Ang Lee har skruet et bevægende, dybfølt værk sammen, der tager sit emne seriøst og håndterer det med respekt og kærlighed. “Brokeback Mountain” er en af de potentielt vigtigste, tapreste og mest inspirerende film, der længe er set. Den er desværre en tand for lang, og filmens sidste scene synes desværre at stjæle lidt af opmærksomheden fra filmens næstsidste scene, som ville have været et stærkt og rørende punktum. Filmens midterdel synes også at halte en smule, men man bliver aldrig smidt af hesten. Lee og co. har brugt en af filmverdenens mest machobetonede genrer til at skabe rammen om en fortælling om en kærlighed, der er hinsides både tid og køn. Resultatet er mange guldstatuetter værd.
Skriv ny kommentar:
#341 filmz-Bruce 18 år siden
Jeg er ikke i tvivl om, at du er godt inde i "dit stof", men hvad det gamle testamente angår er jeg meget svær at overbevise :) Tilgengæld er det svært at være uenig i de fleste budskaber fra Jesus i det ny testamente, uanset om man er troende eller ej. Det er jo grundlæggende byggesten ethvert civiliseret samfund bygger på.
Come to think of it! Er det iøvrigt Jesus eller Jesu?
#342 BN 18 år siden
Når der er tale om ejefald, bøjes egennavnet "Jesus" ofte til "Jesu". Eksempel: Jesu død, Jesu moder o.s.v. Man gør det samme med "Kristus": Kristi sonoffer, Kristi navn ...
Men man kan da også bare skrive "Jesus'" som nogle gør, altså med abostrof.
#343 filmz-Bruce 18 år siden
#344 BN 18 år siden
#345 BN 18 år siden
abostrof = apostrof
#346 filmz-grev_michal 18 år siden
seriøst bn - har du ikke noget bedre at lave på din 40 års fødselsdag (ifølge profilen) ?
Eller er du en af de teenagere der lyver sig ældre :)
#347 BN 18 år siden
Kære greve :-)
Mit fødeår er ganske rigtigt 1966 og jeg er i mit 40. år og fylder år om ikke mange uger/måneder. Men den nøjagtige dato har jeg ikke oplyst i profilen. Man kan ikke udelade dag og måned når man laver en profil, så jeg skrev bare 1/1.
Om jeg har noget bedre at lave? Jo, se film. :-) Jeg skal se Tim Burton's "Big Fish" m. Ewan MacGregor inden længe. Jeg kan lide de fleste af Burtons film, så der skulle være mulighed for en god filmoplevelse.
#348 evermind 18 år siden
#349 jessup 18 år siden
#350 BN 18 år siden
Det er også rigtigt, ja. Det er sådan scenen er.
Er længe siden jeg har set filmen. Tak for at du genopfriskede den pågældende sekvens.