Rigtig god eventyr-action, der vil mere end at være flot og rive med, kræver, at der er karakterer man holder af og med i spændende situationer. “Hobbitten: Dragen Smaugs ødemark” kan kun levere de spændende situationer, og, bevares, de er flotte, uhyggelige og buldrende. Men karakterdramaet halter fortsat gevaldigt, og med Thorin som grelleste eksempel har karaktererne det alle med at udtale sig med en påtaget og ulidelig højtidelighed, hvad enten de bestiller morgenmad eller annoncerer Midgårds undergang. Der er ikke meget, der tyder på det, men tredje del af “Hobbitten” kunne virkelig godt tåle at komme lidt ned på den uhøjtidelig jord.

Se også: Filmz TV: “Hobbitten: Dragen Smaugs ødemark”-galla

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#191 Kviesgaard 10 år siden

Vil det sige, at DocDoom og BN har mundhuggedes i næsten 20 indlæg, for så at finde ud af, at de var enige?

Nu tror jeg, at jeg helt taber tråden.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#192 Kruse 10 år siden

Kviesgaard (191) skrev:
Vil det sige, at DocDoom og BN har mundhuggedes i næsten 20 indlæg, for så at finde ud af, at de var enige?

Nej, for det var ikke rigtigt filmen de skændtes om :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#193 Kviesgaard 10 år siden

Havde det så bare været filmen, så kunne jeg måske i det mindste have forholdt mig til diskussionen, eller hvad det nu var.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#194 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Kun 20 indlæg? Det føltes som 100. Og nej, som Kruse skriver, det var ikke filmen, den var om hvorvidt BN's stivnakkethed hidrører fra et meningitistilfælde, et slag med Azogs kølle eller noget helt tredje. Jeg må dog lade BN, at han ikke, som jeg unægtelig havde både håbet og ventet, faldt for min sidste lokkemad, og han således faktisk stik mod al historik sluttelig holdt sit ord og ikke skrev mere, omend det krævede et par opstartsforsøg. Jeg var ganske underholdt, håber ikke folk (altså andre end BN) nåede at blive alt for sure. Når det er sagt, så var det nu ikke en ren provokation, for så primitivt arbejder jeg alligevel ikke. Jeg mente faktisk, hvad jeg først skrev om BN, omend jeg samtidig respekterer hans ihærdighed, hans grundighed og hans passion.
Doctor Last Warning
Gravatar

#195 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

- og i lyset af BN's indlæg i #109 "Og vi har altså det her forum for at diskutere, anfægte og bestride hinandens holdninger - ikke kun for på overhøflig og konfliktsky facon at ae hinanden på kinden", synes jeg faktisk slet ikke det ville være rimeligt at betragte min kommentar i #149 som provokerende, selvom der åbenbart ikke skulle gå længe, før nogen fandt den netop dét (#150). BN var i #150 sur over, at jeg kom ham ned i en kasse, men han måtte godt selv gøre præcis det samme mod mig i #12. Jeg prøvede at dræbe den ulmende drageind i #152, men BN tog alligevel fat i den igen i #154. Jeg fastholder, at det på mig virker som om, at der iflg. BN gælder andre spilleregler for ham, end for os andre. Men det er jo sådanne forskelligheder, der gør det underholdende at debattere her, så det ikke bliver for elverhøjtideligt :-)
Doctor Last Warning
Gravatar

#196 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

drageind = drageild

Og sluttelig, så glæder dig mig, at jeg utvetydigt vandt den diskussion på teknisk knockout, for når en kombatant bruger parader som "hold kæft", "dum" og "hvad er der i vejen med dig", så er pågældende jo faktisk i tovene. Derfor burde jeg måske også i bagklogskabens tegn have ladet mine egne slag forstumme da. Det vil jeg gøre en anden gang. Måske... :-)

Jeg kan slet ikke tåle sådan ros, som Patriarch gav i #190. Så bliver jeg straks til den gamle Doctor Doom igen.

Muhahahaha - Doctor Doom has operated!
Doctor Last Warning
Gravatar

#197 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Insider har i øvrigt truet med at slette mig fordi jeg skrev i anden sammenhæng at jeg ikke kan udstå per.... der skaber uro i Palads og CinemaxX. Det er åbenbart for politisk ukorrekt til Filmz, og da jeg svarede på hans PM-advarsel, at jeg stod ved mit ord, og han bare kunne slette mig, er det muligt, at jeg pludselig forstummer. BN, du må hellere krydse fingre for det :-) Med mindre jeg selvfølgelig bare laver en Yellow-TV. Jeg har trods alt utallige IP-adgange. Endnu et: Muhahahaha.
Doctor Last Warning
Gravatar

#198 Lord Beef Jerky 10 år siden

Nu er jeg selv af den holdning, at der skal være plads til alle. Både perkere der skaber uro i Palads og CinemaxX, men også folk der kalder perkere der skaber uro i Palads og CinemaxX for perkere der skaber uro i Palads og CinemaxX. Men det er selvfølgeligt et fy-ord, så det er ikke et jeg normalt ville bruge på et forum som dette, så jeg tænkte godt, om du ville blive hevet fat i bagefter.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#199 Batsy 10 år siden

Well that escalated quickly!
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#200 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Jeg er så pisse træt af den Citroen Berlingo-suppe af selvudselvudslettende impotens og misforstået politisk velmenen, som danskerne masochiserer sig selv ihjel med. Nu går vi fuldstændigt off topic:

Jeg kan ikke begribe hvorfor man vil destruere vores velfungerende samfund? Vi har brugt milliarder på at skabe fred og demokrati i Mellemøsten og Afrika, så der er grobund for at skabe ordenlige samfund. Men det er stadig meget federe og nemmere at tage til Danmark og resten af EU hvor alt det hårde arbejde er gjort i forvejen. Og når vejen nu ligger åben, kan man dårligt fortænke nogen i det. Det er ikke indvandrerne, man skal kritisere. Det gør bare, hvad ethvert dyr i fødekæden gør. Bruger de muligheder, der er. Danskerene glemmer at vores samfund er bygget op på hårdt arbejde af vores bedsteforældre, deres forældre og deres forældres forældre. Man er igang med at forære hele butikken væk til folk med en helt anden dagsorden -politisk, religiøst, ligestillingsmæssigt, økonomisk, adfærdsmæssigt i alle henseender. Men vi kan intet gøre, for Danmark og resten af EU er fyldt til bristepunktet med godtroende fjolser og flagellanter som Johanne. I kan bare sætte dig tilbage og nyde derouten.

Og nej, det er ikke en allegori til LOTR.

Og dét er grunden til, at jeg ikke bare retter ind til højre (eller rettere venstre), fordi Filmz anno 2013 åbenbart er så poleret, at man ikke med forståelige gloser kan ytre sig om sine filmrelaterede frustrationer desangående. Men hvis Filmz er så bange for ikke at tækkes bannerannoncørerne, så slet mig da bare :-) Der skal jord på Dooms Filmz-kiste, før han tier.
Doctor Last Warning

Skriv ny kommentar: