De fleste anmeldere var negative imod “Batman v Superman”. De amerikanske anmeldere endte på 27 % hos anmelder-portalen Rotten Tomatoes. Nu har kritikken så ramt endnu en DC-film hårdt, hvilket får fans til at kræve Rotten Tomatoes lukket.

Se også: Anmeldere efter “Ultimate Edition”: Nu giver “Batman v Superman” mening

Blandt de amerikanske anmeldere er kun 35 % således positive over for “Suicide Squad”. Derfor har en DC-fan nu påbegyndt en underskrifts-indsamling for at få Rotten Tomatoes lukket:

”Vi bliver nødt til at lukke dette site ned, fordi anmeldere altid giver DC Extended Universe-filmene uretfærdigt dårlige anmeldelser, som 1- ‘Batman v Superman: Dawn of Justice’, 2- ‘Suicide Squad’, og det påvirker folks mening, selv om det er virkelig gode film,” skriver Abdullah Coldwater som begrundelse for sin underskrifts-indsamling hos Change.org.

Næsten 8.000 personer har underskrevet indsamlingen for at få lukket munden på anmelderne, der altså ifølge de vrede DC-fans anmelder uretfærdigt og forkert.

“Suicide Squad” får dansk premiere d. 11. august.

Følg Filmz på Facebook.

Vis kommentarer (51)
Gravatar

#41 SublimeKen 7 år siden

#39

Det er ikke en konspirationsteori. Det er et hypotetisk udfald, baseret på observation af hvordan andre massemordere opførte sig før deres handling, og hvad de brugte som bekræftelse på at deres handling var rigtig. Imaginære autoritære personers holdning kan og bliver brugt som en del af denne bekræftelse. Grace Randolph er i dette tilfælde den autoritære i hendes følgeres hoveder. Så det ske på Abovetopsecret.com med skoleskyderierne.

Det er ikke som at give The Dark Knight Rises skylden. Det ville være som at give skylden til en autoritær person, der havde givet morderen ret i, at nogle burde imitere Jokeren og skræmme livet af folk for at bevise en pointe. Det er ikke den autoritæres skyld og jeg har heller aldrig sagt det ville være Randolphs skyld. Jeg giver ikke skylden til Randolph, jeg kalder hende bare en uprofessionel og virkelighedsfjern klovn, der har det så stramt over at være en del af mindretallet at hun skal opdigte konspirationer uden hensyn til den påvirkning hun kan have på psykopater der deler hendes mening. Internettet er fyldt med dem.

#40

Har aldrig skrevet hun har sagt at Marvel fans skulle tage livet af dem selv. Jeg sagde at hun bakkede op om en person der tydeligvis var skør, og hun gjorde det kun fordi han gav hende ret, og hvem er ikke biased mod at have ret? De andre fanboys der gav hende ret sagde intet, kun folk der diskuterede imod hende, prøvede at pointere hvor sindssyg ham her lød, men hun forsvarede ham. Så fandt en bruger på imdb ud af, at denne person som Randolph bakkede op, havde truet med at lave en "TDKR" på Civil War og virkede decideret alvorlig omkring det. En person viste det til Randolph, og hun svarede så ikke på det, og ignorerede det fuldstændigt, og blev ved med at bakke denne persons virkelig mærkelig argumenter op.

Ville ønske sådan noget var nemt at finde med google, men det er gamle imdb tråde, og tweets kommentarer, så orker ikke lige at kigge dem igennem for at demonstrere hvad psykopaten skrev. Men der var ingen tvivl om at han var psykopat. Du kan oprette en tråd på imdb civil war eller bvs boards, og der er 100% en masse der kan huske det, og måske har nogle links til det, hvis du vil have det bekræftet.
Gravatar

#42 SublimeKen 7 år siden

#40

Jeg ville hellere kalde det et bias overfor god underholdning. Marvel har gode, underholdende og interessante karakterer. DC har det samme, men præsenterer dem røvsygt i deres film imo. Superman er mere røvsyg end nogensinde i MoS. MoS er ikke god underholdning imo, og jeg forstår fuldt ud anmeldernes synspunkt. At du er i mindretallet, betyder ikke at anmelderne er biased. Med det sagt gav jeg MoS 6/10, fordi den havde nogle få underholdende elementer, men overall var den røvsyg, med røvsyge karakterer. Den var flot visuel, og prøvede nogle interessante tanker af, uden rigtig at føre dem nogen steder der gav mening.

Batman vs. Superman var det værst klippede lort jeg længe har set. Derudover var det endnu engang røvsygt, fordi den ikke gjorde noget interessant med dens hovedkarakter. The Ultimate cut var langt bedre ja, men de eneste interessante/underholdende karakterer var Batman, Alfred, Perry White og Wonder Woman.

Marvel har den fordel at alle deres karakterer er underholdende eller interessante på den ene eller den anden.

Okay, Captain America og Hawkeye har haltet lidt efter, men blev det henholdsvis i Winter Soldier og Age of Ultron.

Og jeg er meget uenig med dig i dine betragtninger mht til Age of Ultron og Dark World. Der er langt fra bred konsensus om at Age of Ultron er en ringe film. Nu følger jeg med på mange forummer indenfor både film og superhelte, og den brede konsensus omkring Age of Ultron, når den bliver bragt på banen i dag, er at det faktisk var en god film, som havde en masse fejl, fordi den ville for meget. Humoren bliver nævnt som ringe mange steder, men Ultron som skurk bliver nævnt som unik og original (personlighedsmæssigt, og i forhold til at han er en robot) mange ting bliver nævnt som nytænkende og kreativt fra den film, og den havde stadig en underholdningsfaktor MoS ikke kan nærme sig, pga det underholdende karakterer.

Jeg kunne ikke lide Ultron som skurk i starten, men må indrømme at han er blevet mere interessant på gensyn, fordi jeg ser ham på en anden måde, end den jeg havde forventet første gang. Humoren passer lidt bedre som en karakterdynamisk enhed, der skaber rapport mellem hovedrollerne, end som noget jeg som tilskuer skal grine af og CGI battlen til sidst er en kombination af en masse fanpleasing moments, som der bare er lidt for stort overflod af, og ofrer følelsen af frygt overfor Ultron. Ultron er aldrig skræmmende som skurk, det er rigtigt. Men derfor gør de stadig at tensionløs battle, virkelig underholdende at observere. Dette er efterhånden den brede konsensus blandt fans.

The Dark World bliver rigtig nok anset som den absolutte værste film i MCU (Ved siden af Iron man 2 og nogle ville måske også sige 3) Og den er da også utrolig ringe, men dynamikken mellem Thor og Loki er staidg utrolig underholdende, så meget at det næsten bærer hele filmen, men også kun næsten. Samspillet er dog stadig mere underholdende end noget i MoS, at jeg udemærket forstår hvorfor denne har fået en anelse bedre anmeldelser.

Anmelderne er ikke biased mod marvel. De er biased mod hvad der generelt er mere underholdene, set i ud fra hvad majoriteten af folk foretrækker at se. Marvelfilmene har desuden en evne til at fastholde en utrolig god pacing, noget som er essentielt for en person der ser virkelig mange film (inklusiv mig) på utrolig kort tid. Så hvis en film ikke har noget interessant eller nyt at byde på, så har den i det mindste bare at have en god pacing. Det har selv de værste Marvel film. Det kan desværre ikke rigtig siges om DC's film. The Dark Knight trilogien har ekstremt gode anmeldelser, fordi de enten har god pacing, bare er gode, har interessante karakterer eller noget nyt og interessant at byde på. Anmelderne er ikke biased mod Marvel, de er biased mod hvad der generelt anses som god film underholdning.

Hvis det skal være dumt, så har det i det mindste bare at være underholdende. Det kan Marvel. Men det er som at WB/DC ikke har opfattet at de laver dumme film, og prøver at maskere dem som noget andet end hvad de er. De kunne gøre det med Batman, men sgu ikke med resten af Justice League. Nogle falder måske for det, men jeg er ikke overrasket over at de fleste ikke gør.
Gravatar

#43 Driver 7 år siden

#41

Det er i den grad hypotetisk ja og noget af en tankegang, du er ude i. Opfordrede Jodie Foster fx også John Hickley Jr. til at dræbe Ronald Reagan dengang han troede, han kunne vinde Fosters kærlighed ved at dræbe præsidenten? Nej vel. Synes du skal pakke dine hypoteser baseret på observationer sammen. Du kan ikke drage hypoteser om, hvad Randolph og andre bør og kan sige på nettet, blot fordi der findes tosser på nettet.

I øvrigt virker det til, at du i den grad begynder at trække i land, for du skrev ellers tidligere:

"Hun opfordrede indirekte til massemord på marvelfans til Civil War premieren og støttede sindssyge DC(EU?) fans holdninger uden at kunne se hvor psykisk syge disse individer var"

Det var disse indirekte opfordringer, jeg gerne ville se, før jeg kan forholde mig til dem, men nu skriver du i stedet, at hun bakkede op om en person, der er skør. Så er vi jo igen ude i din hypotese med, at fordi personen er skør og Randolph så giver hende ret i noget, hun har sagt, så er Randolph indirekte medvirkende til, at denne person hypotetisk kunne begå massemord. Jeg håber selv, du kan se, hvor farfetched dit postulat om, at hun indirekte har opfordret til massemord i så fald er. Det bør du kunne se. I øvrigt vil jeg gerne se beviser for, at Randolph fortsætter med at bakke vedkommende op efter, at andre har vist hende beviser for, at han vil lave et skyderi og i øvrigt vil jeg gerne se bevis for, at Randolph rent faktisk har set den besked. For som Campea siger i sin video, så læser han sjældent tweets, da han ikke kan overskue dem alle. Måske det samme gør sig gældende for Randolph især når hun er midt i en kæmpe diskussion og center of the attention. Men igen, jeg må bede dig finde evidens for dine påstande, før jeg kan forholde mig til dem.

Det er jo underordnet, hvor psykopatisk han var og hvad han skrev, hvis der ikke er beviser for, at Randolph EFTER at have set disse psykopatiske udtalelser, stadig bakkede ham op.

#42

Du synes ikke helt at forstå min pointe omkring good will. I stedet koger du det ned til, at fordi jeg kan lide Man of Steel så bør anmelderne også. Det har jeg aldrig sagt, de burde og det er for så vidt ligegyldigt om jeg kan lide den eller ej. Det her handler ikke om min mening om filmene, det handler om fænomenet good will. Du siger det selv, Age of Ultron har masser af fejl, alligevel bliver den bedre modtaget end DCUs film. Hvorfor? Good will.

Du synes at være for meget farvet af dine egne holdninger til filmene fremfor at forholde dig objektivt til det større billede, som jeg forsøger at forholde mig til ved at se bort fra mine egne meninger om hver enkel film, men i stedet min mening om det samlede MCU univers og DCU univers. Men det er underordnet hvad du og jeg synes om filmene, det handler om anmelderne og den brede konsensus af universerne.

Som jeg skrev er det min personlige mening, at der foregår good will mod MCU, hvor man som anmelder ser mere gennem fingre ved fejl i deres film, fordi de tidligere har lavet underholdende og gode film. Igen må jeg understrege, at din (og min) mening om filmene er komplet ligegyldig for det jeg vil frem til og selvom det er prisværdigt, at du giver dit subjektive svar på, hvorfor du finder Thor 2 og AOU gode, så er det igen yderst irrelevant for min pointe. Hvis du derimod går ud og finder et flertal af anmeldelser, der alle påpeger, at det der gør de film gode er deres pacing osv., så er der tale om bred konsensus og så kan det rigtig nok bruges til noget, men så længe, det blot er din mening, så er det uden betydning for min teori omkring good will, som igen er min personlige teori/mening.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#44 Nagash 7 år siden

Wow.. Mundhuggerier på filmz. Og hvem er indblandet igen...?
Gravatar

#45 SublimeKen 7 år siden

#43

Jeg ser indirekte opfordringer, som når man giver en psykopat ret at "noget" bør gøres ved anmeldernes "bias" mod Marvel film. Hun skrev noget i stil med "Totally agree, how well said", da han skrev noget i stil "Someone needs to show the critics that this bias/bribery (paraphraser, men det var noget med det i hvert fald) towards Disney and Marvel cannot be tolerated"....Dette skrev hun efter flere havde gjort hende opmærksomme på at han havde skrevet de psykopatiske tweets andet sted om TDKR. Hun HAVDE set det, men havde måske glemt det, pga. hun netop er en virkelighedsfjern klovn. Trækker ikke i land, det er bare en lang historie, som er svær at gøre kort og kan virke usammenhængende, når jeg præsenterer forskellige bider som jeg har gjort.

Men er ligeglad med at vise evidens for hvorfor jeg har ondt i røven over hende, så vigtigt er det ikke for mig at retfærdiggøre hvorfor jeg ser hende som en kæmpe klovn. Har forklaret dig hvordan du kan fremskaffe dine beviser, gider ikke bruge mere energi på det selv, end hvad jeg allerede har gjort. Jeg synes hun er en klovn, det ændrer jeg ikke ved. Forklarerede dig hvorfor, men er sådan set pisse ligeglad med om du forstår hvorfor jeg ser hende sådan eller ej. Hun er en klovn, og sådan er det.

Angående det med Marvel.

Det jeg er uenig i, er det med Good Will. Jeg ser det som sagt mere som om der er en større underhodningsværdi ved Marvels dårligere film, hvilket jeg VED er den brede konsensus blandt fans der poster indlæg på henholdsvis imdb, facebook, comicbookmovie.com, superherohype.com og lettetboxd.com.

Du sagde at Age of Ultron er ringe og at det var den brede konsensus bland fans, jeg ved tilgengæld at det ikke er tilfældet. Alt hvad jeg sagde om Age of Ultron og The Dark World, er netop den brede konsensus blandt fans på de sider jeg henviser til. Måske er det anderledes på primære danske forummer, men jeg snakker internationale forummer. Om det er den brede konsensus blandt anmeldere ved jeg ikke, men noget kunne tyde på det, da anmelderne jo netop giver Marvel bedre anmeldelser.

Driver skrev:
Du siger det selv, Age of Ultron har masser af fejl, alligevel bliver den bedre modtaget end DCUs film. Hvorfor? Good will.

Hvorfor? Bedre underholdningsværdi og bedre pacing. Det er min subjektive holdning, og den brede konsensus blandt fans på de sider jeg henviser til. Om det er anmeldernes mening, ved jeg ikke, læser ikke anmeldelser som sådan. Men som sagt, noget kunne tyde på!
Gravatar

#46 SublimeKen 7 år siden

#44

Mig? Eller Driver?

Ved godt jeg personligt kan blive for meget for nogen. Kan bare godt lide at "mundhygge" ;) (hygge var ikke en fejl)
Gravatar

#47 SublimeKen 7 år siden

Driver skrev:

Nårja, også er Collider folkene også ret enige om at Age of Ultron har god underholdningsværdi, hvor imod mange af dem ikke er glade for DCEU filmene. De giver rigtig gode argumenter, hvor Good Will for eller i mod ikke ligefrem ser ud til at være aktuelt.
Gravatar

#48 Geekalot 7 år siden

#46 Driver han mener :)
Er i 2 Driver og SublimeKen ikke røget lidt afsporet ? :)
Gravatar

#49 Nagash 7 år siden

#46 - Det var Driver jeg snakkede om :)
Gravatar

#50 Driver 7 år siden

#45

Som jeg skrev, så er det selvfølgelig problematisk, hvis en skikkelse som Randolph har udtalt eller indikeret det du skriver og derfor ville jeg gerne se evidens for det. Ikke fordi jeg ville "vinde" en diskussion, men mere for om det virkelig kunne passe, hun kunne finde på det. Jeg har intet forhold til hverken Randolph, Campea eller nogen anden. Jeg tager dem med et gran salt ligesom jeg tager alle anmeldere med et gran salt. Jeg fandt det bare interessant, at en du og flere andre mener er til DC nærmest slagtede Suicide Squad.

Mht. til good will, så skriver jeg jo netop også, at det er mit personlige indtryk og som sådan derfor ikke et, du eller andre behøver at dele. Jeg læser ikke på alle de sider, du gør, men jeg følger da lidt mere i anmeldelser og det, der rør sig og jeg læser også en del på IMDB og ser de her videoanalyser, podcasts m.m. med anmeldere på YouTube, blandt andet Collider m.m. og jeg synes, der tegner sig derpå et billede af, at AOU og The Dark World ikke er ret gode film. Måske ikke af Collider, det skal jeg ikke kunne sige. Collider-holdet er jo ret bredt og de har forskellige meninger. Det husker jeg da også med Man of Steel som nogen af dem kan lide og andre ikke kan, så nogle af Collider-crewet er da vist okay stemte overfor DCEU.
Men det hører sig selvfølgelig også med, at jeg godt kan lide Man of Steel og nu også Suicide Squad efter at have set den. Og på modsat vis kan du sikkert lide AOU og The Dark World, hvilket er helt fint. Jeg holder dog fast i, at jeg føler, der foregår et slags automatisk good will overfor folk og produkter, der mellem sine svipsere leverer solide film. Jeg siger ikke, det er en undskyldning for MCUs succes, jeg siger blot, at jeg tror, at good will godt kan have lidt indflydelse på, hvor hård man er ved en film og bedømmelse af den, lidt ligesom jeg også giver længere snor til fodboldspillere, der tidligere har imponeret mig end spillere, der endnu har til gode at vise, hvad de kan. Blot for at lave en sammenligning. Jeg bliver aldrig blæst bag over af MCU, på samme måde som jeg gjorde med The Dark Knight og Spider-Man 2, men de laver stensolide film med, efter min mening, også et par svipsere imellem.

#44

Jeg føler ikke, at SublimeKen og jeg mundhugges. Vi hverken kalder hinanden navne eller noget og jeg tror heller ikke, at nogen af os bærer nag, nagash.

#46