hurtig glemt igen, når de to sidste Harry Potter-film tjener en lille milliard hver og Captain America og Thor gør rent bord.
Det klassiske højpandede argument er jo så, at vi som forbrugere ikke har fortjent bedre, når vi bliver ved med at se den ene forfærdelige blockbuster efter den anden. Tradionelt set, siger man jo, at en film ikke bliver en blockbuster, hvis folk kun ser den en gang, det er kun hvis folk vender tilbage og ser den igen og igen. Altså må vi ligge som vi har redt.
For mig ligger ligheden mellem Lost og Heroes i deres brug af intertekstuelle referencer. Hvor de i Lost var velvalgte og frem for alt godt integrerede i historien, blev man i Heroes banket oveni hovedet med dem. For mig er det udtryk for, at forfatteren slet ikke ved, hvad de skulle stille op. Et sådan lag af intertekstuelle referencer var uset i tv-serier før Lost, så det er kun derfra skaberne af Heroes kan have trukket deres inspiration. Derudover er Heroes stærkt inspireret af Watchmen og X-men. Men udover at kopiere figurer og handlinger, formår serien ikke at transcendere det og tilføje noget nyt. Lost er tilgengæld mere end summen af sine dele på det punkt, synes jeg. Den tager en række kendte konventioner, blander dem på en ny måde og formår at skabe noget nyt. Og langt hen af vejen gik det godt, men som vi har snakket om tidligere, var Lost dog til sidst i stor fare for at kollapse under alle de referencer, der var blevet bygget op over de seks sæsoner.
#63 JHP 14 år siden
Har ingen forventninger til Captain America og Thor, ved godt der lige har været comic con. Men der bliver lavet alt for mange film baseret på mere eller mindre kendte superhelte fra DC og Marvel, synes de burde stoppe også måske finde på noget nyt.
Ok, det er jeg faktisk enig i. Alle de forskellige plots kom trillende hen af vejen, men jeg tror heller ikke at NBC fokuserede så meget på historien. Men bare at følge nogle specielle personer, som møder nye specielle personer og hvor det store trækplaster til showet var "hva mon den næste kan". Hvilket i princippet også er det DC og Marvel, nyder sig godt af. Jeg synes stadig det er svært at sammenligne (på nogen måde), Lost med Heroes da det er to forskellige genre.
#64 The Dark Knight 14 år siden
Det med Band of brothers er jo en mini serie og har derfor et større budget. Men hvis du kan lide denne serie vil jeg anbefale at se efterfølgeren nemlig The Pacific. Denne serie er ikke på samme kaliber som Band of brothers men det er tæt på.
Heroes har samme problem som alle andre serier. De starter ud nogenlunde godt og skaber en opmærksomhed fordi igen, det er anderledes. Men stadig fejler serien efter blot 1 sæson er overstået. Jeg vil dog sige at evnen til at se lyd med farver som der er en af dem som kan i serien er faktisk ret genialt synes jeg. Men de bruger vist som jeg husker tilbage 5 hele afsnit på at vise hende lege med sin evne hvor der absolut sker intet. Det er bare det samme man ser og ingen virkelig transformation der sker i showet.
#65 JHP 14 år siden
NP : Så traileren til Breaking Bad og den ser ret fed ud, skal helt sikkert ses på et eller andet tidspunkt.
#66 NP 14 år siden
Jeg har nu heller ikke nogen bredere interesse i hverken Captain America eller Thor. I bedste fald er de underholdende. Men de er udtryk for tendenserne for den moderne blockbuster. Og det er yderst sandsynligt, at de bliver blandt de største (dermed mener jeg indtjeningsmæssigt, ikke nødvendigvis kritikerros) film næste år. En hel anden ting, så synes jeg det er spændende at Marvel forsøger at skabe filmunivers i lighed med deres etablerede tegneserieunivers. Som projekt er det beundringsværdigt. Om det lykkes, det vil tiden vise.
Det store ensemble-cast har både Lost og Heroes jo tilfælles med mange andre serier. Det er jo rent markedssegmentering. Man inkluderer nok forskellige persontyper og så har alle nogen at identificere sig med. Hvor Heroes spørger seeren om, hvilken superkraft de gerne ville besidde, spørger Lost (i hvert fald i de tidlige sæsoner) om, hvad man ville gøre, hvis man havnede på en mærkelig øde ø. Ville man kunne træde i karakter og overleve? Derfor er Locke jo også så fin en karakter, for som udgangspunkt er han den person, som det er mest usandsynligt ville kunne bidrage med noget på en øde ø.
#64
Jeg har kun set første sæson af Prison Break, og to afsnit af anden. Men jeg synes at 'tatovringen-som-flugtplan' var en ret genial MacGuffin. Men da det så blev udviddet til, at den også indeholdt planer for, hvad de skulle gøre efter fængselsflugten, stod jeg af. At de i tredje sæson blot vender tilbage til et fængsel, lyder for mig som om serien blot gentager sig.
Ja, det er mig der forvirrer diskussionen ved at trække en mini-serie ind. Men jeg har også læst fine anmeldelser af The Pacific. Men jeg kunne forestille mig, at det er svære begivenheder at fremstille i serieform. Krigen i Europa var en del mere sort/hvid. Og selvom der var mange tab på de allieredes side, forløb invasion forholdsvis efter planen (der er jo selvfølgelig også mange mindre undtagelser). Krigen i Stillehavet var derimod noget rod. Også fordi mange af slagene blev kæmpet som udryddelseskrig, fordi japaner aldrig ville kapitulere. Det er svært at lave nogen heroiske fremstillinger af personerne i sådan en situation. Det er jo nok også derfor Eastwoods to film tog den modsatte vej, og netop udstillede, hvor lidt heroisk der var over kampene.
#65
Ja, Break Bad - se den før din nabo.
#67 JHP 14 år siden
Problemet er bare at Marvel har gjort det så mange gange og i så mange år, at det er blevet samlebånd og kedeligt at se på. Det eneste spændende er jo faktisk bare at forestille at en selv har den kraft, som en kedelig skole elev har (Peter Parker, Spider-man). Mener også at det har nået den tendens at "Nu må det være nok", når der bliver malket videre på en superhelt eller filmatiseret en, som kun kæmpe Marvel entusiaster kender.
Så kan man jo sammenligne alt med hinanden, da man altid skaber enden en kedelig karakter (Twillight, Fight Club osv.) eller mange forskellige karakterer (Lost, heroes osv.), med det formål som du selv siger at så kan man relatere sig selv til filmen/serien.
#66
Kommentering til : #64
Man kunne sagtens lave en fed serie med et helte billede, omkring krigen mellem USA og Japan. Man kunne tage Japans parti angående Hiroshima og Nagasaki og vise de utallige døds tal, så tage nogle personer ind, som er spændende, hvor der samtidig kan udspille sig et politisk drama. Det ville også være noget nyt, at USA tog andres parti og fjendtlig gøre dem selv.
Man kan nemlig godt blive træt af den evige, national kærlighed og "Jeg er den bedste" syn på sig selv i globalt synspunkt.
#68 The Dark Knight 14 år siden
Jeg synes nu i den grad at DC laver bedre film frem for Marvel. Jeg er seriøst ingen fanboy af DC og jge kan med det sige at det faktisk kun er Batman jeg synes er den mest intrressante figur i hele helte universet. Når det er sagt, så lad man forklare lidt nærmere hen af det jeg mener. Marvels univers er bygget på at deres største del af deres superhelte er blevet skabt ved en fejl:
Spider-man - bidt af en gen manipuleret edderkop ved en fejl
Captain America - Hemmeligt super soldat projekt lavet af regeringen
Hulk - Stråling ved en fejl
De fantastiske 4 - en rum sky laver deres gener om ved en fejl
Osv. osv.
DC derimod:
Superman - Er født med superkræfter fra en anden planet
Wonder Woman - Amazone ------------ll---------------------
Grønne Lygte - Ringen udvælger ham til den næste vogter
Martian Manhunter - Mars boer med evner, også blevet født sådan
Osv. osv.
Jeg synes derfor at DC har en bedre udvikling og historie forløb end Marvel har. Men nu spytter DC heller ikke film ud som Marvel gør med deres helte. Jeg tror DC ser det på denne måde: Mindre film med mere indhold og kvalitet frem for Flere film mindre indhold og kvalitet.
Har hørt længe om den serie Breaking Bad og jeg kunne da heller ikke lade være med se traileren for den. Den har fået meget ros fra andre og virker som en original serie. Så mon ikke man skulle til at se 1 seson snart...? :)
#69 The Dark Knight 14 år siden
Det sidste du skriver ville ikke være en dårlig ide. Usa i samarbejde med Japan om bomberne som er blevet verdenskendt. En serie jeg ville se meget frem til hvis de skulle lave sådan en af slagsen.
#70 NP 14 år siden
Ja, der er lavet mange forskellige filmatiseringer af Marvel tegneserier og DC for den sags skyld. Men man har endnu ikke set en film, hvor karaktererne fra mange forskellige film samles i én. Det stiller jo stor krav til iscenesættelsen og filmens tone. På det plan synes jeg det er interessant. Men ville da også snart håbe, at de allesammen snart fandt på noget nyt.
I psykoanalytisk filmteori, og især hos Christian Metz, er den cinematografiske identifikation med personer på lærredet jo netop det afgørende for alle film og biografgængeren. Så jeg ville mene, at det er en grundlæggende egenskab ved alle film. Graden af identifikation er dog meget varierende.
I forbindelse med Twilight er karakteren Bella reelt set så elendigt skrevet og uden nogen rigtig karakteristik, at det er muligt for hvilken som helst 12-årig pige (og hendes mor) at projicere sig selv ind over hende, og dermed selv få valget mellem kærlighed eller sex - jeg mener Edward og Jacob. :P
I Fight Club derimod er identifikationen jo netop historiens centrale tematik. Alle de unge mænd vokser op med forhåbninger om at blive filmstjerner eller musikere, men intet af det lykkes. I stedet har de alle sammen intetsigende jobs og lejligheder med intetsigende indretning. De er konstrueret til at være kedelige, netop for at de kan identificere sig med idealet, Tyler Durden.
USA er grundlagt i krig og på national stolthed. De vil aldrig kunne opgive dette synspunkt, da det er for integreret i deres samfund.
#69
James Cameron arbejdede faktisk på filmudgaven af netop den ide tidligere på året. Lige indtil det blev afsløret, da den bog som projektet byggede på, var fyldt med fejl og forfatterens egne opfundne øjenvidner.