Udover at arbejde på de fleste film, som Coen-brødrene har lavet, er filmfotograf Roger Deakins ret selektiv, når det kommer til nye projekter. Han har senest arbejdet på “True Grit”, som han er Oscar-nomineret for, og så har han også færdiggjort arbejdet på Andrew Niccols (“Gattaca”) kommende sci-fi-film “Now” – der tidligere gik under titlen “I’m.mortal”.

Det forlyder dog nu, at han muligvis vil skyde Sam Mendes’ kommende James Bond-film, der indtil videre bare hedder “James Bond 23”. Deakins har tidligere arbejdet med Mendes på “Jarhead” og “Revolutionary Road”.

Den populære filmfotograf har ikke bekræftet samarbejdet, men har udtalt, at han sandsynligvis vil lave en film med Sam Mendes som sit næste projekt, og at det godt kunne være den nye James Bond-film.

Daniel Craig og Judi Dench vender tilbage i deres roller som James Bond og M, mens Javier Bardem og nu også Ralph Fiennes begge er rygtet til også at medvirke.

Filmen starter optagelser til efteråret og er sat til udgivelse i november 2012.

Klik her for at læse flere nyheder om den næste “James Bond”-film.



Vis kommentarer (69)
Gravatar

#11 Leo DiCaprio 13 år siden

Lyder sgu spændende, det kan kun tyde på at det går hen og ender godt. Ser frem til at se hvem der medvirker i kvinde-rollen.
Gravatar

#12 Hr. Nielsen 13 år siden

Babo Rises (8) skrev:
Synes også flere scener havde en lign koreografi, som noget Greengrass ville lave.
Hvordan kunne du se det med den kameraføring;) Filmens ofte største problem for mig er i hvert fald, at man dårligt aner hvad der foregår. Husker jeg sagde om en af scenerne, 'det kunne sikkert have været en fed actionscene, hvis jeg kunne se den'.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#13 Babo Rises 13 år siden

#12

God pointe :) Jeg kunne også prøve at give et par links. Men prøv f.eks at se slåsscenen i Bourne Ultimatum mellem Bourne/Desh, og så Bond/skurken i Quantum Of Solace. Der var også flere andre scener. F.eks ser du Bourne i Ultimatum brase igennem et vindue, hvor kameraet følger ham til "dørs". Quantum Of Solace har en næsten identisk koreografi, hvor du ser Bond/skurken falde på noget glas, hvor kameraet "følger" dem. Biljagten i starten ligner til forveksling noget Greengrass ville klippe således. Jeg fik vitterligt et deja vu da jeg så QoS i sin tid. Filmen udkom også et år efter Ultimatum, og det var til at huske :)
Gravatar

#14 BN 13 år siden

Silver666 (9) skrev:
Ja men men Quantum der blev stadig klippet vild hurtig i action scenerne som i Bourne.
Bare kig på biljagten i starten


Ja, i nogle af actionscenerne (biljagten, løbejagten og flyscenen), men ikke i f.eks. operascenen og ørkenhotel-scenen, og heller ikke i scenen hvor Bond dræber
de to politimænd der har anbragt Mathis i bagagerummet på Bonds bil.


Jeg er selvsagt enig i, at der er noget Bourne-stil i den måde hvorpå QOS er filmet, men stilen bruges ikke konsekvent. Der er ikke konstant, altså hele vejen gennem filmen, urolig kameraføring og små, hurtige klip sådan som der er i 'The Bourne Supremacy' og 'The Bourne Ultimatum', hvor selv dialogscener er filmet på den måde.

Jeg mener derfor, at man kun kan tale om en vis inspiration - ikke om kopi. Og forskellen bliver også endnu tydeligere, når man sammenligner plottet i QOS med plottet i Bourne-filmene. Der er tale om en overfladisk lighed, der udelukkende gælder nogle få udvalgte scener, og det forekommer mig, at nogle filmfans har stirret sig blinde på netop disse scener og slet ikke har øje for hvordan filmen i øvrigt er skruet sammen, visuelt såvel som narrativt.

Det var på dén baggrund jeg opponerede imod X&O's udtalelse om, at Bourne-stilen havde "præget" de to seneste Bond-film.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#15 Babo Rises 13 år siden

BN (14) skrev:
men stilen bruges ikke konsekvent


Klart stilen ikke bruges konsekvent. Ellers havde filmen været en fuldstændig rip-off, eller et remake :)

BN (14) skrev:
filmfans har stirret sig blinde på netop disse scener og slet ikke har øje for hvordan filmen i øvrigt er skruet sammen, visuelt såvel som narrativt.


Stirret og stirret. Det er ikke noget jeg bevidst gør for at ødelægge min egen oplevelse, men det var bare en kende for iøjnefaldende. Og det er næppe et tilfælde, da producenterne bag selv var ude og sige noget lign, mener jeg der var noget om.
Gravatar

#16 Hr. Nielsen 13 år siden

BN (14) skrev:
det forekommer mig, at nogle filmfans har stirret sig blinde på netop disse scener
Det vil jeg så give dig ret i og jeg ved at Babo f.eks. læste at en kritiker sagde den mindede om Bourné FØR han selv begyndte at nævne det konstant (hvad han sikkert vil benægte, men sådan forholdte det sig altså), så jeg tror også denne 'kritik' har bredt síg lidt som et modefænomen.

At den skulle minde om Bourne gør den jo heller ikke i sig selv dårlig, så det er en kritik der er hul, hvis man intet andet kan bygge på (det kan man så også mener jeg)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#17 Kruse 13 år siden

For mig er det heller ikke noget problem at den forsøger en smule at ligne Bourne i visse scener. Mit problem er at det simpelthen er dårligt udført efter min mening.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#18 BN 13 år siden

Babo Rises (15) skrev:
Klart stilen ikke bruges konsekvent. Ellers havde filmen været en fuldstændig rip-off, eller et remake :)


Selv hvis stilen havde været brugt konsekvent hele filmen igennem, synes jeg nu ikke, man ville kunne tale om et remake, når det kun var stilen (altså det ydre eller indpakningen), og ikke INDHOLDET der blev efterlignet.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#19 sluppermand 13 år siden

Deakins er et fantastisk valg. Hans fotografi på Assassination of Jesse James, No COuntry For Old Men og Fargo er noget af det bedste jeg har set i amerikansk film.
I don't love you, but you are the only women for whom I have no contempt.
Gravatar

#20 Babo Rises 13 år siden

#16

Og den kritikker, mener nu det var en producer, havde så meget ret. Så hvorfor benægte det, når jeg er rørende enig? Disse efterligninger jeg har fremhævet (også tidligere) synes jeg bare er for dovnet og letkøbt tilgang til at lefle for publikum og den nye trend for at efterligne SÅ meget Greengrass. Det er for dovnet at bare lave en kopi af Bourne, når man nu har indløst en billet til en Bond film. Biljagten i starten ligner jo en rodet forsøg på at lave en bilreklame, fremfor at bringe nerve i scenen, som man f.eks gjorde i lufthavn-scenen i Casino Royale. Den var hårdfør, intens og overskuelig. Muligt jeg havde været mindre skeptisk på den front, hvis skidtet havde fungerer bedre som helhed, men jeg var aldrig grebet af filmen.

Skriv ny kommentar: