Trods al spektaklet så lever “King Kong” dog først og fremmest i de stille øjeblikke, hvor Naomi Watts og Kong finder en smule fred sammen. Det siger noget om Watts og Andy Serkis’ (der ligger ansigtsudtryk til Kong) evner, at et så usandsynligt forhold virker så overbevisende. Derudover er Adrien Brody god som Driscoll, mens Jack Black er slet og ret fænomenal som den Orson Welles-lignende instruktør, der er fuldstændig fokuseret på sin film (og som desperat klamrer sig til sit kamera i pressede situationer).

“King Kong” er ikke alene en spændende film, den er også en rørende fortælling. Selvom den er en genindspilning, og endda en loyal en af slagsen, så føles historien frisk og ny. Til trods for et par små mangler så er den uden tvivl blandt årets bedste film og en af de største filmoplevelser i år.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#151 filmz-Don Drift 18 år siden

Denne film fortjener MAX 3/6, jeg fandt den utrolig kedelig og langtrukken. Som #150 skriver, syntes jeg også den lever på effekterne. Var jeg den eneste som egentlig var ret træt af den kvindes skrigeri heletiden? Sad bare og ventede på hun ville få en sten i hovedet så hun kunne holde sin mund, i første halvdel af filmen.

Filmen fejler også idet den forsøger at vise de der "rørende" scener, men en scene er ikke specielt rørende når man i 10 minutter har et close-up shot af et par kæmpe gorilla øjne. Tværtimod, langtrukken og kedelig.

Filmen er alt for lang, kunne sagtens ha' været bare 1 time eller 1½ kortere.

Det er ikke med go' vilje at jeg giver den 3. Det er kun fordi den havde nogle flotte effekter.
"Sideways, all days!"
Gravatar

#152 mr gaijin 18 år siden

#151 Der var næppe ti minutter close-ups af abens øjne. Det var snarere ti milisekunder. Filmen er jo voldsomt hurtigt klippet til ære for MTV-generationerne. Men du har ret med hensyn til close-ups. Der var rigtig mange shots af Kong fra Naomi Watts' perspektiv.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#153 rubkick 18 år siden

Jeg synes den var jævnt kedelig.
I filmen skal karaktererne igennem en endeløs række forhindringer. Mange af de indlagte hindringer er taget med KUN fordi det har været muligt at lave dem - ikke fordi de har noglen funktion for plottet. Derfor føles den som en ørkenvandring. Lidt mådehold i brug af effekter og en strammere fortælleøkonomi ville gavne filmen. Jeg synes ikke, der er kød nok på historien til 200 min. film - måske til det halve!
Gravatar

#154 filmz-Don Drift 18 år siden

Hvad skete der lige med:
Alle de der gambianer mennesker, som boede på øen? Man så dem i starten da de kom derud, der var de ret syge i skallen. Men der hvor de skal fange Kong, der var de ikke at spore nogle steder...

#152; Tja, syntes ihvertfald der var alt for meget af sådan nogle lange kedelige følelses klip.
"Sideways, all days!"
Gravatar

#155 mr gaijin 18 år siden

#154 Der er forskel på et klip og et shot. Men jeg tror, jeg forstår, hvad du mener.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#156 filmz-Peter Jackson 18 år siden

Hvis jeg skal se på denne film med mine film kritiske briller, finder jeg filmen piv ringe..!
Den er et sørgeligt billede af hvad en Hollywood produktion kan gøre ved en ellers så dyb fortælling!
Den har alt for mange spørgsmål der ikke bliver besvaret, og for mange episoder der ikke er blevet bearbejdet med den ekspertise som film i den størrelse bør have.
Efter min mening bør denne film ikke være en storfilm, da alle de unikke værdiger sådanne en film ku have haft er blevet tilsidesat for mange animationer der tydeligvis tager fokus fra fortællingen.
Jeg ville ønske at flere kan se at dette er dårlig filmværk, da denne indifferente måde at se film på desværre er ved at tage overhånd.

Hvis de ynder at stille mig et uddybende spørgsmål eller komme med en privat kommentar kan jeg kontaktes på denne e-mail: [email protected]
Gravatar

#157 filmz-Peter Jackson 18 år siden

Jeg vil lige tilføje min vurdering.

Den bliver:
På en god dag- 2,04/6,00
På en middel dag- 1,78/6,00
På en dårlig dag- 1,22/6,00

Hvis tal ikke er din stærke side, kan jeg oplyse at den svinger meller jævn skidt og virkelig skidt.
Gravatar

#158 JannikAnd 18 år siden

#156 - Du er nok godt selvbevidst! :) - og din karaktergivning i #157 må siges at være uden sidestykke...
Gravatar

#159 filmz-jeknud1 18 år siden

Jeg så King Kong for et par uger siden, og nu modsiger jeg nok nogle af jer som synes det var den bedste film i verden.
Jovist var den god, endda skidegod, men Skull Island blev på mange punkter ekstremt overfladisk. Filmholdet flygter fra så mange forskellige monstre som en efter en bliver introduceret at det virker som om at Jackson bare har valgt at bruge monstrene for at vise at han er sej med CGI. Nogle af scener hvor de flygter fra monstre er nemlig bare ren tidsudtræk synes jeg personligt, og er med til at gøre filmen for overfladisk og lang nogle steder.
Scenerne i New York er dog noget af det mest fantastiske...
Jeg vil alligevel "kun" give den 4/6 da der sagtens kunne være cuttet en 1/2 times overfladisk "monster-showdown" ud af filmen.
Gravatar

#160 filmz-smedt-meister 18 år siden

Man skal nok lad være med at samligne King Kong med Ringnes Herre... Så bliver man vær fald skuffet
Søren og Lasse har dårlig filmsmag.

Skriv ny kommentar: