Denne uges biograffilm byder på en druktur til verdens ende, sexafhængighed i selskab med Mark Ruffalo og Gwyneth Paltrow og det seneste skud på stammen i Ridley Scotts imponerende filmografi.

Klik på filmtitlerne for at læse anmeldelser, se billeder, trailere, nyheder og meget mere om filmen:

Shirley & Hinda”: Kan den økonomiske vækst fortsætte for evigt? To oprørske oldemødre, Shirley (90) og Hinda (84), tager på en mission på tværs af USA for at få svar på det spørgsmål, som de unge af al magt prøver at fortrænge. De er gamle nok til at have vokset op i skyggen af den store depression, som ramte verden i 1929. Nu oplever de endnu engang, hvordan USA er i dyb krise.

The World’s End”: I juni 1990 fejrer fem unge mænd skoleårets slutning med en pub crawl til alle områdets værtshuse, hvor de skal vende bunden i vejret på en fadbamse hvert sted, indtil de når pubben The World’s End, men deres tørst står ikke mål med deres ambitioner. Et-par-og-tyve år senere overtaler Gary – som aldrig synes at være blevet ældre – sine gamle venner til at gentage den episke rejse og denne gang nå i mål. Tingene begynder dog hurtigt at gå galt… helt galt.

Thanks for Sharing”: En romantisk komedie, der samler tre uensartede karakterer, som for første gang i deres liv lærer at håndtere livets udfordringer og en forvirrende verden. Samtidig har de alle tre en fælles sygdom: Sexafhængighed.

Sorg og glæde”: Med “Sorg og Glæde” blotlægger Nils Malmros en sjælden grad af åbenhed og kunstnerisk mod et afgørende kapitel af sit smertelige voksenliv. Jakob Cedergren og Helle Fagralid spiller hovedrollerne som ægteparret, der oplever den størst mulige sorg og ulykke i deres liv, og på et nærmest håbløst fundament skal de alligevel forsøge at nå frem til den gensidige og modne kærlighed.

The Missing Picture”: Filmen sætter gribende og komplekst billeder og ord på et folkemord, ingen har set. Der eksisterer kun fotos og filmoptagelser skabt af de Røde Khmerers rædselsregime, som propaganda, der glorificerer Pol Pot og kulten omkring ham. Panhs svar er at genskabe fortiden i form af miniaturefigurer, så et helt folks kollektive erindringer ikke går til spilde.

Ugens biografpremiere: “The Counselor”: Instrueret af Ridley Scott (“Gladiator”) og skrevet af Cormac McCarthy (“No Country for Old Men”) – En rig og succesfuld advokat der går under navnet ‘The Counselor’ skal snart giftes med sin forlovede, men mødes med mellemmanden kendt som ‘Westray’, der fortæller ham, at hans narkoplan har taget en uventet drejning, og han skal nu beskytte sig selv og sin kommende kone, alt imens sandheden om stof-industrien afdækkes, og ofre bliver valgt.