Streaming-krigen får konsekvenser for antallet af Netflix-titler – øget konkurrence spreder indholdet.
I marts 2014 var der på amerikansk Netflix 6.494 titler at vælge imellem. I November 2019 er det antal faldet til 3.849, skriver Streaming Observer.
Der er tale om et fald på cirka 40 procent. Og det vil kun fortsætte den vej de kommende år.
Årsagen er ændringen i streamingmarkedet og den kommende ‘Streamer Wars’.
Da Netflix kom frem som streaming-tjeneste var der meget lidt værdi i katalogtitler, som allerede havde gået i biografen.
Derfor kunne Netflix billigt opkøbe rettighederne til Hollywood-selskabernes gamle film og serier. Nu er billedet ændret.
Hollywood og de store techgiganter ser nu streaming som fremtiden, hvilket kommer til udtryk i et stigende antal tjenester som Apple TV+, Disney Plus, Amazon Prime og HBO Max.
Alle disse tjenester søger nu indhold, hvilket får prisen til at stige på katalogtitler. Senest betalte Netflix kassen for “Seinfeld” – læs om det her.
Samtidig har Netflix skiftet strategi fra et købe rettigheder til gamle katalogtitler til i stedet at satse på egne Originals, der koster penge, som dermed ikke kan bruges på andre rettigheder.
Læs også ‘Netflix tester ny funktion – Hollywoodstjerner raser imod film i højere tempo‘.
#1 Wiking 4 år siden
Og problemet med en million TV kanaler, som ingen gider se.
Men, branchen ser ud til at ødelægge det hele selv igen.
#2 Elgsdyr 4 år siden
Enig. I musikbranchen har man fanget budskabet. Der vælger jeg som forbruger min foretrukne streamingtjeneste, og så har jeg adgang til stort set al musik. Når ny musik udgives er det på alle tjenester - ikke kun én.
Med videostreaming er man tvunget til at shoppe rundt mellem dem, medmindre man er så rig, at man har råd til dem alle. Og kvaliteten på tjenesterne og deres respektive apps varierer i stor stil. Det samme gælder den rent tekniske kvalitet på indholdet. Videokvaliteten er efterhånden ved at være hæderlig, men lydkvaliteten er stadig elendig på samtlige tjenester, hvis man har et bare nogenlunde surroundanlæg. Den _eneste_ mulighed for at se film med ordentlig lyd (hjemme) er stadig ved at købe filmene på BluRay på trods af, at der intet er til hinder for at det kunne tilbydes via streaming.
Jeg venter stadig spændt på, hvornår branchen vågner op til, at vi snart har år 2020...
#3 Geekalot 4 år siden
#4 KE!Z 4 år siden
Handler ikke om at vågne op det handler om branding, og at holde på sine værdier, og få mest muligt ud af dem.
#5 FelixtheAvenger 4 år siden
#6 Mejse 4 år siden
#7 The_Corrector 4 år siden
https://www.reddit.com/r/memes/comments/bd2kz3/str...
#8 MacGuffin 4 år siden
Lyt til jer selv.
#9 BlackJesus 4 år siden
#10 Reborn Sith 4 år siden