Ang Lee har skruet et bevægende, dybfølt værk sammen, der tager sit emne seriøst og håndterer det med respekt og kærlighed. “Brokeback Mountain” er en af de potentielt vigtigste, tapreste og mest inspirerende film, der længe er set. Den er desværre en tand for lang, og filmens sidste scene synes desværre at stjæle lidt af opmærksomheden fra filmens næstsidste scene, som ville have været et stærkt og rørende punktum. Filmens midterdel synes også at halte en smule, men man bliver aldrig smidt af hesten. Lee og co. har brugt en af filmverdenens mest machobetonede genrer til at skabe rammen om en fortælling om en kærlighed, der er hinsides både tid og køn. Resultatet er mange guldstatuetter værd.
Skriv ny kommentar:
#311 filmz-Ikonoklast 18 år siden
#312 BN 18 år siden
Vær venlig at sende mig 250 kr., som er adgangsprisen for at se mig optræde.
#313 nakalay 18 år siden
#314 Patriarch 18 år siden
Vi kan konstatere at du ikke ser en forskel mellem guden der smadrede sodoma, lavede en kvinde til sten for blot at se tilbage, samt slagtede jordens befolkning (undtagen Noa)og så den gud der siger "vend den anden kind til"? Der er enorm forskel mellem de to skildringer af gud - også selvom der skulle være noget tilgivelse i det gamle testamente og straf i det nye.
Jeg vi må konstatere at kløften er for stor til reflekterende dialog :)
Godt nytår
#315 BN 18 år siden
"guden der smadrede sodoma" sørgede også for - på KRISTEN tid - at romerne dræbte 1,1 million jøder i år 70 og ødelagde Jerusalem totalt (som straf for mordet på Guds søn Jesus). Eneste bygning der fandtes bagefter, var den mur man idag kender som Grædemuren.
Samme Gud der "slagtede" jordens befolkning (undtagen Noa og hans familie) vil ifølge Det Nye Testamente fjerne jordens befolkning endnu en gang (undtagen sande kristne, modsat navnkristne).
Hvor er forskellen?????????????????
#316 BN 18 år siden
Lots hustru havde ligesom Lot selv og deres døtre fået strengt påbud om ikke at se sig selv tilbage. (Hun var således advaret til sit eget bedste.) At hun alligevel gjorde det, afslørede hvad der boede i hendes hjerte: Hendes efterladte materielle værdier betød mere for hende end hendes forhold til Gud.
En lille ting at skulle straffes for, det med at kigge tilbage? ... Næh, Jesus sagde flere århundreder senere, at den der er trofast i det mindste, er trofast i meget.
#317 BN 18 år siden
Det har været alt for fristende at blive ved med at svare på de mange indlæg og dermed køre debatten videre. :-)
Men nu tilbage til det, som filmz.dk virkelig handler om:
FILM OG FILMENS VERDEN
The End
#318 filmz-sanjo 18 år siden
#319 BN 18 år siden
#320 filmz-msg21 18 år siden
Er det sandt at bibelen er skrevet flere hundrede år efter kristi død, hvis det er, hvordan kan man så tage den for gode varer?
Hvordan kan man læse bibelen som én bog når den i virkeligheden er skrevet af flere forskellige folk på forskellige tidspunkter?
Jeg er ikke i tvivl om at de fleste af beretninger i bibelen bygger på faktiske hændelser, men hvordan kan man viderefortælle historier i 200 år uden at der bliver pyntet på dem?
Der er desuden nogle ting i bibelen som for mig lyder usandsynlige bla.:
Noas ark
Metusalem på knap 1000 år.
Du skriver desuden at der var andre mennesker da adam og eva levede. Men rykker det ikke ved det grundlæggende i troen, at de var de første?