Af: chandler75 | Udgivet: 2011-12-19

2011 bød på film som “Drive”, “The Fighter” og “Black Swan”, der alle fik flotte anmeldelser her på Filmz og de fleste andre steder. Og så var der de film, der fik knap så pæne ord med på vejen…

Vi bringer her et udvalg af de absolut største film-stinkere i 2011:


Season of the Witch – 1 stjerne

”Filmen er øjensynligt tænkt som et slags morbidt eventyr, men actionsekvenserne er rædsomt udført… “Season of the Witch” fortjener ikke en anmeldelse. Den fortjener at blive brændt på bålet.” (Anmeldt af Søren Ildved)

Hereafter – 2 stjerner

”… et sentimentalt og forvrøvlet manuskript, der alligevel tager sig selv så frygteligt alvorligt og udviser ekstrem dårlig smag ved at blande virkelige terrorhandlinger og katastrofer ind i sin tvivlsomme handling.” (Anmeldt af Søren Ildved)


Alle for én – 2 stjerner

”Mest af alt så minder filmen om den Jaka bov-skinke, der bliver fortæret undervejs – man skal ikke tage mere end et par bidder, før en vis lede sætter ind.” (Anmeldt af Søren Ildved)

Big Mommas: Like Father, Like Son – 1 stjerne

”Martin Lawrence ligner fra start til slut en rigtig, rigtig træt mand – selv med de 10 centimeters kraftig make-up, forklædningen som Big Momma kræver. Man får næsten ondt af den stakkels komiker, hvis dage selv på B-listen i Hollywood synes at være talte.” (Anmeldt af Jannie Dahl Astrup)


Red Riding Hood – 1 stjerne

”… pinligt sølle varulvefilm, der utvivlsomt vil gøre sig bemærket ved næste års Razzie-uddelinger. Der findes simpelthen ikke sølvpile nok i verden til at gøre denne vanskabning normal igen.” (Anmeldt af Søren Ildved)

Sucker Punch – 1 stjerne

”… der er unægtelig noget tragikomisk over, at den 45-årige Snyders drømmeprojekt til forveksling ligner en 14-årig drengs onanifantasi.” (Anmeldt af Søren Ildved)


Scream 4 – 1 stjerne

”Den ender selv med at være en kæmpe kliché på alt det, som gjorde originalen seværdig.” (Anmeldt af Andreas Ebbesen Jensen)

Poppers pingviner – 2 stjerner

”Man ved, det er en rigtig dårlig Carrey-film, når en flok ikke videre hverken søde eller tiltalende pingviner, der mestendels bare skræpper og skider, stjæler scenerne fra den engang så energiske og eksalterede komiker.” (Anmeldt af Jannie Dahl Astrup)


Green Lantern – 2 stjerner

”Flødefjæset Ryan Reynolds, hvis evner som skuespiller akkurat lige strækker sig til et charmerende tandpastasmil og lidt glimt i øjet, har fået den tvivlsomme ære at trække i den grønne trikot.” (Anmeldt af Jannie Dahl Astrup)

Conan the Barbarian – 2 stjerner

”Der skal virkelig meget til for at få halsafhugninger, afbrændinger og lemlæstelser til at fremstå søvndyssende, men ‘Conan the Barbarian’ klarer opgaven med bravour.” (Anmeldt af Søren Ildved)


Smølferne – 1 stjerne

”Man sidder tilbage med en umådelig lyst til at få opklaret den ældgamle smølfegåde: Hvilken farve bliver en smølf egentlig, når man kvæler den?” (Anmeldt af Søren Ildved)

Bora Bora – 2 stjerner

”… musikken er af den lidenskabsløse anonyme slags og mest af alt virker som en stor endeløs ladning af elevatormusik, som man lykkeligt har glemt, så snart man har forladt biografen.” (Anmeldt af Søren Ildved)


Abduction – 1 stjerne

”Den er tilsyneladende sat sammen i tryg forventning om, at dens publikum er for ubegavet eller travlt optaget af at sms’e undervejs til at gennemskue de endeløse selvmodsigelser og meningsløse forviklinger.” (Anmeldt af Søren Ildved)

Johnny English – Født på ny – 2 stjerner

”Først og fremmest er der en følelse af rutine over filmen, som endda genbruger gamle Mr. Bean-vitser, men uden at kunne genskabe magien om igen.” (Anmeldt af Søren Ildved)


Klassefesten – 2 stjerner

”For mange gange sidder man tilbage med følelsen af, at det er manuskriptet snarere end hovedpersonerne, der styrer handlingen og bestemmer, hvad der nu skal ske.” (Anmeldt af Søren Ildved)

The Twilight Saga: Breaking Dawn – Del 1 – 2 stjerner

”Særlig Taylor Lautner er udtryksløs som få, og man er helt lettet, hver gang han skifter form, alene af den årsag, at CGI-ulven spiller betydeligt bedre end Lautner.” (Anmeldt af Søren Ildved)


ID:A – 2 stjerner

”Manuskriptet lader i det hele taget til at være en gevaldig hæmsko for filmen, hvis kluntede replikker ikke giver de ellers kompetente skuespillere meget at arbejde med…” (Anmeldt af Søren Ildved)

Immortals – 1 stjerne

”… en af de mest idiotiske og usammenhængende film, som undertegnede længe har overværet. Har grækerne det ikke hårdt nok i forvejen?” (Anmeldt af Søren Ildved)


Alvin og de frække jordegern 3 – 1 stjerne
”Det er omtrent så sløvt og uopfindsomt, som det kan blive.” (Anmeldt af Søren Ildved)


Er du enig i, at dette er årets værste film? Klik på ‘Deltag i debatten’ nedenfor, og diskuter artiklen i forummet.

Gravatar

#111 Collateral 12 år siden

Foeller (110) skrev:
Armond White.

Nuff said.


Aner jeg ikke hvem er, men så lad mig omformulere:

Jeg tvivler seriøst på at særlig mange anmeldere gider skrive dårlige anmeldelser "bare for at gøre det".
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#112 Lord Beef Jerky 12 år siden

#108 Som en af mange anmeldere der skriver på dette forum, kan jeg slet ikke forestille mig, at skrive en anmeldelse af en film fyldt med ord, der ikke passer til den holdning, jeg nu engang har. Det ville tage mig meget længere tid at skrive en sådan anmeldelse, og tid er næppe det, jeg har rigeligt af. Desuden vil jeg helst heller ikke skrive en masse, som jeg ikke kan stå inde for, og jeg kan slet ikke se pointen med at gøre det på den måde. Alle de anmeldere jeg kender personligt, har det på præcis samme måde, og et eller andet siger mig, at alle de anmeldere der skriver på filmz og dets forum, også har det sådan. Så jeg ved sgu ærlig talt ikke om din teori holder stik, og ej heller hvor eller hvordan den er opstået.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#113 Highland Park 12 år siden

AlexMilo (108) skrev:
Mit argument er at jeg synes det er sådan. Det er bare min opfattelse, at anmeldere giver nogle film kniven bare for at gøre det. Eksempelvis er flere af filmene på top listerne over 'folkets' favoritter, hvilket jeg ser som en meget bedre måde at udpege de gode og dårlige film, fremfor én persons mening.
Vil det sige, at du mener, at flertallet ikke blot har ret men tilmed også den bedste filmsmag?

Er du ikke bare fornærmet over, at visse anmeldere ikke holder af de samme film som dig?
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#114 Alex- 12 år siden

Lord Beef Jerky (112) skrev:
Så jeg ved sgu ærlig talt ikke om din teori holder stik, og ej heller hvor eller hvordan den er opstået.


Det er som sådan ikke en teori, men min mening, som jeg ikke har tænkt mig at ændre på. Derudover er den opstået ved at jeg gentagende gange ser dårlige anmeldelser (ikke dårlig anmeldelse af filmen, men selve anmeldelsen).

Highland Park (113) skrev:
Vil det sige, at du mener, at flertallet ikke blot har ret men tilmed også den bedste filmsmag?

Er du ikke bare fornærmet over, at visse anmeldere ikke holder af de samme film som dig?


synes bedre om flertallets mening, fremfor én persons mening, ja. Kan ikke rigtig se hvordan man skulle kunne se det anderledes, hvor 'professionel' anmelderen end er.

Gu' er jeg da fornærmet. Sucker Punch eksempelvis hører ikke til på den side af skalaen, og bestemt ikke kun på én stjerne. Så er jeg ligeglad med hvor mange argumenter anmelderen end kommer med.
Har flere gange sagt grunden til min mening her er, at jeg ikke synes at én persons holdning holder en meter.
..Det er nok lidt ironisk, eftersom min mening så sandsynligvis heller ikke holder, fra jeres synspunkt. :P


Lidt (meget) sent indlæg, sorry about that.

Skriv ny kommentar: