Ang Lee har skruet et bevægende, dybfølt værk sammen, der tager sit emne seriøst og håndterer det med respekt og kærlighed. “Brokeback Mountain” er en af de potentielt vigtigste, tapreste og mest inspirerende film, der længe er set. Den er desværre en tand for lang, og filmens sidste scene synes desværre at stjæle lidt af opmærksomheden fra filmens næstsidste scene, som ville have været et stærkt og rørende punktum. Filmens midterdel synes også at halte en smule, men man bliver aldrig smidt af hesten. Lee og co. har brugt en af filmverdenens mest machobetonede genrer til at skabe rammen om en fortælling om en kærlighed, der er hinsides både tid og køn. Resultatet er mange guldstatuetter værd.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#351 Patriarch 18 år siden

Kain og Abel er ikke Adam of Evas eneste børn.

Det med oversættelserne lyder interessant - specielt den med "meget ung pige"
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#352 filmz-Ikonoklast 18 år siden

Mohammeds yngste kone var da kun 10 år. Religion når det er bedst.
Gravatar

#353 evermind 18 år siden

Jeg hedder så evermind... :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#354 BN 18 år siden

#353:

sorry, evermind ... hehe
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#355 filmz-Bruce 18 år siden

9 år da han kneppede hende, 6 år da de blev gift.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#356 evermind 18 år siden

Med den holdning du afspejler til tingene, kan du vel i grunden være temmelig ligeglad? Jeg citerer:

Hjælp ikke dem som ikke selv kan opretholde livet, men hjælp de levende. Hvorfor vil man overhovedet hjælpe svage, handikappede, folk med en anden ideologi/religion, anden race/etnicitet? Jeg siger hjælp de levende og stærke, som har samme tilhørsforhold som en selv.

"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#357 nakalay 18 år siden

#356 Tvivler på, at han egentlig lever efter denne ideologi; det skulle da lige være med mindre, han er fuldstændig foruden menneskelige egenskaber som kærlighed og medfølelse.
Jeg har immervæk selv oplevet, at det ikke er helt muligt at forblive i de logiske tankebaner i alle situationer, hvor fornuftigt det ellers må synes.
Har har dog fat i en pointe i ovenstående citat. Vort samfund bruger alt for mange penge på alt for uinteressante skabninger. :)
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.
Gravatar

#358 filmz-Bruce 18 år siden

Har har dog fat i en pointe i ovenstående citat. Vort samfund bruger alt for mange penge på alt for uinteressante skabninger. :)

Og de radikales vælgere er generelt velbjærgede i forvejen!

;)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#359 dolphinfriendly 18 år siden

Tja der er muligvis en der har læst Nietzsche gennem Elisabeth Förster-Nietzsche, der misfortolkede flere af brormands begreber til en nazistisk udredning :).

Gravatar

#360 filmz-yoshimura 18 år siden

#359 Se, det er jo ikke helt umuligt. Der er i hvert fald langt fra F. Nietzsches filosofi om "Übermensch" og "Wille zur Macht" til nazismen.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war

Skriv ny kommentar: