Alle for én”, der er instrueret af Rasmus Heide og bl.a. har Mick Øgendahl i en af hovedrollerne, er efter åbningsweekenden allerede blevet set af 77.194 – hvilket er næsten identisk med Heide og Øgendahls store succes “Blå mænd”, der i 2008 åbnede med 77.360 billetter. Filmen endte med at sælge 444.017 billetter.

“Alle for én” er dermed strøget direkte ind på 1. pladsen på weekendens biohitliste.

Se også: ”Mick Øgendahl rimer på Pik Øgendahl” – ny viral video til “Alle for én”.

Producer Ronnie Fridthjof udtaler i en pressemeddelelse, at de er glade for det flotte resultat ovenpå en omgang blandede anmeldelser, og at man har lavet filmen til publikum og ikke til anmelderne.

Da Filmz’ Søren Ildved anmeldte filmen, gav han den to stjerner og skrev bl.a.: ”Mest af alt så minder filmen om den Jaka bov-skinke, der bliver fortæret undervejs – man skal ikke tage mere end et par bidder, før en vis lede sætter ind.”

Instruktør Rasmus Heide siger: ”Folk har lidt glemt, at det var det samme med ‘Blå mænd’. Den fik også blandede anmeldelser, og det gik jo meget godt alligevel. Så en stor tak til publikum fra mig!”

Mick Øgendahl er enig: ”Filmen er lavet med gejst, hjerteblod og gode intentioner, så det påvirker mig, at den har været en torn i øjet på nogen af dem, der får taletid i medierne. Jeg har ikke skrevet filmen for at ændre verden, men for at give folk nogle gode grin på en ellers grå vinterdag. Jeg er taknemmelig for, at publikum har mødt filmen på dens egne præmisser.”

“Alle for én” havde premiere 10. februar og kan ses i 115 biografer over hele landet.

Læs Filmz’ anmeldelse af “Alle for én”.



Vis kommentarer (22)
Gravatar

#1 X&O 13 år siden

"Producer Ronnie Fridthjof udtaler i en pressemeddelelse, at de er glade for det flotte resultat ovenpå en omgang blandede anmeldelser, og at man har lavet filmen til publikum og ikke til anmelderne."

Sikke da en taber-udmelding. Så lad dog være med at holde en presseforestilling. Anmelderne er vel også en slags publikum, som måske i den her sammenhæng, blot repræsenterer den mere intelektuelle del af den.
Gravatar

#2 Sentrax 13 år siden

Anmeldere er ikke nødvendigvis klogere end den typiske biografgænger, men de er mere kritiske.
Gravatar

#3 Highland Park 13 år siden

#1: Det er bare deres sædvanlige måde at promovere filmene på; "vi har lavet dem til jer kære publikum, ikke anmelderne". De er gode til at udnytte negativ omtale fra pressen, så de får maksimalt udbytte af det.

"Jeg har ikke skrevet filmen for at ændre verden..."
Jeg græmmes... der er tilsyneladende ingen ende på de latterlige argumenter, folk hiver ud af ærmet, når de skal forsvare en given film.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#4 Bates 13 år siden

Mick Øgendahl, Danmarks svar på Rob Schneider...
Gravatar

#5 Riqon 13 år siden

Det er jo efterhånden en kliché, man hører ret ofte. Jeg husker, George Lucas brugte den også. Men ellers finder jeg det da lidt interessant, at antallet solgte billetter er så lig tallet for Blå Mænd - det er sikkert nøjagtig de samme skolebørn, der har været inde at se den!
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#6 mr gaijin 13 år siden

Highland Park (3) skrev:
Det er bare deres sædvanlige måde at promovere filmene på; "vi har lavet dem til jer kære publikum, ikke anmelderne". De er gode til at udnytte negativ omtale fra pressen, så de får maksimalt udbytte af det.


De kan jo næppe sige andet. De kan jo ikke sige: "Ja, ok. Denne film stinker. Hvis nogen faktisk føler sig underholdt af skidtet, så er de nok dummere end snot." Hvis de stadig vil have kunder i butikken, bliver de nødt til at overbevise deres tilhængere om, at der ikke er behov for en mentalundersøgelse af dem, hvis de kan lide filmen.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#7 Lard Hanson 13 år siden

Mon ikke salgstallene har bare en smule at gøre med, at filmen bliver sendt ca. en gang i timen. I biocity århus viser de den 10 gange hver dag ... I modsætning til de andre film, der max kommer op på 4-5 gange dagligt.
Gravatar

#8 mr gaijin 13 år siden

#7 Rigtig god pointe.

Det er svært at tage danske box office-nyheder seriøst, da vi som regel kun hører om box office-tal via pressemeddelelser. Dermed ingen nyheder om dårlige tal. Ingen regelmæssige tal.

Det er ikke filmz' skyld. Vi mangler, at filminstituttet og biograferne udsender regelmæssig data.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#9 Highland Park 13 år siden

#6: Nej, men de kunne fare i kødet på anmelderne, hvilket de netop ikke gør. Desuden bruger de samme argument hver gang; at filmen er lavet til netop det publikum, der strømmer ind til den. Det er naturligvis set før, men det er mit indtryk, at de er overordentlig gode til at få budskabet ud til målgruppen.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#10 LennartLC 13 år siden

Det er på ingen måde en af de skarpere knive i filmknivs skuffen, men for hvad den er, så er det en ganske udemærket film. Og det kan da godt være at jeg - og resten af den nær ved fyldte biograf sal - er nem at underholde, men det gjorde den til gengæld også rigtigt godt.

Jeg vil så absolut hellere se hele filmen igen end jeg vil se de første 30 minutter af Klovn.

Skriv ny kommentar: