Writers Guild of America, eller WGA, har netop offentliggjort, hvilke film, der skal dyste om priserne for årets bedste manuskript i deres kommende prisuddeling.

Se også: Se den ærlige trailer til “Guardians of the Galaxy”.

Mest overraskende er det nok, at ”Guardians of the Galaxy” kan løbe med prisen for ‘bedste tilpassede manuskript’. Filmen står dog over for hård konkurrence i form af David Finchers ”Kvinden der forsvandt” og det kommende krigsdrama ”The Imitation Game”.

Richard Linklaters ”Boyhood” har allerede hevet en del priser hjem, og den må siges at høre til blandt favoritterne i kategorien ‘bedste originale manuskript’. Her skal den dyste mod blandt andre ”Nightcrawler” og ”Foxcatcher”, der får dansk biografpremiere herhjemme i næste uge.

Vinderne af The Writers Guild Awards vil blive offentliggjort den 14. februar.

Se listen over alle de nominerede her:

Bedste originale manuskript

“Boyhood” – Richard Linklater

“Foxcatcher” – E. Max Frye og Dan Futterman

”The Grand Budapest Hotel” – Wes Anderson

“Nightcrawler” – Dan Gilroy

”Whiplash” – Damien Chazelle

Bedste tilpassede manuskript:

”American Sniper” – Jason Hall

“Kvinden der forsvandt” – Gillian Flynn

“Guardians of the Galaxy” – James Gunn og Nicole Perlman

“The Imitation Game” – Graham Moore

”Wild” – Nick Hornby

Bedste dokumentar-manuskript

”Finding Vivian Maier” – John Maloof og Charlie Siskel

“The Internet’s Own Boy” – Brian Knappenberger

“Last Days in Vietnam” – Mark Bailey og Kevin McAlester

“Red Army” – Gabe Polsky

FACEBOOK: Bliv ven med Filmz.



Vis kommentarer (23)
Gravatar

#21 SublimeKen 9 år siden

#20

Hvad får dig til at tro at det ikke er det jeg gør når jeg sætter mig og ser en film? Hvis jeg ikke nyder en film så er det enten dem der har lavet filmen der har lavet en fejl eller min egen underbevidste holdninger (som kommer fra erfaringer og viden) der arbjeder imod mig. Jeg sætter mig aldrig og ser en film med en intention eller forventning om ikke at nyde den.

Jeg ser rigtig mange personer, som f.eks. forventer ikke at nyde en Marvel film også kommer de ikke overraskende ud fra biografen skuffede og synes det var ren lort, fordi de havde andre forventninger til filmene end hvad der egentlig var realistisk fair! Jeg går til gengæld ikke ind til en film med urealistiske forventninger, jeg er åben for hvilken som helst oplevelse filmskaberne giver mig, så længe de bare overholder reglerne for det univers og de karakterer de selv har sat op og ikke kludrer i det med dårlig(e) og/eller irriterende skuespil/dialog/editing/CGI/Kameravinkler/cinematography/Make-Up/etc...

Jeg elsker et godt plot som enhver anden, men for mig er det sjældent plottet der er det vigtige, det er udførelsen der er vigtig.
Gravatar

#22 Alain 9 år siden

Batman Begins var fremragende. De to andre? Aldrig har to film været mere overvurderede.
Gravatar

#23 Driver 9 år siden

#19

Nu linker jeg først og fremmest lige til den specifikke scene med Bruce og Alfred, som jeg talte om. Om ikke andet, så bare for selv at kunne nyde den igen! :P



Anyway, at Alfred afviger fra tidligere værker med Batman, det skal altså ikke være et kritikpunkt, som skal lide Nolan til last. Nolan er i sin ret til at sætte det præg på Alfred, han ønsker, såvel som Burton var osv.

At hans ageren i TDKR skulle afvige fra BB og TDK, det har jeg aldrig tænkt på, men jeg vil da gerne medgive, at han knækker sammen, men det anser jeg helt ærligt mere som en karakterudvikling og karakterudviklinger er nærmest essentielle for gode film/værker. Ens ageren er jo situationsbestemt og i den situation i TDKR, forstår jeg godt, at Alfred knækker sammen og forsøger at appellere til Bruces følelser (Patos).

Jeg tror i øvrigt også, det er svært at definere "virkelige mennesker". Men bevares, hvis du mener, at det er dårligt skuespil - Det må vel være en kombination af dårligt skuespil og manuskript, hvis det i en film blot føles som om, at der bliver læst op af et manuskript? Så kan jeg godt forstå, du bliver revet lidt ud af filmen. Jeg synes ikke, at Nolan i den slags scener, forsøger at manipulere med publikum, han fortæller blot en historie og tilmed en rigtig god, spændende og følelsesladet en af slagsen, men manipulation? Ej, det synes jeg ikke, der er tale om.

Jeg bliver lidt foruroliget over tanken om, at man kan læse, undersøge og observere en masse om mennesker og derudfra nærmest gøre det alment gældende. Men interessant, det synes jeg da diskussionen er, selvom vi ikke er enige omkring TDKR - Jeg glæder mig derimod til at se Inception igen, for så vil jeg lægge mærke til om Nolan forsøger at navigere os rundt, i form af sine karakteres dialoger. :)
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”

Skriv ny kommentar: