Af: Andreas Ebbesen Jensen | Udgivet: 2014-06-06

Tom Hardy kører i bil, Tom Cruise smadrer rumvæsner, Jesse Eisenberg møder sin dobbeltgænger og Simon Staho laver en stinker om religiøs fanatisme i ugens premierefilm. Filmz’ anmeldere har vurderet dem.


Seth MacFarlane hælder sødsuppe over sine pruttevitser i ”A Million Ways to Die in the West”. Det skulle han ikke have gjort, mener Johnny Vinther Jensen, der har anmeldt filmen.

”Jeg grinede selv flere gange og ville ønske, jeg kunne have gjort det mere. Uheldigvis er det, som om filmen ikke helt tør stå ved sin gakkede og infantile humor. Hvis den havde holdt sig til, hvad den gør bedst, så kunne den have været oprigtigt underholdende,” skriver Johnny Vinther Jensen om filmen.

Læs anmeldelsen af “A Million Ways to Die in the West”.


Tom Cruise dør igen og igen i science-fiction-filmen ”Edge of Tomorrow”. Og det er morderlig god underholdning, skriver Andreas Holck Høeg-Petersen, der har anmeldt filmen.

”Selv om Tom Cruise ligner Tom Cruise, så stod min fordom ikke i vejen for denne uforpligter af en film, der er, hvad den er. Men det er næsten umuligt at savne dybde og refleksion, når man er så godt underholdt, som jeg var. Doug Liman kan det skidt,” skriver Andreas Holck Høeg-Petersen.

Læs anmeldelsen af “Edge of Tomorrow”.


Andreas Holck Høeg-Petersen gav topkarakter til Tom Hardy i ”Locke”. En film, der efterlod anmelderen lamslået.

Da jeg satte mig til rette for at se “Locke”, var jeg afslappet og ubekymret. Men da jeg halvanden time senere rejste mig igen, var jeg anspændt og rystet og havde en klump i halsen,” skriver Andreas Holck Høeg-Petersen.

Læs anmeldelsen af “Locke”.


Anders Brendstrup var ikke begejstret for Simon Stahos klodsede ungdomsfilm ”Miraklet”. En film, der triller besværet derudad som en rullestol i landsbykirkens perlegrus.

Personligt fandt jeg allerede ‘ungdomsoprør ved numseryst’ og dum popmusik som i “Footloose” lidt for fjollet, men i det mindste fuld af energi. Så hvorfor tage den og udskifte humor, tempo og Kenny Loggins med Sonja Richters blege smil og en skrattende lakplade med tango?” skriver Anders Brendstrup.


Fremmedgørelse og skævvridende surrealisme går hånd i hånd i “The Double”. Jannie Dahl Astrup anmeldte det sorthumoristiske mindfuck.

Jeg sad tilbage med en uforløst følelse af, at man ikke ved, om man skal grine indforstået i sit hipsterfuldskæg eller gyse på vegne af kommende generationer, der må tage livtag med det støt stigende bureaukrati-helvede.,” skriver Jannie Dahl Astrup.

Læs anmeldelsen af “The Double”.


Anders Brendstrup var inde og anmelde ”The East”. En neglebidende øko-thriller, der heldigvis aldrig drukner sin spændende historie i miljøproblematikker.

Det er længe siden, jeg har set noget så grundlæggende spændende som “The East”. Det er heldigt, når man også skal sluge alt det der med virkelighedens moralske dilemmaer og andet alvorligt sammen med sin co2-neutrale, økologisk bæredygtige chokoladestang.,” skriver Anders Brednstrup.

Læs anmeldelsen af “The East”.


Den største skurk i Andreas Koefoeds dokumentarfilm ”Våbensmuglingen” er ikke ‘systemet’, men instruktøren selv. Det mener Morten Vejlgaard Just, der var inde og anmelde filmen.

Jeg ventede hele filmen på, at Anders Koefoed kritisk skulle udfordre Holck på sin tro, på sin supermoral. På samme måde som Anders Riis-Hansen i forhørsstil gik til en lignende fanatiker i “Blekingegadebanden” fra 2009. Det sker aldrig i “Våbensmuglingen”,” skriver Morten Vejlgaard Just.

Læs anmeldelsen af “Våbensmuglingen”.

Skriv ny kommentar: