Når man sætter nogle spilleregler op, må man også selv følge dem. Det værste eksempel er den stereotype arkæolog, der er så klog og hurtig til at regne tingene ud, at det nærmest er skræmmende. Han kigger lige på nogle svært forståelige tegn og vupti, så giver det hele mening, som han siger. Det gør det bare ikke. I scenen hvor flokken kommer til den forladte hvalfangerby, ligger der nogle store hvalskeletter. Her stiller vores arkæologiske ven så det idiotiske spørgsmål: “Hvad er det for nogle skeletter?” Man kan altså ikke gå fra Forrest Gump til Albert Einstein på en halv time uden, at der kommer en forklaring. Logikken i at lave “AVP” får Paul W. S. Anderson i hvert fald ødelagt med de ulogiske elementer og den jævne omgang action.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#111 El vez 20 år siden

Ja hvis vi skal igang med detaljerytteriet findes der jo ingen director's cut af alien 3 :)

Selvom jeg foretrækker det lange cut der er med i Alien Quad, må vi gå ud fra at alienen blev animeret/modelleret efter ideen bag theatrical cut, dvs. efter en hund.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#112 Zelle 20 år siden

#111 - Ja, okay. Jeg bukker mig for mesteren ;))
"We're on an express elevator to hell - going down!" - Aliens
Gravatar

#113 filmz-WSTE_M 20 år siden

hm... (samme signatur...)
May the blessing of the Bomb Allmighty and the fellowship of the Holy Fallout,
descend on us all this day, and for evermore.
Gravatar

#114 Zelle 20 år siden

Tjaa, det er et fedt quote, så ikke så mærkeligt at det tilstrækker flere mennesker. Men jeg er ved at finde ud af hvad mit næste skal være, da jeg har haft det her rimeligt længe nu ;D
"We're on an express elevator to hell - going down!" - Aliens
Gravatar

#115 Bohemian 20 år siden

Well er ikke meget for at indrømme det men #89 "Vidoq"

Er faktisk min lillebror...sørgeligt nok!
Free in serenity.
Gravatar

#116 El Capitan 20 år siden

Hmm.. Kan du ikke opdrage lidt på ham så.. ;-)
Gravatar

#117 filmz-vassago 20 år siden

Det er vildt at man kan diskutere så meget over den her film...
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#118 -Blaze- 20 år siden

Det er sku nok fordi den har været på tegnebrædtet i Hollywood i snart 10 år, så folk har haft rig mulighed for at få deres forventninger til denne film helt i vejret, og når de så ikke bliver indfriet, er der en del at snakke om, sådan er det, personligt ville jeg nu have sat pris på at de havde ladet Robert Rodriguez lave filmen, som der på et tidspunkt var forhandlinger om..!?!?

Se det havde været en gang splatter, helt i franchisen's retmæssige ånd...
----
Hail to the king, Baby....
Gravatar

#119 dfms 20 år siden

#90 Nej der ta du fejl, problemet med PWA er jo ikke at han er en skod film-instruktør. Så længe det kun er hans egne ting han ødelægger, f.eks. Soldier Mortal Kombat kunne have været genial, Resident Evil fik han ødelagt men når han smadre noget så helligt som Alien og Predator, ja så er der all grund til at brokke sig.
Gravatar

#120 El Capitan 20 år siden

Faktisk troede jeg at Peter Jackson ville smadre LOTR fuldstændig.
Ikke fordi jeg ikke kan lide hans andre film, men LOTR troede jeg seriøst ikke han havde format til at klare. HE PROVED ME WRONG!!!

Right on...

Skriv ny kommentar: