Det er svært ikke at bemærke. DC Comics og Marvel konkurrerer heftigt på filmmarkedet. Til foråret optrappes konkurrencen, når DC’s “Batman v Superman: Dawn of Justice” kommer ud i marts, imens “Captain America: Civil War” får premiere en måned efter. Målt på trailer-hype er det dog klart Marvel, der fører an.

Se også: Første trailer: Borgerkrigen bryder ud i “Captain America: Civil War”

Således var der premiere på den seneste “Batman v Superman”-trailer og den første reelle trailer til “Captain America: Civil War” med blot en uges mellemrum på det amerikanske talk-show “Jimmy Kimmel Live”.

Efter de første 24 timer havde lidt over 23 millioner set den tredje trailer til DC Comics’ “Batman v Superman” på enten YouTube eller Facebook. Et imponerende tal, men intet i forhold til konkurrenten fra Marvel Studios. På lignende 24 timer så 61 millioner den første trailer til Captain Americas borgerkrig imod Iron Man, skriver Variety.

Trailer-kampen siger naturligvis intet om et kommende billetsalg, og så skal det nævnes, at Marvel har talt mere med end blot YouTube og Facebook med, samtidig med det langt fra er helt fair at sammenligne en første trailer imod en tredje trailer i filmkampen ‘DC v Marvel’.

“Batman v Superman: Dawn of Justice” får premiere den 24. marts 2016, imens “Captain America: Civil War” får premiere d. 28. april i 2016.

Følg FILMZ på FACEBOOK.



Vis kommentarer (24)
Gravatar

#21 Driver 8 år siden

Jeg må give arnem medhold her og i Varietys artikel, sammenligner de tilmed den seneste Batman v Superman trailer med den første, hvilket jeg også finder noget mere relevant og interessant end det evindelige opgør mellem DC og Marvel, som mange så gerne vil etablere. Jeg vil råde alle til at læse originalartikel, for den giver et lidt andet og mere interessant perspektiv.

Og endnu engang, må jeg påpege, at det altså er en rigtig god idé at læse kilden grundigt igennem, Morten Just!

Når man vælger at gengive de tal (61 millioner), som Variety skriver, så gengiv det korrekt, sådan som Variety selv skriver:

"Marvel’s “Captain America: Civil War” trailer also debuted on the late-night show a week prior, notching a (self-reported) new record for Marvel, with 61 million views in its first 24 hours. But Marvel was counting more than just YouTube and Facebook views."-
Variety

I din udgave af en gengivelse af deres artikel, står der intet om, at Marvels tal er baseret på mere end Facebook og YouTube:

"Efter de første 24 timer havde lidt over 23 millioner set den tredje trailer til DC Comics' "Batman v Superman" på enten YouTube eller Facebook. Et imponerende tal, men intet i forhold til konkurrenten fra Marvel Studios. På lignende 24 timer så 61 millioner den første trailer til Captain Americas borgerkrig imod Iron Man, skriver Variety."-Filmz.dk

Det skal der altså informeres om, når man gengiver den slags informationer, ellers er det ikke retvisende i forhold til den originale kilde.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#22 Frederik 8 år siden

Marvel har byget et brand op siden 2008. Det har DC ikke. Folk er, lige nu, mere investeret i Marvel og karaktererne. Sådan er det bare.
Gravatar

#23 Morten Vejlgaard Just 8 år siden

#21 Du har ret, vi præciserer.
Gravatar

#24 danish99 8 år siden

Seriøst? Det gør dem sgu ikke. Den ligner en børne film i forhold til den noget mere mørke og seriøse Batman vs Superman.
Marvel må snart komme ind i kampen.
King

Skriv ny kommentar: