Rigtig god eventyr-action, der vil mere end at være flot og rive med, kræver, at der er karakterer man holder af og med i spændende situationer. “Hobbitten: Dragen Smaugs ødemark” kan kun levere de spændende situationer, og, bevares, de er flotte, uhyggelige og buldrende. Men karakterdramaet halter fortsat gevaldigt, og med Thorin som grelleste eksempel har karaktererne det alle med at udtale sig med en påtaget og ulidelig højtidelighed, hvad enten de bestiller morgenmad eller annoncerer Midgårds undergang. Der er ikke meget, der tyder på det, men tredje del af “Hobbitten” kunne virkelig godt tåle at komme lidt ned på den uhøjtidelig jord.

Se også: Filmz TV: “Hobbitten: Dragen Smaugs ødemark”-galla

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#201 Lord Beef Jerky 10 år siden

Jamen jeg er fuldstændigt uenig med dig politisk set, og også når det kommer til de fleste film, hr. doktor. Men det jeg er enig med dig i, er at du skal have lov til at sige og skrive det du mener.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#202 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Det er da glædeligt at LA vil have den orwellske rasicmelov op til debat. Omend det næppe finder fodslaw i det forfjamskede og forskræmte Ting, er det da et skridt på vejen, at andre end DF tør tage hul på den betændte byld.

LBJ ak, ungdommens uskyld og uvidenhed. Jeg var også rød, inden jeg nåede stemmeretsalderen. Du virker jo grundlæggende ret intelligent, så du bliver nok også mere livsklog, when it hits where it hurts: På blod og pung.
Doctor Last Warning
Gravatar

#203 Lord Beef Jerky 10 år siden

Haha, det gør skam ondt økonomisk at være rød allerede. Jeg tænker dog, at andre har det værre end mig selv, og tænker på dem først. Jeg er dog 34 og har et barn på 2. Så ung er jeg sgu heller ikke mere.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#204 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Det gør mere ondt at være blå. Jeg betaler kraftedemig over 100.000 i skat årligt alene af mit hus, som jeg allerede har købt kontant én gang. Heraf betaler jeg halvdelen med allerede beskattede penge (grundskylden).
Doctor Last Warning
Gravatar

#205 Kviesgaard 10 år siden

Jeg skal ærligt indrømme, at jeg er blevet en smule sur efter den her omgang. Da jeg endelig fik set filmen, og deraf følte mig berettiget til, at fælde en dom over den, var man i sin tid nået til indlæg no. 123 her i den her tråd.

Det er hvad der sker, når man ikke nupper midnatspremieren tirsdag aften, og først får set filmen om fredagen, så der kan jeg kun takke mig selv.

Men efter at have set filmen, ja så ville jeg der gerne diskutere den med ligesindede. Deraf mine hyppige besøg på netop dette forum.

Men hvad får jeg?
Det ene indlæg efter det andet om, hvorvidt en person er i stand til, at anerkende kritik rejst af andre angående film, han selv er overud begejstret for.

Der skal ikke gå ret mange indlæg, førend det hele bliver en trættende affære, at være vidne til. At det så oven i købet bare bliver ved og ved, som var det en politisk valgkamp, gør kun ondt være.

Samtidig føles lige netop den pågældende tråd her, efterhånden at være kørt ud på et sidespor, hvor ikke ikke længere handler om Hobitten: DSØ, men om hvorvidt man kan få BN til, at indse sine egen fejl eller hvad dælen det nu efterhånden handler om.

Efter min egen personlige opfattelse, så bør den slags debatter, hvor man forsøger, at overbevise andre personer om deres fejl og mangler, køres et andet sted. Det her er for diskusion af film.

Over and out.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#206 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Og du ved godt, at sådan bliver det ikke, hverken nu eller i fremtiden. Men lad os høre, hvad du mener om filmen, i stedet for, at du er sur over, at debatten ikke følger den skabelon, du ønsker: Var du lige så begejstret som jeg var (og BN var)?

(DSØ: Er det Enhedslistens ungdomsorganisation? Høhø)
Doctor Last Warning
Gravatar

#207 Kviesgaard 10 år siden

DocDoom (#206) skrev:
Og du ved godt, at sådan bliver det ikke, hverken nu eller i fremtiden.

Nej det ville jo kræve, at folk var modtagelige for sund fornuft.

DocDoom (#206) skrev:
Men lad os høre, hvad du mener om filmen, i stedet for, at du er sur over, at debatten ikke følger den skabelon, du ønsker: Var du lige så begejstret som jeg var (og BN var)?

Min mening om filmen har jeg tilkendegivet under indlæg #124 i den her tråd.

DocDoom (#206) skrev:
(DSØ: Er det Enhedslistens ungdomsorganisation? Høhø)

Dragen Smaugs Ødemark. Gav det ikke sig selv?
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#208 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Kviesgaard (207) skrev:
Dragen Smaugs Ødemark. Gav det ikke sig selv?

På samme måde som det giver sig selv, at det er en joke, når man skriver "høhø", eller på en anden måde? :-)
Doctor Last Warning
Gravatar

#209 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Troels (125) skrev:
Er jeg den eneste der så peter jacksons cameo, i den allerførste scene hvor han går forbi kameraet og tager en bid af et eller andet ? :)

Nej. Synes dog det er lidt søgt, at "den samme indbygger" optræder i Bree med 60 års mellemrum. Han havde samme cameo i FOTR i Bree. Synes godt de kunne have været lidt mere fantasifulde.

http://www.dailymotion.com/video/xu2c28_peter-jack...
Doctor Last Warning
Gravatar

#210 Batsy 10 år siden

Havde han overhovedet en cameo i den første? Tror Pete har alt for travlt til at lave en særlig "cool" cameo og tænkte mere "laver en hyldest eller joke over min første cameo".
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Skriv ny kommentar: