L.A. Gigolo
Udgivet 6. aug 2009 | Af: dolphinfriendly | Set i biografen
Siden Richard Gere begik sig som storcharmør i Paul Schraders “American Gigolo”, har det knebet med film om mænd, der sælger sig selv. Umiddelbart har filmindustrien heller ikke ledt med lys og lygte efter gigolo-film, men alligevel er der nu lys forude for et publikum med den slags lyster. “L.A. Gigolo” er den utopiske drengerøvsdrøm om jægeren, der kan nedlægge alle, som han peger på, men aldrig før har det at score været så umanerligt ligegyldigt.
“L.A. Gigolo” er af den helt særlige type film, der er så jævn og ligegyldig, at man i dagene efter per automatik glemmer ansigter og navne. Udover at Ashton Kutcher er ret passende som overfladisk luksusgigolo, mangler der afgjort bid og charme på det hule vidnesbyrd fra Nickis monotone voice over. Bag den vilde scorejagt emmer en potentielt ørefigen til overklassens dyrkelse af det overfladiske, men den afgørende drejning bliver aldrig imødekommet.
Selvom “L.A. Gigolo” som sådan ikke har meget at byde på, synes Ashton Kutcher alligevel at gøre sit for at holde dampen oppe. De vilde sexeskapader og hans kølige følelsesmæssige distance rammer plet indimellem på et eller andet pubertært plan. Der skal dog ikke rumstere mange kiks i skuffen for at regne afrundingen ud, før man overhovedet har set filmen, hvilket oven i købet er en slutning, der grænser til det letkøbte selv inden for romantiske komedier.
“L.A. Gigolo” er letbenet og forglemmelig underholdning, der ikke rigtigt kommer ud af busken. Selvom der prøves med nye fortegn i form af en veloplagt Ashton Kutcher som gigolo, skal man ikke tage fejl. Filmen er som produkt rendyrket middelmådig søndagsunderholdning for kærestepar, der vil mødes på halvvejen mellem harmløs drengerøvsfilm og romantisk komedie.
Kommentarer til anmeldelsen? Giv din egen mening til kende i diskussionsforummet