Alex Kurtzman har forklaret, at “The Mummy” ikke er lavet til anmelderne, der var hårde ved den første Dark Universe-film. Derimod er den lavet til publikum. Men nu viser det sig, at de heller ikke gider den nye monster-franchise.
Se også: Dark Universe-skaber: “The Mummy” er til fans – ikke til anmelderne
Det er Deadline, der estimerer, at “The Mummy” ender med globalt at sælge billetter for 375 millioner dollars.
Og det er ganske vist en pæn del over produktions-budgettet på 125 millioner dollars, men alligevel bliver Alex Kurtzmans film en økonomisk fiasko.
For med udgifter til marketing og biograferne så ligner det et underskud på 95 millioner dollars – over 600 millioner kroner.
Holder prognosen stik, så skal det blive spændende, om Universal tør at fortsætte med Dark Universe, der efter planen giver premiere til “Bride of Frankenstein” i begyndelsen af 2019.
#1 Pistolprinsen 7 år siden
#2 Kim Pedersen 7 år siden
#3 Justin 7 år siden
Har du overvejet af ansætte en Medie Konsulent / Spin Doktor, eller lignende ?
Du kan jo prøve at spørge Mejse ?
#4 Mejse 7 år siden
#2 men hele det med indtjening og overskud er jo ret indviklet det kommer jo meget an på hvor pengene bliver tjent og alt den slags så man kan ikke bare blankt konstatere noget om indtjening :) batman V Superman tjente mere end 3 gange dens budget hjem og der forlyder det fra alle ikke bare "useriøse" medier at den kun lige akkurat gav overskud
#5 Justin 7 år siden
Der var derfor jeg skrev "eller lignende ? "
#6 Mejse 7 år siden
men tror desværre ikke Kim har råd til mig og min skills
#7 Rodyfish 7 år siden
Dernæst vil jeg give Kim ret - ud fra tommelfingerreglen om, at en film skal tjene sig selv dobbelt hjem, og at The Mummy ikke er blevet 'Hyper Mega Super Over Eksponeret', så tror jeg også at filmen har givet overskud.
Om det er nok til at forsætte, det ved jeg ikke. Men når DC kan forsætte, selv efter mange fejlede film, hvor kan Universal så ikke?
#8 Morten Vejlgaard Just 7 år siden
#9 kblood 7 år siden
Så vidt jeg kan finde ud af ved at søge lidt på det har filmen et budget på 125 millioner dollars, men så er der også brugt 150 millioner på markedsføring.
Så 275 millioner dollars investeret sat op imod en indtjening på verdensplan på 342 millioner (måske nu 375 millioner nu men så er marketing udgifterne sikkert heller ikke opdaterede). Aner ikke hvor præcise de tal er, men det lyder ikke til at den har tjent sig selv ind mere end én gang.
Ved så ikke om der er flere udgifter som man ikke kender til, eller indtægter for den sags skyld. Men jeg vil da nu nok ikke mene dette ligner nogen form for success.
#10 Mejse 7 år siden