Den amerikanske instruktør Richard Kelly (“Donnie Darko”, “Southland Tales”) har ikke instrueret en film siden “The Box” fra 2009, men nu vender han tilbage med en ny thriller, der produceres af Eli Roth og Robert Rodriguez’ nye firma, Quick Draw Productions.

Se også: Trailer til Richard Kellys thriller “The Box”.

Filmen hedder “Corpus Christi”, har Edgar Ramirez i hovedrollen og foregår i 2014, hvor den omhandler Paciencia De La Rosa, en soldat fra Irak-krigen, der lider af voldsomt post-traumatisk stress. Da Rosa vælger at etablere en alliance med en rig industrialist fra Texas ved navn Ralph Salverson, opstår der hurtigt problemer.

Efter sigende skulle “Corpus Christi” byde på en mere traditionel historie fra instruktøren, der ellers er kendt for at lege med alternative tidslinjer og overnaturlige sci-fi-koncepter.

Optagelserne til “Corpus Christi” begynder til juli i Austin, Texas.

FACEBOOK: Bliv ven med Filmz.



Vis kommentarer (58)
Gravatar

#21 NightHawk 12 år siden

Babo84 (20) skrev:
Må indrømme, at ST ikke står klar nok i hukommelsen til at jeg kan redegøre for mine synspunkter i detaljer. Det jeg tydeligt husker er følgende: Problemet var hovedsagligt narrativet og formålet med det hele. Den virkede som en rodebutik uden rød tråd.


Der er skam en klar rød tråd hele vejen gennem "Southland Tales", der først og fremmest har sit fundament i sin religiøse, politiske og samfundskritiske satire. Dette bliver således skildret via filmens tre hovedroller, Boxer Santoros, Krysta Now, og Ronald Taveners eksistentielle dannelsesrejse, der samtidig primært har til formål at udstille den moderne verdens overfladiske forbrugssamfund, udstille den siddende regering og modstandernes, (tilhørende den maxistiske dagsorden), magtliderlighed og fanatisme, hvilket alt sammen bæres frem i de forskellige handlingstråde af stærke religiøse over og undertoner vi som tilskuere tvinges til at tage stilling til, om vi kan acceptere i deres anarkistiske forsøg på at skabe en ny og bedre verden.

Babo84 (20) skrev:
Muligt, at skuespillet var ment karikeret, men det gjorde ikke sagen bedre, da man slet slet ikke formår at få et bånd til disse mennesker, som i øvrigt spilles af dårlige skuespillere.


Det er ikke noget med, at "det er muligt skuespillet var ment karikeret". For som jeg også skrev før, ja så er det et helt bevidst valg fra Richard Kellys side, at karakterene er skrevet på en bestemt måde og med et bestemt formål og derfor er skuespillet også formet derefter.

Jeg synes nu i øvrigt, at Richard Kelly med sine tre centrale hovedroller får skabt tre karakterer, som jeg holdt af og nød at følge hele vejen, og det øvrige persongalleri mener jeg ikke er nødvendigt at knytte sig til, da de ultimativt har til hensigt at agere fremdrift for historien og desuden agere rene parodier på de forskellige ting, som de symbolisere. Mht. dårlige skuespillere så vil jeg da give dig ret i, at både Dwayne Johnson og Sean William Scott generelt ikke er nogle fantastiske skuespillere. Men de passer altså perfekt ind her, grundet det klare satiriske udgangspunkt i "Southland Tales", og spiller samtidig hver især against type af hvad de er vandt til på glimrende vis og er dermed i fuld overensstemmelse med den måde rollerne er tiltænkt på.

Sarah Michelle Gellar er jeg slet ikke enig med dig i er en dårlig skuespiller og jeg kunne da godt tænkte mig at vide, hvad du bedømmer det ud fra. Ud over at hun er meget alsidig generelt, ja så er hun også en fremragende humoristisk skuespiller og netop dette bruger hun i sit portræt af Krysta Now i en mesterlig Paris Hilton agtig parodi over reality branchens desværre alt for store indflydelse i vor tids samfund. Hendes præstation her skal derfor være karikeret med vilje og er altså ikke et udtryk for dårligt skuespil.

Babo84 (20) skrev:
Og hvorfor lave en parodi på noget med seriøst tema? Jeg mener ikke dette skal undskyldes, fordi det muligvis var ment sådan?


Hvorfor? Ja hele formålet med at lave en parodi over et seriøst tema er jo netop at kunne udstille og fremhæve de absurditeter, der måtte ligge gemt i det umiddelbart seriøse og således få sat spørgsmålstegn ved den måde som, i dette tilfælde, den vestlige verdens moderne samfund fungere og ikke fungere på i dag.

Og igen...drop det der med "muligvis ment sådan". "Southland Tales" er nemlig, igen helt bevidst, primært tænkt som én stor omgang social, religiøs og politisk satire.

Babo84 (20) skrev:
The Box husker jeg bedre, som var en lille film om moralske dilemmaer og valg - og leve med det valg man træffer, men det løb hurtigt ud i sandet jo længere filmen skred frem og personerne blev ligegyldige. Synes heller ikke det var særligt elegant flettet sammen med Langella's karakter, som virkede lidt ufrivilligt komisk med den makeup.


Jeg synes nu at samhørigheden forblev intakt hele vejen til slutningen, netop fordi der bygges yderligere lag på det der umiddelbart er filmens dilemma og som opstår og ligeledes hænger sammen med både Cameron Diaz handlingstråd som underviser og især James Marsdens arbejde, der er tæt forbundet til Frank Langellas karakter og hans ageren.

Om makeupen, (det er nu CGI), er ufrivillig komisk? Nej, det mener jeg nu ikke at den er. Synes du da også at samme type effekt så ufrivillig komisk ud på Harvey Dent i "The Dark Knight" ?

Babo84 (20) skrev:
Den holdt mig squ ikke nysgerrig nok, og Kellys problem er, at han prøver for meget på at være "auteur" og har tydeligvis ikke fat i narrativet, som imo virker noget fortænkt.


Jeg er egentlig temmelig ligeglad med hvor meget eller hvor lidt han evt. prøver at være auteur. Det jeg først og fremmest går op i, er om han kan udfordre mig som tilskuer med sine historier og karakterer, samt om han kan gøre de temaer han søger at rette fokus imod vedkommende og interessante. Dette er Richard Kelly indtil videre lykkedes med på mesterlig vis med et klart og tydeligt solidt greb om den narrative struktur trods det, at den langt fra er bygget op på traditionel vis.

"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#22 Babo84 12 år siden

NightHawk (21) skrev:
Der er skam en klar rød tråd hele vejen gennem "Southland Tales


Jeg synes jo den er håbløst rodet. Og det er ikke just fordi at der er bred uenighed om det, når jeg læser omtalen. Muligt at han udfordrer dig (her kom udtrykket igen), men det formår han altså ikke her.

NightHawk (21) skrev:
helt bevidst valg fra Richard Kellys side, at karakterene er skrevet på en bestemt måde og med et bestemt formål og derfor er skuespillet også formet derefter.


Det gør bare stadig ikke skuespillet bedre i dette tilfælde, parodi eller ej. Jeg synes mere det virkede plat og ufrivilligt komisk. Og så havde jeg ikke interesse for de mennesker, overhovedet. Men jeg fornemmer lidt, at du undskylder for skuespillet, bare fordi det er tiltænkt at være karikeret? Er det ikke lidt letkøbt og kan man sådan set ikke påstå, at alt skuespil er godt, så længe folkene erkender, at der er tale om parodi? Jeg vil sige at der er stor forskel på god og dårlig karikeret skuespil. Og for at runde Michelle Geller af, og ser på de film hun har medvirket samt præstationer;Scooby Doo, I know what you did last summer, Scream 2, Grudge 2 og lign, så synes jeg godt nok ikke jeg er imponeret, tværtimod får jeg bekræftet, hvad hun søger efter.

Ja, jeg synes makeup'en i TDK var lidt overdrevet lavet - godt lavet og lidt spooky, men det var som om den del stod i kontrast - om det var bevidst eller ej ved jeg ikke, men uanset hvad, så har jeg faktisk altid hæftet mig lidt ved det.
Gravatar

#23 Lord Beef Jerky 12 år siden

Hahaha, one hit wonder efter kun 3 film? Giv ham lige en chance. Southland Tales var da bestemt en stor omgang rod, der krævede at man læste tegneserierne inden man så film, og selv efter det, bød den på alt for mange lange forklaringer, istedet for blot at komme i gang med den ellers meget enkle historie. The Box har jeg det selv fint med.... slutningen ødelægger det lidt, men intensiteten og mystikken holder film i live i mine øjne. Så en god, en gennemsnitlig og en dårlig gør ham da ikke til et one hit wonder endnu. Vui kan tage diskussionen igen efter 3-4 flere af hans film. Hvis han da når så langt, eftersom hans film ikke ligefrem klarer sig særligt god økonomisk.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#24 MMB 12 år siden

Et godt eksempel på en one-hit-wonder instruktør, eller faktisk er han egentlig two-hit-wonder er Roland Joffé.

Han tog alt og alle med storm med The Killing Fields, og han vandt den gyldne palme med The Mission. Siden er det gået stærkt ned af bakke, og film som There Be Dragons og Captivity har kun fået forfærdelig kritik.
Gravatar

#25 Kruse 12 år siden

Lord Beef Jerky (23) skrev:
Så en god, en gennemsnitlig og en dårlig gør ham da ikke til et one hit wonder endnu.

Men en god, og to ret så dårlige gør ham ret tæt på det mærkat.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#26 Lord Beef Jerky 12 år siden

#25 Næh, det synes jeg heller ikke! Det er endnu for tidligt at dømme ham ude.... giv ham et par chancer til, og hvis alt det også er lort, så må du kalde ham one hit wonder ligeså tosset du vil. Indtil da er din mening dum!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#27 Kruse 12 år siden

#26: Rolig nu, mister Beef Jerky, jeg skrev bare at han var tæt på det mærkat :)

Jeg har endnu ikke kaldt ham for et one-hit-wonder, og jeg har bestemt tænkt mig at give ham et par chancer til, men jeg erkender også hvilken retning han indtil videre er på vej imod.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#28 Lord Beef Jerky 12 år siden

DUUUUUUM!!!!!

Men så er vi jo enige =)
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#29 Babo84 12 år siden

Enig med kruse. Jeg vil da også se film fremover med Kelly bag, men har på fornemmelsen at det ikke tegner godt. Han skrev i øvrigt manuskriptet til den forfærdelige Domino, som OGSÅ var en rodebombe. Pudsigt.
Gravatar

#30 Kruse 12 år siden

Babo84 (29) skrev:
Han skrev i øvrigt manuskriptet til den forfærdelige Domino, som OGSÅ var en rodebombe. Pudsigt.


Men det har nu nok ligeså meget at gøre med Tony Scotts elendige og nærmest kvalmefremkaldende udførsel :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."

Skriv ny kommentar: