Ser man udelukkende på underholdningsværdien, i hvert fald i anden halvdel, samt det imponerende effektarbejde, er “Transformers: De faldnes hævn” en regulær triumf. Jeg har ikke tidligere set bedre CGI-kombineret med fremragende old school-actionhåndværk, og her er Michael Bay en uomgåelig mester. Dog er det tydeligt, at Bay skal holde sig langt væk fra balancegangen mellem det menneskelige drama og maskinelle action, for i grænselandet vil han formentlig aldrig kunne begå sig. Kan man se bort fra de mere tvivlsomme elementer, er dette – på baggrund af den sidste halvanden times tid – absolut en af sommerens bedre popcorn-film.

Se også videoen ”Transformers 2″-pressemøde i London (Filmz Exclusive).

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Slettet Bruger [286341468] 14 år siden

dolphinfriendly: Af nysgerrighed, hvad syntes du så om 1'eren?
Gravatar

#2 hey now 14 år siden

filmz.dk skrev:
Kan man se bort fra de mere tvivlsomme elementer, er dette - på baggrund af den sidste halvanden times tid - absolut en af sommerens bedre popcorn-film.


Hvilket er lige hvad jeg forventer af en film som denne. Glæder mig til at se de imponerende effekter og blive godt underholdt, i morgen.

God anmeldelse.
Godspeed into the Mainstream
Gravatar

#3 Blehninja 14 år siden

Hmm ja må også sige at anmeldelsen er nogenlunde hvad jeg forventede. Men glæder mig til at se den, det er kæmpe robotter der kæmper! Og så skader det jo ikke man kan kigge lidt på Megan Fox mens det ikke helt så actionfyldte sker :-D
Gravatar

#4 mr gaijin 14 år siden

#3 Du passer perfekt ind i målgruppe, sådan som Manohla Dargis fra NY Times beskriver den:

http://movies.nytimes.com/2009/06/24/movies/24transform.html?ref=movies skrev:
The creative people behind the cretinous “Transformers: Revenge of the Fallen,” the second blockbuster inspired by the popular Hasbro toys, have segmented their demographic into four discrete categories:

1. Young teenage boys who still play with Transformer toys (or keep them under the bed).

2. Older teenage boys who identify with the professional doofus Shia LaBeouf.

3. Somewhat older teenage boys who would like to play with the professional hottie Megan Fox.

4. Boys of all ages who think it would be cool to go to war and run around the desert shooting guns.

Of course, viewers can embrace several categories at once; say, those who collect toys and liked Mr. LaBeouf in the last “Indiana Jones” movie. Or those who fantasize about having sex with Ms. Fox while shooting guns.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#5 filmz-ChesterB 14 år siden

jeg synes den var super fed, da jeg så den, ren drengerøvs action på 1. klasse! men det er jo som sagt ikke en film med de store følelser eller kæmpe skuespilspræstationer, så se den for hvad det er; en stor fantastisk "slå-hjernen-fra" action film :D
forfeit the game stop the talkshow pride up the what your time to know
forfeit the game cuz tomorrow
when it's all done you read what you sow
Gravatar

#6 Skobbolop 14 år siden

...som jeg i hvert fald ikke har tænkt mig at støtte med en biografbillet :D
________________________
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
Gravatar

#7 Christian Voldborg 14 år siden

Springer denne over. Ser mere frem til "Public Enemies" og "Inglourious Basterds".
Filmnørder, bøj jer i støvet for Christopher Nolans "Inception"...
Gravatar

#8 thomas040 14 år siden

Faktisk en fin anmeldelse: MEN!....

det er SPRÆNGfarlig, og ikke springfarlig...
og så synes jeg de amerikanske vendinger for lige lovligt meget plads i anmeldelsen, såsom "over the top-action" og så videre....

men ellers er der nogle meget fine ordblomster og sætningskonstruktioner der gør det en fornøjelse at læse....

men få lige rettet stavefejlen : )
Failure is a zero out.
Gravatar

#9 .dot 14 år siden

Nogen der ved hvad terabites, betyder?
Nuf Said ;)
Gravatar

#10 Slettet Bruger [286341468] 14 år siden

#9 1 terabyte = 1000 gigabyte = 1 mio. megabyte = 1 mia. kilobyte

Skriv ny kommentar: