Johnny Depps nye animationsfilm “Rango”, der genforener den populære skuespiller med “Pirates of the Caribbean”-instruktør Gore Verbinski, erobrede – ikke overraskende – førstepladsen på den amerikanske boxofficeliste i åbningsweekenden.

Der er dog tale om succes med måde, da filmen kun formåede at omsætte for 38 mio. dollars, hvilket ikke helt er nok, når filmen har kostet omtrent 135 mio. dollars at producere. Succesen af “Rango” kommer således til at hænge på filmens appel i resten af verden.

Se også: Biograftrailer til animationsfilmen “Rango” med Johnny Depp.

Ugens andenplads blev indtaget af Matt Damons nyeste thriller “The Adjustment Bureau”, der uden den store pressedækning alligevel formåede at omsætte for 20,9 mio. dollars, hvilket er en pæn sjat af filmens budget på 51 mio. dollars, hvorfor filmen allerede nu ses som et hit.

Top tre rundes af med endnu en premierefilm. “Beastly”, der er en genfortælling af “Skønheden og udyret”, indtager tredjepladsen med 10,1 mio. dollars, hvilket betyder, at filmen allerede har omsat for halvdelen af sit budget på 17 mio. dollars.

Se også: Første trailer til “The Adjustment Bureau” med Matt Damon og Emily Blunt.



Vis kommentarer (5)
Gravatar

#1 Motzfeldt 13 år siden

61 mio. $ ;)
Gravatar

#2 NP 13 år siden

Hvis The Adjustment Bureau er en spionthriller, så må Rango da vist være et socialrealistisk drama om minearbejdere i en nordengelsk industriby. ;)
Gravatar

#3 mr gaijin 13 år siden

Der er dog tale om succes med måde, da filmen kun formåede at omsætte for 38 mio. dollars, hvilket ikke helt er nok, når filmen har kostet omtrent 135 mio. dollars at producere. Succesen af "Rango" kommer således til at hænge på filmens appel i resten af verden.


Animationsfilm plejer også at klare sig godt på verdensmarkedet, så mon ikke den ender som en økonomisk succes.

Konkurrencen i de kommende uger ser også temmelig tynd ud, så med lidt held kan den tjene det meste af produktionsbudgettet hjem i USA.

Jeg krydser fingre for den, da den har fået ros af anmelderne (især Ebert) for at tage chance og være original og anderledes end konkurrenterne ud over Pixar.

Pixar har virkelig brug for konkurrence, så de kan holde niveauet højt.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#4 NP 13 år siden

#3
Film bliver kun rigtig store successer i biografen, hvis folk vender tilbage og ser dem flere gange. Den moderne animationsfilm appellerer primært til børn, der gerne ser film igen og igen, hvilket vil kunne forklare disse films løbende success. Plus at filmene tjener på forældrenes billet også. Jeg vil dog mene, at Rango appellerer til et noget ældre publikum end Pixar og Dreamworks film gør det, og at den derfor får svært ved at blive den helt store success - i hvert fald i biografen. Den skal nok gå i plus, når den kommer på dvd/blu-ray.
Men måske er jeg bare pessimistisk, fordi jeg ikke brød mig om filmen, og synes Depp er "kongens nye klæder." :)

Mht. konkurrencen i de kommende uger, så har årets første store eventfilm premiere på fredag, nemlig Battle: Los Angeles. Al tracking og markedsanalyse viser, at der er en omfattende forhåndsinteresse for den. Desuden har den en venlig PG-13 rating, der gør den i stand til at appellerer til en meget stor del af biografpublikummet. Og dermed også den del, som kunne tænkes at se Rango en gang til.

Til det yngre publikum kommer animationsfilmen Mars needs Moms og så kører Gnomeo & Juliet stadig. Så jeg vil da mene, at Rango får mere end rigelig konkurrence. Men den har fået sin åbningsweekend, og det er alt, hvad der tæller i Hollywood.

Jeg vil give dig helt ret i, at Pixar sætter standarden for, hvad man kan gøre med animationsfilm. Jeg er meget begejstret for hele Pixar-mentaliteten. Men jeg synes da også, at Dreamworks kom ret godt efter det med sidste års How to train your Dragon. :)
Gravatar

#5 Outbound Sith 13 år siden

"Ride, ride, Rango"? :D
Har I selv fundet på den? :P
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder

Skriv ny kommentar: