MoviePass-brugere der har afmeldt deres abonnement, melder sig ind igen uden at vide det.

Problemerne med det amerikanske biografkort fortsætter. Fra i dag af har Moviepass skåret abonnementet ned til tre film om måneden og har samtidig annulleret en tidligere prisstigning.

Og flere brugere har derfor valgt at afmelde deres abonnement efter ændringerne, der gør, at de kan se færre film om måneden, men de tror kun, at de har afmeldt deres abonnement, men det er ikke tilfældet.

Hvis man har meldt sit abonnement fra, så er det forventeligt, at man stadig vil kunne bruge MoviePass-tjenesten i den sidste måned, som man har betalt for. Men hvis man gør det, har man også højst sandsynligt tilmeldt sit abonnement igen, skriver Vox.

Når man bruger sit afmeldte konto til en tur i biografen i den sidste måned, man har betalt for, bliver man nemlig præsenteret for en skærm i telefon-appen, hvor der spørges, om man vil acceptere deres opdaterede vilkår.

Hvis man så trykker på ‘I Agree’-knappen, hvad de fleste nok gør, har man altså også sagt ja til, at ens abonnement skal gen-tilmeldes.

Det står ingen steder, når man bliver præsenteret for de opdaterede vilkår, men hvis man erklærer sig enig, får man en mail, hvor der til sidst står, at ens abonnement ikke vil blive afmeldt alligevel, hvis man har sagt ja til de nye vilkår.

For at gøre det hele værre oplever flere brugere angiveligt, at de ikke kan afmelde deres abonnement igen i appen efter, at de er blevet tilmeldt igen.

For en stund i juli virkede MoviePass-biografkortet ikke, fordi selskabet havde penge-problemer, da de indtil videre stadig kører med en underskudsforretning, hvor de betaler den fulde pris for deres kunders biografbilletter – læs mere her.


Vis kommentarer (4)
Gravatar

#1 Johnny42 1 år siden

Smart, så kan de måske alligevel få det til at få det til at løbe rundt. Ideen bag har vel været de regnede med at det ville være lidt lige som med et fitness abonnement, hvor de kom med et godt tilbud, hvor en hel masse tilmeldte sig, men hvor mange ikke brugte det særligt tit, og nogle måske glemte at de havde abonnementet. Problemet er så at der er en masse hard kåre film-nørder, der vil udnytte det til at se 10-20 film om måneden.

Nu er det så bare ærgerligt at denne nye fidus blev opdaget, for det ville have været genialt, hvis folk ikke var opmærksomme på, at de stadigvæk var tilmeldt en ordning, og ikke opdagede det, så kunne de hæve en masse penge fra folks konto hver måned, uden at skulle af med dem igen til betaling for biografbiletter.
Gravatar

#2 Mejse 1 år siden

#1 det er virkelig ikke problemet for dem, problemet har altid og vil altid være at du ikke kan lave sådan en deal som en tredje part uden nogen aftale med nogen, de har været idioter fra start af, og det kan ikke løbe rundt selv med de her underhåndede metoder :)

grunden til det fungere for fitness centre, er fordi at de står for det hele selv, det er ikke en tredje part der sælger abonnementer til deres centre, uden en aftale med centrerne, i håb om at de kan presse dem og sælge kundernes data.
Gravatar

#3 Johnny42 1 år siden

#2 Nu behøver alting vel ikke blive en diskussion. Jeg er udmærket godt klar over at det ikke kunne løbe rundt. Jeg nævner fitness-centrene, fordi det er den nærliggende abonnements form at sammenligne med, men jeg siger det også med et glimt i øjet :-).
Gravatar

#4 Mejse 1 år siden

#3 gør det bestemt ikke og er det heller ikke :)

Skriv ny kommentar: