Den amerikanske tv-gigant ABC vil nu tilbyde fire af deres mest populære serier, som tæller “Desperate Housewives”, “Lost”, “Alias” og “Commander in Chief”, gratis som download på nettet. Dette vil ske i en prøvetid på to måneder for at se om konceptet fanger an.

Serie-downloadingen, der vil ske på deres officielle hjemmeside, ABC.com, vil få støtte gennem en række sponsorer, der allerede nu inkluderer AT&T Inc., Ford Motor Co., Procter & Gamble Co. og Universal Pictures.

De fire serier vil være til fri afbenyttelse på nettet i maj og juni, hvor afsnittene lægges ud dagen efter at de er blevet vist på amerikansk tv.

Netseerne vil være i stand til at både at sætte det valgte afsnit på pause under afspilningen og klikke sig frem og tilbage gennem episodens kapitler, men vil dog ikke kunne springe sponsorernes reklameblokke over.

ABC har allerede succes med at sælge downloads af mange af deres serier gennem iTunes Music Store.



Vis kommentarer (21)
Gravatar

#1 filmz-Bruce 18 år siden

Godt initiativ. Men jeg skal personligt ikke nyde noget af computerskærm og reklamer!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#2 filmz-life 18 år siden

Lyder fandme positivt! Har aldrig haft noget imod at se serier på computeren, og de reklameblokke er vel til at leve med.
______________________________________
An eye for eye only ends up making the whole world blind.
~ M.K. Gandhi
Gravatar

#3 filmz-Kadann 18 år siden

Nice, det er et skridt i den rigtige retning.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#4 Confused101 18 år siden

Fornuftigt...uheldigvis er jeg ikke fan af nogen af serierne. Men konceptet er fedt nok.
Gravatar

#5 mr gaijin 18 år siden

Interessant form for markedsførelse. Egentlig også en temmelig aggressiv form for markedsførelse. De viser disse episoder sikkert uden den store profit for derefter at udkonkurrere andre serier, når de skal sælges på DVD. Hvis nok brugere bliver hooked, skal de nok anskaffe sig DVDerne på et tidspunkt. Og endnu vigtigere, jo flere folk der får mulighed for at se skidtet, jo flere folk til at fortælle andre om det. Det gode ved denne mund-til-mund omtale er, at det kun kan lade sig gøre, hvis produktet er godt. Og det er jo nok derfor, at de store studier ikke tør distribuere spillefilm på denne måde. Film skal jo sælges på reklamer i de første ugers biograf- eller DVD-distribution. Det ville gå helt galt, hvis folk faktisk fik tid til at fortælle hinanden om de næste skrækkelige film, der bliver spyttet ud af maskinen. Men rart at se, at ABC har så stor tiltro til deres produkter, at de markedsfører dem på denne måde.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#6 putandtake 18 år siden

Vil det også virke her i landet? Deres online film-udlejning kan vi jo feks ikke få lov at benytte.
Gravatar

#7 jesperhp 18 år siden

Til #5

"Det gode ved denne mund-til-mund omtale er, at det kun kan lade sig gøre, hvis produktet er godt."

Det synes jeg ikke er helt rigtigt. Der tales da mindst lige så meget om dårlige som om gode produkter.
Se eksempelvis på nyhedsmedierne; Hvor mange negative historier får de ikke dækket, før der indimellem sniger sig en positiv med?
Gravatar

#8 filmz-Fed7haS 18 år siden

glæder mig til dette jeg ser selv Commander in Chief og vil da hellere end gerne se den fra nettet..

Fed7haS
They Held Each Other and Kissed.
And Pushed Each Others' Darkness into the Corner,
Believing in each others' Light, each others Dream.
Gravatar

#9 mr gaijin 18 år siden

#7 Dårlig omtale giver selvfølgelig opmærksomhed, men det fremmer sjældent salg. Hvis du følger Box Office-analyser og den slags, så fremgår det tit, at bad mouth-to-mouth har givet nedgang i salg weekenden efter. Måske er det også tilfældet i denne weekend med "Ice Age 2", der scorede stort den første weekend, men har haft et drop på 50%, hvilket er ualmindeligt i denne genre (men ellers ikke ualmindeligt i live-action event film, hvilket siger en hel del om filmmarkedet i disse dage). Filmen har utvivlsomt haft megen omtale, da den er set af et meget stort publikum. Men det forholdsmæssige store drop tyder på dårlig omtale.

Jeg siger ikke, at al dårlig omtale automatisk giver dårlige salgstal. Nogle gange går folk efter en "so bad it's good"-faktor, der er umulig at måle sig frem til. Men som en hovedregel er det ikke blot mængden af omtale, der giver et publikum, men også kvaliteten.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#10 ks 18 år siden

Det er da i hvert fald et skridt i den helt rigtige retning, for nu at se positivt på det. Det er lidt ærgeligt, at man hænger på reklamer, der formentlig fylder godt 15 minutter af de 60 minutter episoderne varer, men okay - uden reklamerne ville projektet sikkert ikke kunne lade sig gøre. Det bliver spændende at se om de andre store amerikanske netværksstationer følger trop.

Skriv ny kommentar: