De fleste anmeldere var negative imod “Batman v Superman”. De amerikanske anmeldere endte på 27 % hos anmelder-portalen Rotten Tomatoes. Nu har kritikken så ramt endnu en DC-film hårdt, hvilket får fans til at kræve Rotten Tomatoes lukket.

Se også: Anmeldere efter “Ultimate Edition”: Nu giver “Batman v Superman” mening

Blandt de amerikanske anmeldere er kun 35 % således positive over for “Suicide Squad”. Derfor har en DC-fan nu påbegyndt en underskrifts-indsamling for at få Rotten Tomatoes lukket:

”Vi bliver nødt til at lukke dette site ned, fordi anmeldere altid giver DC Extended Universe-filmene uretfærdigt dårlige anmeldelser, som 1- ‘Batman v Superman: Dawn of Justice’, 2- ‘Suicide Squad’, og det påvirker folks mening, selv om det er virkelig gode film,” skriver Abdullah Coldwater som begrundelse for sin underskrifts-indsamling hos Change.org.

Næsten 8.000 personer har underskrevet indsamlingen for at få lukket munden på anmelderne, der altså ifølge de vrede DC-fans anmelder uretfærdigt og forkert.

“Suicide Squad” får dansk premiere d. 11. august.

Følg Filmz på Facebook.

Vis kommentarer (51)
Gravatar

#31 Xaroc 7 år siden

35% ? Så den er halv så god som Ghostbusters O.O nu er jeg bange for at se den.
Gravatar

#32 cain 7 år siden

Det virker som om det bare ikke er anmeldernes kop the at DC er lidt mørkere en marvels farvelade splat..
Gravatar

#33 Peteryde 7 år siden

Måske WB bare ikke brede nok i deres superhelte film. De er meget mørke. Mange kan lide det. Men nok mest DC fans. Hvor Marvel er mere bredt og rammer mange andre end kun Marvel fans.
Nolans Batman rammer rigtig mange og ikke kun DC's egne fans selv om de også var meget mørke. Men de fungerede åbenbart bare bedre.
Gravatar

#34 Jach 7 år siden

Geekalot (6) skrev:
Den ligger da helt okay på imdb, der har den nu fået gode anmeldelser. Finder nu den side noget mere seriøs en RT.

Hahaha den var god. Har set film der får meget høje og lave karakterer ved første premiere dag, før nogen kunne have nået at se den til ende og hvis du kigger på nogle af deres anmeldelser og kommentarer er det jo vildt hvor mange der ikke gider film de ser, så de har let ved at brokke sig efterfølgende, hvor småting bringer film under 5 stjerner og finder plot huller der kun eksistere pga deres uopmærksomhed.
Når film er ude af biffen kan du dog nogenlunde regne med deres rating, men film med 5 stjerner kan stadig være meget gode og et must at se, selvom de ikke er mesterværker.

Derimod virker RT lidt mere ærlig da mange brugere også laver en, måske kort, anmeldelse i stedet for kun at give stjerner uden at skulle tænke sig om. Men ja scoren tager jeg ikke efter, men kigger på individuelle anmeldelser.
"Game over man, game over"
"Stop screwing around"
-Hudson from ALIENS
Gravatar

#35 Geekalot 7 år siden

#34 du har set der er mange forskellige anmeldelser på Imdb også ikke ?
Gravatar

#36 SublimeKen 7 år siden

Driver (28) skrev:
#24

Ubegribeligt at det kan få dit pis så meget i kog.

Ubegribeligt ligefrem? Nu ved jeg ikke hvor meget du selv har fulgt med på hendes twitter i den tidsperiode, men hun kastede mere brænde på et bål end der var forsvarligt. Hun opfordrede indirekte til massemord på marvelfans til Civil War premieren og støttede sindssyge DC(EU?) fans holdninger uden at kunne se hvor psykisk syge disse individer var, og blev ved med kaste mere brænde på dette bål med diverse konspirationsteorier, som bare støttede disse individer i deres overbevisning endnu mere.

Hun hængte andre anmeldere ud og lagde billeder op af dem med deres familie, og beskyldte dem for at modtage penge fra Disney og jeg ved ikke hvad. Har du set John Campea's youtube svar til hende? Den demonstrerer meget godt hvor stor en klovn hun er!
Gravatar

#37 Driver 7 år siden

#35

Det tvivler jeg stærkt på at hun gjorde. Ja, jeg har set Campeas video. Det hele startede fordi, Campea skrev et tweet, hvor han kaldte folk, der havde konspirationer omkring DC vs Marvel for idioter. Han påstår i sin video, at det ikke var tiltænkt Grace Randolph, men sådan opfattede Randolph det. Dernæst retweetede Randolph et billede af Campea og det fik Campea til at lave en video omkring det, fordi den slags er smart click-bait, og tillige fik det dit pis i kog, alt imens der foregår langt vigtigere ting i verden.

Who gives a flying f***! Kom nu videre SublimeKenneth.

I øvrigt er jeg enig med Randolph i, at det er irriterende og unødvendigt, at man i anmeldelser af Marvel-film skal nævne DC-film og i anmeldelser af DC-film skal nævne Marvel-film.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#38 SublimeKen 7 år siden

#37

Randolph følte sig truffet, pga. den video hun havde lavet omkring det, hvor hun mere eller mindre siger at hun tror at Disney betaler anmeldere på den ene eller anden måde, hvilket skabte en twitter krig mellem hende og flere anmeldere, bl.a. Kristian Harloff fra schmoesknow og Campea. Hun bruger så naturligvis Campeas tweet for at få opmærksomhed, som hun gør bedst, og Campea påstår så at hun ikke er relevant nok til at det var tiltænkt hende, hvilket ikke er svært at tro på, siden det var en MEGET kendt tankegang bl.a. DCEU fans, og ikke kun fra hende. Men selvglad klovn som hun er, tror hun naturligvis det er omkring hende, pgså retweeter det, så hun også lige kan få lidt flere konspirationsglade følgere. Derefter retweeter hun et billede af Campea som direkte beskylder Campea for at modtage penge fra Disney. Eller i hvert fald en meget lidt subtil insinuering, hvilket også havde fået mig til at lave en video, for der er ikke et eller andet fjols som skal beskylde mig for noget der ikke er sandt. Det med John Campea, skete fordi hun hev ham ind i det.

Men nok om det. Grundet til jeg har ondt i røven stadig, havde ikke noget med det at gøre. Men det jeg læste på hendes twitter under selve krigen. Ikke nok med at hun uprofessionelt vælger at diskutere med flere af diverse "trolls", så bliver hun helt lykkelig når nogle er enige med hende. Flere gange gav hun en person ret, som flere steder havde skrevet at man bare burde lave en TDKR (Reference til the dark knight rises skyderiet) på civil war, for at "vise" Disney. Hun svarer aldrig direkte på det, men giver ham ret i andre steder at noget burde gøres for at stoppe disse betalinger fra Disney.... Der var flere tråde om hendes opfordringer på imdb, hvor stort set alle imdb's brugere var ved at brække sig over hende. Man kunne ikke finde ud af om hun bare lukkede øjnene for hvad der var alt for kontroversielt, bare for at få flere følgere eller fordi hun var så biased overfor folk der gav hende ret, eller om hun bare var så dum, at hun ikke kunne se hvad hendes opfordringer - baseret på ønske om opmærksomhed, click-bait eller bare idiotisk bias - kunne føre til.

Under alle omstændigheder, blev hele konspirationen om at Disney betaler anmeldere for at give BvS dårlige anmeldelser ført for langt ud, og hun hjalp den rigtig godt på vej, og det kunne have været end katastrofalt, hvis bare en psykopatisk fan tog det alt for seriøst. Det kunne hun sjovt nok ikke selv se.

Derudover var hendes argumenter lort for det hele, og hun brugte kun den med at anmeldere ikke skulle nævne DC eller Marvel, for at redde fjæs, fra de MANGE andre dumme ting hun skrev på twitter.
Gravatar

#39 Driver 7 år siden

#38

Nu laver du jo selv en masse konspirationsteori når du skriver, at det kunne være endt galt, hvis en psykisk syg (du vælger ordet psykopatisk) fan havde taget det seriøst og reageret. Det er da noget mærkværdigt noget at skrive. Det svarer jo til, at man bebrejder The Dark Knight Rises for skyderierne, der fandt sted under præmieren af den. De konspirationsteorier synes jeg, du burde holde lidt igen med at begive dig ud i.
Gravatar

#40 Driver 7 år siden

#38

Lige lidt opfølgende, der ikke nåede med i #39:

Skøre fanboys er der både hos Marvel og DC. Men det kunne være rart at se de tweets og udtalelser, hvor Randolph henviser til, at Marvel fans burde tage livet af dem selv, eller hvad du skriver. Det lyder meget voldsomt og radikalt af hende!

Det eneste jeg ved er, at Randolph har anklaget andre anmeldere for at være biased mod Marvel og have en agenda imod DC, den agenda fremlagde hun ved at linke til en anden kvindelig anmelder, der i sin lovprisning af Civil War benyttede lejligheden til at tale negativt om Batman v Superman. Når man gør sådan noget, så ville jeg et eller andet sted også føle, at anmelderen måtte være bias mod Marvel eller også bare en amatør til sit job. But that's just me.

Men som jeg vist har skrevet tidligere, så er jeg altså også en af dem, der føler, at der hersker er en smule bias mod Marvel, men absolut ikke, at Disney skulle have bestukket anmeldere! Hvad jeg mener med bias er, at når et produkt som de film, Marvel leverer bliver vel modtaget, så opstår der automatisk en slags good will overfor producenten, hvortil man som forbruger og anmelder har lettere ved at se igennem svagheder ved det næste produkt, man bliver en slags overbærende med dem.
Hvad baserer jeg så det på - Thor: The Dark World og Avengers. Age of Ultron!
Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at massiv good will overfor The Avengers (som jeg finder ekstrem ringe, men som anmelderne elskede) var medvirkende til, at Age of Ultron blev så godt modtaget som den blev, for det er virkelig en ringe film, hvilket der hos fans efterhånden er bred konsensus omkring. Den har slet ikke samme opbakning som The Avenegers. Alligevel har Age of Ultron en fornærmende høj procent på Rottentomatoes på 75% af anmeldere, der finder den god! Det er uhørt højt for en så dårlig film! Det samme er tilfældet med Thor: The Dark World med sine 66%. Den film er en katastrofe af kedsomhed. Eksempler som disse og den efterhånden manglende publikums mæssige opbakning til dem, mener jeg PERSONLIGT er et tegn på good will overfor MCU fra anmelderne og altså derfor en lille form for bias mod Marvel.
På samme måde har anmelderne ingen good will overfor DCU da Man of Steel ikke lagde deres cinematic univers godt for land, som Iron Man gjorde med MCU. Jeg elsker Man of Steel, det er en af mine yndlings superhelte film, men den blev ikke godt modtaget af anmelderne og derfor havde DCU ingen good will inden Batman v Superman, som også fejlede og nu Suicide Squad, som igen fejlede. Dermed ikke sagt, at jeg mener anmelderne har haft en agenda mod Batman v Superman. Der har blot været bred konsensus fra anmeldere og publikum, at det ikke er en god film, hvilket har afspejlet sig i dens ringe indtjening. Havde publikum været uenig med anmelderne, havde filmen tjent mere. Så der er ikke en decideret agenda imod DC, tror jeg. Men der er en bias mod Marvel, tror jeg.