The Swedish Broadcasting Commission (SBC) har for nyligt lagt sag an mod den svenske fjernsynskanal TV4 for at foretage reklameafbrydelser under de mest spændende højdepunkter i “Leon” og “Dødens karteller”. Ifølge søgsmålet skulle denne handling nemlig krænke ”filmenes værdi og integritet”.

Retten har allerede givet SBC ret i sagen, men det lykkedes TV4 at appellere, idet de kunne påstå, at filmens lokale distributør havde godkendt afbrydelserne. Sagen blev derpå taget til den svenske regeringsret, der så tog side med SBC.

Tv-kanalen har i forvejen en kontroversiel fortid med upassende reklamepauser under film. Den mest berygtede sag er pausen, der blev lagt ind midt under voldtægtsscenen i “Udflugt med døden”. Som følge af dette har et antal filmskabere længe nægtet at få deres film vist på kanalen.

Hvad synes du om reklamepauserne i filmene på de danske tv-kanaler? Klik på “kommentarer” herunder for at diskutere i forummet.



Vis kommentarer (35)
Gravatar

#31 Jb-film 11 år siden

steadi07 (28) skrev:
#27 - Men du betaler heller ikke licens til TV2, du betaler licens til TV2 Regioner, som leverer bl.a. Lorry.

Men kan kun være enig i dit synspunkt.. Forstår ikke hvorfor TV3 igennem hele filmen eller et afsnit af en serie skal minde os om, at filmen er "Premiere" og afsnittet er "Nye afsnit".


Jeg ved godt, at det kun er TV2s regioner, som får licens - måske er den manglende licens en del af skylden for at TV2 bliver mere og mere poppet og lefler for reklamer, som tager en stor del den oplyste udsendelselængde.

- Det med faste overskrifter på skærmen er særligt slemt på DRs kanaler - DR mener det er en bjørnetjeneste som public service station at gøre os klar over, hvad det er vi ser!

Voice over er slet ikke godt!

Jeg tror også internettets betydning sætter sig mere og mere på det almindelige tv og giver irritationsmomenter. - Selvom det jo nok er den vej det primære tv-signal kommer fra i fremtiden, så behøver det ikke at være irritation for dem som bare vil se tv!
Gravatar

#32 filmz-Utyske 11 år siden

#22 -

Det er sandt at vi ikke havde set reklamer, hvis de kommercielle kanaler ikke var opstået, men jeg er ret sikker på at vi heller ikke havde set nogen form for innovation, HD-kanaler eller noget som helst andet.

Ligemeget hvordan man vender og drejer det, så er penge en ret stor motivationsfaktor, når det kommer til udvikling. Statisk og statsejet tv indbyder ikke til udvikling overhovedet.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#33 Jb-film 11 år siden

Utyske (32) skrev:
#22 -

Det er sandt at vi ikke havde set reklamer, hvis de kommercielle kanaler ikke var opstået, men jeg er ret sikker på at vi heller ikke havde set nogen form for innovation, HD-kanaler eller noget som helst andet.

Ligemeget hvordan man vender og drejer det, så er penge en ret stor motivationsfaktor, når det kommer til udvikling. Statisk og statsejet tv indbyder ikke til udvikling overhovedet.


Men det er godt man ikke er født i en amerikansk andegård og har et stort kommericielt tv-behov - viden og indsigt er også noget jeg har behov for, derfor gælder jeg mig over DR2 og DR K. - Det er nok noget en del af den store million seere som DR har også glæder sig over. - Om de så betaler eller ej for den service.

- Og lur mig dem der hader DR, de glæder sig nok over DR HD - jeg ser den p.t. ikke så meget. Jeg har ikke det store behov for rene blockbusterfilm og naturfilm - men en HD kanal fra DR, som siges at være ægte HD i forhold til mange andre, tiltrækker nok en stor del.
Gravatar

#34 Monkeyking 11 år siden

Superbowl på 3+ var fame døden... Det var amerikanske tilstande og der var sgu reklamer hele tiden...! Håber aldrig det blive SÅ slemt herhjemme... selv om det er godt på vej.
"You don't need to put your P in a V right now." "No, I need to B my L on someone's T's."
Gravatar

#35 Stingfury 11 år siden

Madness? THIS IS ... *reklamer* .... SPARTA!

Skriv ny kommentar: