For ganske nylig kunne Sony Pictures announcere, at Marc Webb (”500 Days of Summer”) skal stå for instruktionen på den nye filmfortolkning af “Spider-Man”, der skal fungere som en helt ny begyndelse for den netsvingende helts filmeventyr – og nu ligger flere detaljer om projektet klar.
Webb er kørt i stilling til at være instruktør på en hel “Spider-Man”-trilogi, som både indholdsmæssigt og visuelt vil være meget anderledes end de tre foregående film, der blev instrueret af Sam Raimi.
Den første film vil ifølge planen have et budget på omkring 80 mio. dollars og vil byde på en rolleliste af forholdsvis ukendte navne. Dette vil formentlig betyde, at Joseph Gordon-Levitt, som der har været spekuleret i, ikke vil iføre sig den ikoniske dragt.
Fundamentet til den nye filmversion vil ikke blive tegneserierne fra 1960’erne, som var inspirationen til Raimis film. I stedet vil den lægge sig tættere op ad de nyere “Ultimate Spider-Man”-tegneserier af Brian Michael Bendis og Mark Bagley. I disse fortællinger falder forbryderbekæmperelementet i baggrunden til fordel for fokus på teenage-usikkerhed og angst.
Filmen, som endnu ikke har fået tildelt en officiel titel, vil gå i produktion i år og vil udkomme i biograferne i løbet af sommeren i 2012.
Se også: Sam Raimi ville lave “Avatar”-effekter til “Spider-Man 4″.
#51 Highland Park 14 år siden
Aaaah... skal vi nu ikke lige klappe hesten? ;)
#52 filmz-Bruce 14 år siden
Men når der er gået 5-10 år, så vil de visuelle effekter være dagligdag og man vil se på dem, som man gør med Titanic og LOTR, hvor man ikke er så overvældet af kvaliteten af effekterne og hvor dette i sig selv ikke udgør en god film og derfor vil bedømmelsen af filmen mere og mere blive afgjort af kvaliteten af historie og skuespil og der er jeg sikker på, at Avatars glorie stille og roligt bliver svagtlysende ... uanset om jeg klapper en hest eller ej :)
#53 Highland Park 14 år siden
Og jeg kan ikke se, hvordan bedømmelsen i den forbindelse kommer til at hvile mere på skuespil og historie. Hvis din begejstring for det visuelle aftager, er det i sig selv grund nok til, at du vil bedømme filmen dårligere. Men filmens visuelle side får ikke mindre betydning af, at du ikke længere bryder dig om den.
Desuden synes jeg, at man skal være meget påpasselig med på den måde at fordele vægten af de enkelte elementers betydning, når man udtaler sig om, hvordan man bedømmer en film. Det kommer der let nogle kedelige IKEA-brugsanvisninger ud af. :)
Fint, jeg klapper hesten denne weekend, så får du aben i stedet. :P
#54 filmz-Bruce 14 år siden
#55 Highland Park 14 år siden
#56 filmz-Bruce 14 år siden
#57 filmz-ab 14 år siden
"Og derfor må historien/instruktøren/manus også diktere stilen;)"
Helst ja, men god stil kan jo alene løfte en tam film (ihvertfald til en vis grad). Hvis man da altså som os værdsætte flere ting i en film.
#50
Okay. Jeg kan som regel nyde et visuelt kick, og gjorde det til dels også med avatar, men den var for mig sjældent medrivende eller spændende, som f.eks en visuelt film som 300, som jeg værdsætter mere, eller Camerons egen T2.
#58 Highland Park 14 år siden
Netop, og derfor forstår jeg heller ikke, hvordan du kan tro, at du på et senere tidspunkt vil kunne vurdere historie og skuespil mere uafhængigt af det visuelle, som du indledningsvis gav udtryk for. Men jeg kan sagtens følge dig mht. din udmelding i #56.
#59 filmz-Bruce 14 år siden
Det er jo netop det, man ser er tilfældet med majoriteten af anmeldere på Rottentomatoes, som ser bort fra svaghederne i historie og skuespil, fordi de er benovede over det visuelle og rives med. Når den benovelse automatisk aftager over tid, når det spektakulære er dødt, så vil man ikke i den grad kunne se bort fra svaghederne i historie og skuespil og så finder Avatar sin rette hylde i filmhistorien, nøjagtig som Titanic. Solgte allerhelvedes mange billetter, men komplet fraværende fra alle kritikeres lister.
#60 Highland Park 14 år siden
Igen synes jeg, at du lægger alt for stor vægt på at vurdere tingene hver for sig frem for som del af en helhed. Jeg kan ikke se, at det visuelle bliver mere underordnet, blot fordi det ikke længere imponerer.