Premiere-skæbnen for Christopher Nolans “Tenet” bliver snart afgjort.

Det er filmen, som hele biograf-industrien hepper på i forhold til genåbningen. Christopher Nolan-filmen “Tenet” er aktuelt den næste store premierefilm i biografen.

Christopher Nolan er selv passioneret biograftilhænger, og instruktøren har åbent støttet biograferne under coronakrisen, ligesom han aktivt presser på for at fastholde sommerpremieren til “Tenet” – som en hjælp til biograferne.

Men intet er endnu endeligt besluttet hos Warner Bros., der ikke har udsendt en trailer siden december.

En kilde tæt på den danske “Tenet”-distribution siger til Filmz, at kampagnen snart skal begynde, hvis Nolan-filmen skal køres i stilling til en premiere om kun 10 uger.

For i modsætning til kendte brands som Disneys “Mulan” så kræver en ny, original film – Christopher Nolan eller ej – en massiv marketingkampagne til millioner forud for premieren. Og den er Warner Bros. kun interesseret i at brænde af én gang.

Jokeren er USA, der endnu er hårdt ramt af coronakrisen – vil de amerikanske biografer være åbnet til midten af juli? Det er spørgsmålet internt hos Warner Bros., der snart må træffe en beslutning: Fastholde eller udsætte premieren?

En insiderkilde siger til Variety, at Warner Bros. inden for den kommende uge vil beslutte, om “Tenet”-kampagnen skal skydes i gang med henblik på en sommerpremiere, eller om man skal udskyde til senere på året.

Læs også ‘Endnu en biograf-gigant i problemer: Frygter udskydelse af “Tenet”‘.

“Tenet” er aktuelt premieresat i Danmark til den 16. juli.



Vis kommentarer (8)
Gravatar

#1 Johnny42 3 år siden

Der er vi så forskellige, jeg skal bare høre navnet Nolan, så er jeg hooked. Jeg behøver ingen dyr markedsførring, faktisk foretrækker jeg der ikke er det, da de ofte spoiler for meget. Omvendt har jeg ikke den store interesse i Disneys live-actions.
Gravatar

#2 Justin 3 år siden

#1
Desværre er der bare ikke nok film fan/nørder, til at en film som dennne kan give overskud,derfor markedsføring

Jeg skal se den fordi jeg godt kan lide forfilmen / det meget eksklusive klip jeg så
Gravatar

#3 thedirtyone 3 år siden

Justin (2) skrev:
#1
Desværre er der bare ikke nok film fan/nørder, til at en film som dennne kan give overskud,derfor markedsføring

Jeg skal se den fordi jeg godt kan lide forfilmen / det meget eksklusive klip jeg så


Alle Nolan's film de sidste 15 års tid har genereret overskud. Det gør denne her også er jeg ret sikker på. Netop pga Covid19, kan den spille i flere sale, flere gange om dagen. Samt at det er den eneste store film udover Mulan i den måned. Regner selv med at se den mere end én gang i bio.
Gravatar

#4 Justin 3 år siden

#3
Problemer er bare at der kun er 2 IMAX sale Danmark
Gravatar

#5 sigma6 3 år siden

Johnny42 (1) skrev:
Der er vi så forskellige, jeg skal bare høre navnet Nolan, så er jeg hooked. Jeg behøver ingen dyr markedsførring, faktisk foretrækker jeg der ikke er det, da de ofte spoiler for meget. Omvendt har jeg ikke den store interesse i Disneys live-actions.

Det er vist også det han sælger film på. De 2 sidste han har lavet, er i hvert fald ikke gode film. (Med mindre man er hooked på Nolan)
Gravatar

#6 thedirtyone 3 år siden

sigma6 (5) skrev:
Johnny42 (1) skrev:
Der er vi så forskellige, jeg skal bare høre navnet Nolan, så er jeg hooked. Jeg behøver ingen dyr markedsførring, faktisk foretrækker jeg der ikke er det, da de ofte spoiler for meget. Omvendt har jeg ikke den store interesse i Disneys live-actions.

Det er vist også det han sælger film på. De 2 sidste han har lavet, er i hvert fald ikke gode film. (Med mindre man er hooked på Nolan)


Smag og behag.... Hvad definerer en god film?!?
Gravatar

#7 thedirtyone 3 år siden

Justin (4) skrev:
#3
Problemer er bare at der kun er 2 IMAX sale Danmark


Kan godt leve med ikke at se den i IMAX. I'll survive.
Gravatar

#8 Justin 3 år siden

#7
Men gør Nolan ?

Skriv ny kommentar: