Ang Lee har skruet et bevægende, dybfølt værk sammen, der tager sit emne seriøst og håndterer det med respekt og kærlighed. “Brokeback Mountain” er en af de potentielt vigtigste, tapreste og mest inspirerende film, der længe er set. Den er desværre en tand for lang, og filmens sidste scene synes desværre at stjæle lidt af opmærksomheden fra filmens næstsidste scene, som ville have været et stærkt og rørende punktum. Filmens midterdel synes også at halte en smule, men man bliver aldrig smidt af hesten. Lee og co. har brugt en af filmverdenens mest machobetonede genrer til at skabe rammen om en fortælling om en kærlighed, der er hinsides både tid og køn. Resultatet er mange guldstatuetter værd.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#331 filmz-gimleno1 18 år siden

bn, du må virkelig være lavintelligent til en hidtil ukendt grænse - læs evt. post #325..og hvorfor skulle jeg blive sur? Jeg syntes bare du er et foruroligende eksemplar, man skal lede længe efter en med så store komplekser...men fred med dig, lad nu være at maile mig 10 mails i minuttet og slap af, du er jo alligevel gennemskuet...

Dette bliver min sidste post i denne tråd, og modsat dig, bn, holder jeg mit ord!
..my hovercraft is full of eels..
Gravatar

#332 BN 18 år siden

#331:

Jeg har skam også holdt mit ord. Har ikke fortsat homo-debatten her, men har kun brugt forummet til at kommunikere med DIG omkring det, at du vender din egen vrede over dit manglende mod til at springe ud af skabet, mod mig. Du skulle heller tage og gøre noget ved, hvis det er et problem for dig selv.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#333 BN 18 år siden

Jeg vil gerne siger, at jeg beklager at min snak med gimleno1 for en kort stund endte her i forummet. Desværre fandt jeg ud af at manden er syg, virkelig syg.

Men af hensyn til fremtidige diskussioner, vil jeg ignorere ham i al fremtid.

Og hermed mit farvel til denne tråd her.
Gravatar

#334 filmz-gimleno1 18 år siden

Efter at blevet kaldt både homosvin, syge svin, psykopatsvin (han har i det hele noget med ordet "svin"), idiot, niggerelsker (HANS ord, ikke mit!), samt lovet tæsk af bn, osv. osv. så er det mig lidt svært at tage den slags helt alvorligt endsige personligt....det er næsten et kompliment når man tager i betragtning hvem det kommer fra..

Ved jeg sagde jeg ikke ville poste mere, men ups...men ok, bn vil jo bare skændes, så får han jo den opmærksomhed han higer efter....lad dog barnet...

Det korte af det lange er, at homohad ikke bør accepteres, og ej heller rascisme som nu så åbenbart også skulle blandes ind i det på mailen.
..my hovercraft is full of eels..
Gravatar

#335 filmz-yoshimura 18 år siden

#334 Bare rolig. Jeg tror ikke, der er nogen herinde på forum, der ikke har fundet af, at bn er mentalt ude af balance. Det kan han jo ikke gøre for, og den slags kan jo heldigvis kureres. Han skal bare selv indse det først, så vi må nok væbne os med tålmodighed. Han er en syg mand med uacceptable holdninger, for høje tanker om sig selv og sin moral (eller hvad man nu skal kalde den). Og så skulle han tage at se Angels In America; der er i hvert fald en vis person i den miniserie, som jeg ikke kan undgå at sammenligne bn med.

Nå ja, og hvis der da findes en kristen Gud, så er jeg ret sikker på, at han ikke lader bn være at finde på jordens overflade blandt "de sande kristne", når jordens befolkning igen skal udslettes. Der er i hvert fald ikke meget næstekærlighed eller tolerence i ham, så se hellere at få købt dig en redningsvest, makker. Bye bye.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#336 BN 18 år siden

#335:

"Jeg tror ikke, der er nogen herinde på forum, der ikke har fundet af, at bn er mentalt ude af balance."

Jeg vil simpelthen ikke sidde det her overhørigt.

Nå, så der er IKKE nogen, der ikke mener ligesom DIG? Hvad med at prøve at spørge bruce? Han har tit været vildt uenig med mig, også i mine synspunkter vedr. homofili. Men han har da ikke udråbt mig til at være "mentalt ude af balance" eller "syg". ... Ikke endnu, ihvertfald.

Men jeg vil da lade tvivlen komme dig til gode og spørge ham. Ene og alene fordi du påberåber dig alles enighed med din udtalelse!

Gravatar

#337 filmz-Bruce 18 år siden

Jeg vil sige det er ærgerligt, det er kørt så langt af sporet, men det kender jeg kun for godt af egen erfaring.

Lad mig lige sige, jeg aner ikke om der er røget nogle beskeder afsted mellem jer privat, så det udtaler jeg mig ikke om.

Mine andre postings #216 #219 #248 #252 #301 har jeg ikke ændret opfattelse af. I mine øjne argumenterer bn udfra egen overbevisning og det de fleste angriber efterhånden er nu religion og kristendom og den diskussion er kørt 100 milliarder gange verden over. Nogle tror, nogle tror ikke! bn tager udgangspunkt i bibelen og det pisser klart nogle af, hvis det man selv betragter som sund fornuft og klar forskning ikke tages for gode varer overfor ren tro. Sådan er det nu engang. Jeg tror ikke selv på det gamle testamente, men jeg tror på meget i det ny, som nok heller ikke kan dokumenteres vha. forskning :)

I kan argumentere for jeres holdninger og det gør I, må man sige :D, men som i Serenity, når der står "believers" overfor hinanden, så bliver det beskidt :)

Mit råd er. Læg våbnene og spis noget god mad :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#338 BN 18 år siden

Mht. gimleno1, så er det ikke sandt, at jeg har kaldt ham "homosvin", "psykopatsvin" eller "niggerelsker". Jeg har heller ikke lovet ham tæsk. Jeg forklarede ham bare, at han er typen, som jeg kunne HAVE LYST TIL at give ham tæsk pga. hans endeløse provokationer, hvis jeg mødte ham i det virkelige liv. Men det er jo bare tankespind. Faktisk var det et forsøg på at få ham til at indse, at man ikke bare kan opføre sig på den måde overfor andre mennesker.

Eftersom jeg blev vred på ham, kaldte jeg ham ganske rigtigt "idiot" og "psykopat" fordi han mekanisk og uden skrupler bliver ved, selvom man prøver at tale fornuft til ham.

Til sidst mistede jeg fuldstændig tålmodigheden med ham og hans "du er selv homo, fordi du rakker så meget ned på homoer"-kværulanteri, og for at bibeholde den barske maske sluttede jeg af med at kalde ham "dit syge svin".

Det der undrer mig, er at han ikke forlængst har opfanget, at jeg brugte hans egen "øv bøv, du er dum"-metode overfor ham (også her i forummet i en lille håndfuld indlæg adresseret direkte til ham), for at få ham til at se sig selv i spejlet og se, om han kan lide det han ser.

Jeg mener, at hans type trækker debat-niveauet langt ned, ja, faktisk trækker det ud i det ekstremt barnlige.
Gravatar

#339 BN 18 år siden

#337 bruce:

hehe, et godt råd. Det vil jeg følge. Har ikke spist til middag endnu. ;-)

Som et P.S. til dig vil jeg lige sige, at jeg ikke selv kan acceptere ren tro uden støtte fra forskning og sund fornuft. Derfor læser jeg ivrigt bibelkritiske bøger, både fra ikketroende forfattere og troende. Jeg mener, at det primært (men ikke udelukkende) er i arkæologien og oldtidshistorikernes værker, at man finder støtte for Bibelens troværdighed. Men vurderingen af vidnesbyrdene kan jo være meget forskelligt, ligesom i en retssag hvor det som ét jurymedlem opfatter som et klart bevis, af et andet jurymedlem opfattes som yderst spinkelt.
Gravatar

#340 akerman 18 år siden

hehe, fedt at i begge to gør opmærksom på at I i hvert fald IKKE vil poste mere i tråden :D

Skriv ny kommentar: